Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌نظر می‌رسد تبعات تبدیل انحمن آمادگی جسمانی به فدراسیون مجزا از سوی وزارت ورزش و جوانان هم‌چنان ادامه خواهد داشت و تغییرات دیگری هم در بدنه سایر فدراسیون‌ها صورت خواهد گرفت.

به گزارش طرفداری؛ تصمیم عجیب وزارت ورزش و جوانان در تشکیل فدراسیون آمادگی جسمانی و پس‌گیری چند رشته از فدراسیون ورزش‌های همگانی در هفته اخیر، از مسائلی بود که واکنش‌های بسیاری را برانگیخت و حواشی زیادی را بین این فدراسیون با وزارت‌خانه در پی داشت که بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها همه چیز فیصله پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به دنبال تبدیل انجمن آمادگی جسمانی به فدراسیون توسط وزارت ورزش و جوانان، ۲۵ رشته دیگر نیز علاوه بر خودِ آمادگی جسمانی از فدراسیون ورزش‌های همگانی جدا شدند که طی نامه معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت‌خانه به رئیس فدراسیون همگانی، رشته‌هایی مثل کراس‌فیت، جامپینگ و حتی پیاده‌روی هم از این فدراسیون به فدراسیون جدیدالتأسیس منتقل شدند.


فدراسیون ورزش‌های همگانی به همراه انجمن‌ها و رشته‌های زیرمجموعه آن همان‌طور که از اسم‌شان پیداست، در حوزه قهرمانی فعالیتی ندارند و فعالیت آن‌ها صرفاً در حوزه توسعه ورزش همگانی تعریف شده. با این تفاسیر این که سیدمحمد پولادگر به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای نامه جدایی رشته‌ها را به فدراسیون ابلاغ کرده و کار در ید سینا کلهر به عنوان معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی نیست، خود حکایت از مسائل خاصی خواهد داشت.


طبق ادعای افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی، هیچ هماهنگی و مشورتی از سوی وزارت‌خانه با وی در این رابطه صورت نگرفته و حتی ۳۱ هیات مخالفت صددرصدی خود را با جدایی انجمن آمادگی جسمانی از فدراسیون ورزش‌های همگانی اعلام کرده‌اند‌. در این رابطه هیچ نشست و به تبع آن مصوبه‌ای وجود نداشته که همین امر شایعات و شائبه‌های بسیاری را مطرح کرده.


در این رابطه اما سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت:

اعلام کرده بودم که در نظر داریم برخی انجمن‌ها که در زیر سایه فدراسیون‌ها قرار گرفته‌اند ولی به بلوغ و رشد کامل رسیده اند و می‌توانند روی پای خودشان بایستند و فعالیت‌هایشان را گسترده‌تر کنند، به فدراسیون تبدیل کنیم. اگر در بررسی‌های‌مان در یک برهه زمانی به این نتیجه برسیم که آن فدراسیون به شاخص‌هایی که برایش تعریف کرده ایم نرسیده؛ مجدداً آن را به انجمن تبدیل می‌کنیم.


وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری هم گفت:

محدودیت مالی تنها دلیل این که یک رشته ورزشی انجمن و یا فدراسیون شود نیست. جایی خواندم که نوشته بودند قلب فدراسیون همگانی از کار افتاد که این‌طور نیست. همه باید از تبدیل یک انجمن به فدراسیون خوش‌حال شوند و البته که در این رابطه خیلی‌ها به ما تبریک هم گفته‌اند. برخی افراد مطالبی را منعکس می‌کنند که نه زیبنده وزارت ورزش است و نه زیبنده فدراسیون. همه مسئولان باید سعه صدر داشته باشند و به وزارت‌خانه اعتماد کنند.


از صحبت‌های سجادی به صراحت می‌توان دریافت که وزارت ورزش و جوانان قویاً به فکر تبدیل چند انجمن دیگر به فدراسیون افتاده و این مهم به احتمال زیاد تا پایان سال به ثمر خواهد نشست. برخی فدراسیون‌ها نظیر بولینگ و بیلیارد و انجمن‌های ورزشی در آستانه تغییرات هستند و انجمن‌هایی مثل مینی‌فوتبال هم ممکن است توسط وزارت‌خانه به فدراسیون تبدیل شوند.

در این رابطه هم مناظره‌ای بین محمدرضا فروحی، دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی با عبدالحمید احمدی، مشاور وزیر ورزش و جوانان به شرح زیر صورت گرفت؛


فروحی در بخش نخست اظهار داشت:

وزارت ورزش به علت عدم پویایی یا چابک نبودن ورزش کشور با اقدام به تشکیل سازمان‌های موازی به دنبال رفع تناقضات است. ما به صورت غیر رسمی از طریق دوستان در وزارت ورزش از این تصمیم مطلع شدیم و صحبت‌های سینا کلهر مبنی بر برگزاری ۴ جلسه درباره تشکیل فدراسیون آمادگی جسمانی را قویاً رد می‌کنم.


سپس احمدی عنوان داشت:

از شنیدن این خبر متعجب شدم و معتقدم این قبیل جداسازی‌ها کمکی به توسعه ورزش همگانی نخواهد کرد. اگر تعریف عملیاتی دقیقی از موضوع ورزش همگانی داشته باشیم، امکان جداسازی این رشته‌ها از یک مجموعه کلان فراهم نیست. کسانی که این ایده‌ها را مطرح می‌کنند، تفاوت بین آمادگی جسمانی و ورزش همگانی را نمی‌دانند‌.


دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی هم گفت:

وزارت ورزش با ما قطع ارتباط کرده که دلیلش را نمی‌دانیم. ما به صورت مکتوب درخواست وقت ملاقات کردیم که از سوی وزارت مورد توجه قرار نگرفت. باید بگویم که با اعلام سیدحمید سجادی مبنی بر جدایی بدنسازی، شوک به بدنه ورزش همگانی وارد شده بود و زمانی می‌توانیم اقدامات بعدی را انجام دهیم که اقدامات اولیه جواب ندهد.

تمام این تغییرات در شرایطی رخ داده که تولید یک فدراسیون جدید، هزینه‌های جاری و بهای گزافی را به وزارت ورزش و جوانان و دولت تحمیل خواهد کرد و این در حالی است که تبدیل انجمن به فدراسیون، کاملاً در تضاد و تعارض با شعارهای چابک‌سازی ورزش قرار خواهد گرفت.

اخبار داغ 

تصمیم کریستیانو رونالدو برای بازگشت به اسپورتینگ اعتراض سپاهان به تخلفات گسترده در سیرجان + فیلم احساساتی شدن ساموئل اومتیتی از استقبال هواداران لچه تسویه حساب به شیوه اشکان دژاگه

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فدراسیون ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان آمادگی جسمانی فدراسیون ها ورزش همگانی توسعه ورزش وزارت خانه انجمن ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده روی در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و جمع زیادی از مردم شهر یاسوج در آخرین روز هفته سلامت که باشعار سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی نامگذاری شده بود مسیر امامزاده عبدالله (ع) تا آبشار یاسوج را پیاده روی کردند.
در این همایش به قید قرعه به شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پایان این مراسم با گرامیداشت هفته سلامت، این مناسبت را فرصت مغتنمی برای یادآوری نعمت سلامتی برشمرد و گفت: مراقبت از سلامتی، قدردانی از این نعمت بزرگ خدادادی است که همواره باید مدنظر قرار دهیم. 
جاودان سیرت با بیان اینکه ورزش همگانی یکی از پایه های اصلی سبک زندگی سالم است و باید به روش های مختلف این فرهنگ در جامعه نهادینه شود افزود: امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها که با هدف تقویت سلامتی و افزایش نشاط اجتماعی برنامه‌ریزی شده در تحقق رسالت حرفه‌ای و خانوادگی خود نیز موفق باشیم. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • واکنش وزارت ورزش به تغییرات مدیریتی در استقلال و پرسپولیس
  • همایش پیاده روی در یاسوج