Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@21:17:15 GMT

نکات مهم که در هنگام سرویس آسانسور باید رعایت شود!

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۲۱۲۲

نکات مهم که در هنگام سرویس آسانسور باید رعایت شود!

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، آسانسورها، تجهیزاتی پرکاربرد در ساختمان‌ها و آپارتمان‌های چند طبقه محسوب می‌شوند که بدون وجود این وسایل عملاً زندگی و کار در این ساختمان‌ها غیر ممکن می‌شود. آسانسورها پس از نصب، نیاز به سرویس و نگهداری دارند. می‌توان گفت سرویس آسانسور به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که به منظور بازدید و کنترل عملکرد تمامی قطعات و اجزای آسانسور انجام می‌شود که در صورت معیوب بودن، نسبت به عیب یابی و تعمیر آنها اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرویس آسانسور مسأله‌ای بسیار مهم است. زیرا با این کار می‌توان عملکرد دستگاه را حفظ کرد و باعث افزایش عمر مفید قطعات و تجهیزات آسانسور شد. همچنین از بروز حوادث و سوانحی که به علت عدم سرویس و نگهداری اصولی اتفاق می‌افتد، به میزان زیادی جلوگیری کرد. از این رو در این مطلب قصد داریم به بررسی نکات مهمی بپردازیم که در هنگام سرویس آسانسور باید رعایت شود.

اهمیت سرویس آسانسور

به طور کلی اهمیت سرویس و نگهداری آسانسورها، کم‌تر از مرحله نصب و راه اندازی این سیستم‌ها نیست. سرویس آسانسورها از جهات مختلف اهمیت دارد. نخست این که آسانسور یک سیستم به شمار می‌رود که اجزا و قطعات آن با یکدیگر ارتباط متقابل دارد و عملکرد آنها به هم وابسته است. در صورتی که هر قسمت یا قطعه‌ای دچار خرابی یا نقص شود، مطمئناً عملکرد کل سیستم دچار اختلال می‌شود. به این منظور با سرویس به موقع و مرتب آسانسورها می‌توانید از خرابی‌های موجود در قطعات آگاه شده و با اقدامات سریع، از به وجود آمدن مشکلات جدی تر جلوگیری کنید.

سرویس آسانسور از جهت دیگری هم اهمیت دارد. با سرویس مرتب و به موقع آسانسورها، می‌توان طول عمر مفید قطعات و اجزای سیستم را ارتقا داد. دلیل آن هم این است که با سرویس کردن، از ایجاد خرابی‌های مکرر در قطعات آسانسور جلوگیری می‌شود که همین مساله عمر مفید آنها را افزایش داده و بر کارایی آنها می‌افزاید.

همچنین سرویس آسانسورها، باعث می‌شود که قطعات، عملکرد مطلوب خود را حفظ کرده و از بروز حوادث و سوانح جانی و مالی جلوگیری شود. زیرا قطعات و تجهیزات آسانسور دائماً در حال کار کردن هستند و همگی آنها در معرض فرسودگی و خرابی قرار می‌گیرند که سهل انگاری در این مساله، باعث می‌شود آسانسور در عملکردش دچار اختلال شده که همین مسئله می‌تواند علت اصلی بروز حادثه شود.

سرویس آسانسور شامل کدام قسمت‌ها می‌شود؟

برای آن که سرویس آسانسور بهتر انجام شود، لازم است کل سیستم به قسمت‌هایی تقسیم شود و سپس هر قسمت به طور جداگانه بررسی و در صورت نیاز سرویس شود. با این کار سرویسکار قادر خواهد بود کارهای سرویس آسانسور را با نظم و دقت بیشتری انجام دهد تا از این طریق کیفیت کار هم بالا برود. این قسمت‌ها شامل داخل کابین، بیرون کابین، موتورخانه، اتاق ماشین، قسمت بالای ماشین و چاهک یا گودال آسانسور است که باید به دقت تمامی قطعات و اجزای آن مورد بازدید و سرویس قرار گیرد.

نکات مهم به هنگام سرویس آسانسورها

در این قسمت به مهم‌ترین نکاتی پرداخته ایم که یک سرویسکار به هنگام سرویس آسانسور باید رعایت کند. رعایت این نکات اساسی به هنگام سرویس، می‌تواند تضمین کننده انجام درست و اصولی سرویس آسانسور باشد و کار نهایی از کیفیت لازم برخوردار خواهد بود.

اولین نکته مهم در این مورد آن است که سرویس آسانسورها باید به صورت دوره‌ای و مرتب انجام شود. معمولاً سرویس آسانسورها ماهانه توسط یک شرکت آسانسوری انجام می‌شود.

یکی دیگری از نکاتی که در این مسئله لازم است مورد توجه قرار گیرد، کنترل سرعت آسانسور است. از این نظر که دچار افت سرعت نشده باشد. همچنین بررسی شماره‌های اضطراری داخل کابین از نظر سالم بودن در این مورد باید رعایت شود.

روغن کاری اصولی و تمیز کردن تمامی اجزا و قطعاتی که باعث حرکت و کنترل آسانسور می‌شود باید مورد توجه قرار گیرد.

تست تجهیزات و قطعات الکتریکی و الکترونیکی از جمله بررسی مدارهای الکتریکی، سیم‌های برق، جعبه‌های کنترل و همچنین بررسی دستگاه‌های کنترل کننده سیستم آسانسور از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود.

از دیگر موارد مهم در سرویس آسانسورها، بازدید و کنترل عملکرد درب‌ها، حرکت کابین در بین طبقات، عملکرد تجهیزات اضطراری، شتاب گیری و غیره است. بررسی و کنترل این قسمت‌ها می‌تواند از بروز حوادث جانی و مالی به میزان زیادی جلوگیری کند.

حتماً باید از قطعات باکیفیت و استاندارد استفاده شود. در صورت خرابی و معیوب بودن قطعه‌ای، اگر قابلیت تعمیر نداشته باشد باید تعویض شود. استفاده از قطعات بی کیفیت به هیچ وجه قابل قبول نیست.

نباید برای شستشو و تمیز کردن تجهیزات و قطعات حساس آسانسور از شوینده‌های شیمیایی و صنعتی قوی استفاده شود. زیرا امکان زنگ زدگی یا خرابی سیستم‌های داخلی آسانسور با کاربرد این شوینده‌ها وجود دارد.

سرویسکار باید از تمامی قطعات و تجهیزاتی که بازدید کرده و مورد سرویس قرار می‌دهد، گزارش کامل به همراه عکس از قطعات معیوب تهیه کند. این گزارش‌ها می‌تواند به سرویسکار کمک کند تا نظارت بیشتری بر نحوه عملکرد و ایمنی آسانسور داشته باشد و در دوره‌های بعدی سرویس مورد استفاده قرار گیرد.

اولویت‌بندی مراحل سرویس از اهمیت خاصی در افزایش کارایی و کاهش بروز خطرات برخوردار است. از این رو قسمت‌های مختلفی را که باید سرویس شود، اولویت بندی کنید و طبق مراحل مختلف پیش بروید.

برای بازدید و سرویس آسانسور، سرویسکار باید حتماً از قبل چک لیست تهیه کرده باشد و بر طبق چک لیست قطعات و تجهیزات را از نظر بررسی، سالم و معیوب بودن مشخص کند.

رعایت استانداردها و مقررات مربوط به آسانسورها که تمام سیستم‌ها را در هر ساختمانی شامل می‌شود، در زمان سرویس آسانسور باید مورد توجه قرار گیرد.

برای سرویس آسانسور حتماً از خدمات یک شرکت معتبر استفاده کنید. زیرا شرکت‌ها و مراکز بسیاری تأسیس شده اند که نه اعتباری دارند و نه این که در میان مردم شناخته شده هستند. استفاده از خدمات چنین مراکزی می‌تواند باعث کاهش کیفیت کار نهایی شده و بعدها به هنگام استفاده از آسانسور، ممکن است حوادث جانی و مالی جدی ایجاد شود.

شرکت هیرو آسانسور، ارائه دهنده انواع خدمات سرویس آسانسورها

شرکت هیرو آسانسور یکی از شرکت‌های فعال آسانسوری است که خدمات گسترده‌ای را در زمینه سرویس و نگهداری آسانسورها برای کارفرمایان ارائه می‌دهد. این شرکت با برخورداری از امکانات و تجهیزات روز دنیا سعی می‌کند تا خدمات سرویس آسانسور را برای کارفرمایان با کیفیت بسیار بالا ارائه دهد تا رضایت حداکثری آنها را به دست آورد. سرویسکاران شرکت هیرو آسانسور به هنگام سرویس آسانسورها، با تمام توان کوشش می‌کنند تا تمامی نکات گفته شده در هنگام سرویس را به دقت رعایت کنند تا کار نهایی آنها از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

با توجه به مطالب گفته شده، در صورتی که قصد دارید از خدمات بهترین شرکت آسانسور در تهران و کرج را برای سرویس آسانسور ساختمان‌تان استفاده کنید، شرکت هیرو آسانسور گزینه مناسبی است. این شرکت آمادگی کامل دارد تا پس از انعقاد قرارداد سرویس آسانسور، خدمات خود را به صورت مرتب و با برنامه زمانی مشخص با کیفیت بسیار بالا برای شما ارائه دهد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5573887

منبع: مهر

کلیدواژه: آسانسور کسب و کار ساختمان سازی بازار تهران قیمت خرده فروشی قیمت مسکن قیمت مرغ کسب و کار قیمت گوشت قیمت خودرو گوشت قرمز قیمت ماهی قیمت میوه شهر تهران خرید و فروش مسکن آپارتمان گوشت مرغ سرویس آسانسور سرویس آسانسورها سرویس و نگهداری قطعات و تجهیزات هنگام سرویس باید رعایت قرار گیرد قسمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۲۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، یعقوب مظفری گلوگاهی اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه تا کنون بیش از هزار و ۳۴۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۷۰۱ مورد سنجش مواد غذایی انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران ادامه داد: در این بازدیدها، ۱۴۵ اخطار صادر شده و سه مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در روند تهیه، توزیع و نگهدای فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی گفت: شهروندان در هنگام خرید، نکات لازم همچون شرایط نگهداری، تاریخ انقضا و برچسب اصالت کالا را مورد توجه قرار دهند.

دیگر خبرها

  • حادثه آسانسور در کرمانشاه موجب مرگ نصاب شد
  • تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات/ سکه‌های حراجی به بازار نیامده است
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • نجات نصاب آسانسور با سقوط از ارتفاع ۱۵متری
  • حریق انبار قطعات خودرو در کرج
  • همه چیز درباره خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران
  • لوازم یدکی رنو
  • سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی تبریز به تماشاگران تراکتور – استقلال
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد