Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکسال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نادرست‌ سال‌های پیش از ۱۴۰۰ بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود!

با اینحال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسئولان دولت سیزدهم اعم از رئیس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یکسال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد با گذشت یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است.

در گفت‌وگو با مهدی حامدی فعال سیاسی و دبیر جمعیت نیروهای انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری به بررسی بخشی از فعالیت‌های دولت سیزدهم پرداخته شده است.

ایرنا: عملکرد یکساله دولت سیزدهم را در حوزه سیاست داخلی چگونه ارزیابی می‌کنید؟ در این مدت کشور به چه موفقیت‌ها و پیشرفت‌هایی دست پیدا کرد؟ 

مهدی حامدی: دولت سیزدهم در شرایطی کشور را تحویل گرفت که یک هزار و ۳۶۸ میلیارد تومان بدهی از دولت دوازدهم برجا مانده بود و دولتمردان گذشته رفع مشکلات کشور را به توافق برجام گره زده بودند.

همچنین کسری بودجه سال ۱۴۰۰، پرداخت ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت گذشته، وجود تحریم‌ها، بحران کرونا و نبود واکسن کرونا و فوتی‌های بالای ۷۰۰ نفر در روز که باعث تعطیلی ادارات، مدارس و مشاغل در کشور از دیگر شرایطی بود که دولت سیزدهم در آغاز به کار خود با آن مواجه بود اما اکنون در چنین شرایطی دولت سیزدهم با کار جهادی توانست مشکلات موجود را از میان بردارد و به ویژه در حوزه سلامت عملکرد دولت قابل تحسین و تقدیر است چراکه نه تنها واکسن‌های خارجی به کشور وارد شد و سبب شد تا فوتی‌های کرونا صفر شود بلکه با کار و تلاش شبانه‌روزی واکسن‌های متعدد ایرانی به بازار عرضه شد.

در این میان آنچه باید مورد توجه قرار گیرد اهمیت و نقش رسانه‌ها در ایجاد ارتباط بین دولت و مردم و ارائه گزارش‌های واقعی از عملکرد دولت است.

ایرنا: دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی چه اقدامات موثری انجام داده است؟ 

مهدی حامدی: دولت عبور از تحریم‌ها را تنها به مذاکرات گره نزد و توانست با سیاست فعال در عرصه دیپلماسی خارجی و شناسایی ظرفیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تحریم‌ها را تا حدود زیادی ناکارآمد بگذارد و در عین حال با اقتدار در میز مذاکرات با کشورهای غربی اقتدار ایران اسلامی را به همگان ثابت و از کیان ایران اسلامی به خوبی دفاع کند.

ایرنا: به عقیده کارشناسان یکی از اقدامات قابل تحسین دولت سفرهای استانی و ارتباط نزدیک با مردم است، این اقدام تا چه میزان در تقویت اعتماد و ارتباط بین مردم و دولت موثر است؟ 

حامدی: امیرالمومنین در نامه‌ای به مالک اشتر می‌نویسند: شنیده‌ای نماز ستون دین است؟ این مردم ستون دین‌اند.حضرت امام(ره) نیز فرمودند: ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله(ص) و مردم کوفه در عهد امیرالمومنین(ع) هستند.

پس دولتمردان همیشه باید خدمت به مردم را افتخار بدانند و نوع نگاه دولت سیزدهم اینگونه است و باید این اقدامات روز به روز بیشتر و رضایتمندی مردمی را به همراه داشته باشد.

ایرنا: توجه دولت سیزدهم به مناطق محروم چگونه است و چه اقداماتی در این خصوص انجام گرفته است؟ 

حامدی: محرومیت‌زدایی شعار این دولت بوده و در راستای تحقق این شعار نیز با اختصاص اعتبارت مناسب به مناطق محروم کشور نقش موثری در محرومیت‌زدایی ایفا کرده است.

نمونه آن اختصاص ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان چهارمحال و بختیاری است که می‌توان با جذب آن در ۲ سال آینده حرکت استان در مسیر تحقق توسعه و پیشرفت شتاب می‌گیرد که البته جذب این اعتبارات با وجود کار شبانه‌روزی مدیران انقلابی، دلسوز، جهادی و کارآمد دور از دسترس نیست.

به گزارش ایرنا،در طول یک سال اخیر در چهارمحال و بختیاری فعالیت‌های مختلفی برای کاهش محرومیت و تحقق محرومیت زدایی انجام شده است.

در سفر استانی رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری ۲۶هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است که این میزان اعتبار باعث رشد و آبادانی در بخش‌های مختلف استان در طول سالهای بعد خواهد شد.

برچسب‌ها سید ابراهیم رییسی چهارمحال وبختیاری دولت مردمی پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رییسی چهارمحال وبختیاری دولت مردمی سید ابراهیم رییسی چهارمحال وبختیاری دولت مردمی چهارمحال و بختیاری دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه حسن روحانی به جنجال ساختن مسجد در پارک قیطریه/ مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که دیروز برگزار شد، خواستار حفظ کرامت مردم در عرصه اجتماعی در کنار حل مشکلات معیشتی آن‌ها شد و گفت: دو نمونه اصلی حکومت اسلامی، حکومت پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) و مولا امیرالمؤمنین(ع) است؛ باید ببینیم در امر به معروف و نهی از منکر سیره آن بزرگان چه بود؟ قرآن در بحث حجاب از نگاه افراد شروع می‌کند. امیرالمؤمنین نه تنها زن بی‌حجابی که از کنار جمع یارانش عبور کرد را تنبیه نکرد بلکه به دیگران گفت چرا به او نگاه می‌کنند؟

وی گفت: باید بررسی کرد که دستگاه‌های فرهنگی و صداوسیما در طول ۴۵ سال گذشته توانستند دین‌داری مردم را بیشتر کنند؟ واقعاً کار پلیس این‌گونه نهی از منکر است و تعلیم این کار را دیده‌اند؟ امروز سر ساخت مسجد دعوا می‌کنند درحالیکه اول باید نمازخوان تربیت کرد، اگر نمازخوان بیشتر شد، آن‌ها خودشان مسجد درست می‌کنند. در مقولات اجتماعی کرامت و حیثیت مردم را باید حفظ کنیم. مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟ وقتی انقلاب شد بسیاری از زنان باحجاب شدند و حتی چادر به سر کردند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901507

دیگر خبرها

  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است
  • تهران از استان‌های محروم کشور است
  • کنایه روحانی به جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است
  • هم اندیشی برای تکمیل زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد
  • کنایه حسن روحانی به جنجال ساختن مسجد در پارک قیطریه/ مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان چهارمحال و بختیاری
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری