Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از تجربه جذاب و به یاد ماندنی حضور زنان در جریان بازی استقلال و مس، به نظر می رسد باید شاهد حضور دائمی زنان در جریان بازی های لیگ باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پنج شنبه برای فوتبال و ورزش ایران یک روز خاص بود. روزی که پس از ۴ دهه درهای استادیوم آزادی بر روی زنان در یک بازی داخلی باز شد تا زنان ایران زمین همپای مردان به ورزشگاه بروند، فوتبال ببینند، شادی کنند و در یک فضای سالم از تماشای فوتبال لذت ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مدتها پیش وزارت ورزش و جوانان بدون هیاهو و سر و صدا به دنبال آماده سازی و مهیا کردن شرایط برای حضور زنان در رقابتهای لیگ برتر بود و سرانجام پنجشنبه این قفل بسته، باز شد.

قابل پیش بینی بود که حضور زنان در ورزشگاه با استقبال شدید دختران هوادار فوتبال روبرو خواهد شد. اتفاقی که البته بازتاب جهانی نیز داشت و حضور سالم و تماشایی زنان ایران روی سکوهای ورزشگاه آزادی سبب شد تا فوتبال ایران یک روز تاریخی را پشت سر بگذارد.

حالا و پس از این تجربه جذاب و به یاد ماندنی به نظر می رسد باید شاهد حضور دائمی زنان در جریان بازی های لیگ باشیم. اتفاقی که از ورزشگاه آزادی شروع شده و پس از این تجربه جالب، در سایر ورزشگاه ها و شهرهای کشور نیز به مرور شاهد آن خواهیم بود.

سجادی: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ادامه می‌یابد

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حضور زنان در بازی فوتبال استقلال با مس کرمان تصریح کرد: در جریان بازی استقلال و مس همه مسائل ها رعایت شد و شرایط خوبی بر ورزشگاه حاکم بود و نزدیک به ۱۶۰۰ نفر خانم در ورزشگاه حضور داشتند.

وی افزود:  بنا داریم در لیگ امسال کم‌کم مجوز حضور بانوان در مسابقات فوتبال پایتخت و استان‌هایی که امکان حضور بانوان در آنها فراهم است را صادر کنیم. در این زمینه حساسیت خاصی وجود ندارد و هر زمان قرار باشد بازی‌های ملی یا باشگاهی برگزار شود، می‌توانیم از حضور پرشور بانوان در ورزشگاه بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به حضور بانوان در ورزشگاه آزادی افزود: حضور بانوان در مسابقاتی که زیرساخت آن فراهم است منعی نداشته و قصد داریم که در لیگ پیش روی فوتبال برنامه‌ریزی‌هایی برای حضور بانوان و البته با رعایت برخی شرایط ایجاد کنیم، جایگاه خانم‌ها در ورزشگاه باید حفظ شود و جو فرهنگی ورزشگاه نیز باید مهیای حضور بانوان خوب کشورمان باشد.


  مهدی: 5 استادیوم شهرستان ها قابلیت حضور زنان را دارند

سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال با اشاره به شرایط مختلف استادیوم‌های کشور برای حضور زنان گفت: هر فضایی بر اساس ساختار فیزیکی و سازه‌های مربوطه، شرایط متفاوتی دارد و فعلا در حال بررسی هستیم تا روند کار، حضور بانوان، میزبانی شایسته و مسایلی از این دست ارزیابی شود و بعد از مشخص شدن شرایط مساعد در چرخه کار قرار می‌گیرند. فعلا در آزادی این مساله را مورد ارزیابی قرار داده‌ایم، متاسفانه از بابت زیرساخت‌ها دچار نواقصی هستیم که باید حل و فصل شود و این مساله در دستور کار خواهد بود.

وی در خصوص این که کدام استادیوم‌های کشور قابلیت حضور بانوان را دارند، گفت: هر ورزشگاهی برای خود معایب و محاسنی دارد و نمی‌توانیم آن ها را با هم مقایسه کنیم اما چند ورزشگاه داریم که نزدیک به استادیوم آزادی است. ورزشگاه نقش جهان، ورزشگاه شهدای فولاد، فولادشهر، استادیوم شهید سپهبد سردار سلیمانی سیرجان و امام رضا مشهد این قابلیت را دارند و اگر استادیوم‌های مس هم تکمیل شود، شاید تا نیم فصل این مساله محقق شود.

بیشتر بخوانید:

قفل بسته، باز شد؛ زنان در آزادی/ غریو فریادهای تماشاگران خانم در لیگ برتر فوتبال تاریخ ورق خورد؛ سکوهای لیگ برتر میزبان دختران ایران زمین/ آزادی زنانه با گل، بادکنک، جیغ، سوت و شادی

 



 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: حضور بانوان جریان بازی حضور زنان لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم

در پایان روز ششم رقابت‌های قهرمانی کشور، نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختران مشخص شدند. - اخبار استانها -

فرماندار همدان، مسلم مخفی در حاشیه برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته بانوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: عمیقا به این موضوع اعتقاد داریم که ورزش برای سلامت جسمی و روحی و روانی تک تک افراد جامعه ضروری است.

وی افزود: در دولت سیزدهم توفیق داشتیم تا در موضوع آماده سازی زیرساختها، ساخت سالن‌های ورزشی و توجه به ورزش در بعد ورزش همگانی و قهرمانی به بهترین وجه ورود داشته باشیم.

مخفی با بیان اینکه در همدان زیرساختهای مناسب در حوزه ورزش فراهم بوده عنوان کرد: اکنون به مدت چند روز همدان با کیفیت و در سطح بالا میزبان مسابقات رشته ورزشی کاراته انتخابی تیم ملی بوده که در رده‌های سنی مختلف در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد.

 

.

 

به گزارش تسنیم، رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته بانوان در حضور افسانه باقری نایب رییس بانوان فدراسیون مریم احمدی نایب رئیس بانوان هیات کاراته همدان، لیلا بهرامی سرمربی بزرگسالان و ستاره موسوی سرمربی رده سنی زیر 21 سال دختران برگزار شد.

 مدال آوران مسابقات قهرمانی کشور رده سنی نوجوانان دختران به شرح زیر است:

وزن 47- کیلوگرم:
1. هستی گرائیلی از استان مازندران
2. صدف حسنلو از استان تهران
3. ندا رستمی از استان فارس
3. سارینا ربیعی از استان اصفهان

وزن 54- کیلوگرم:
1. نگین مهرعلی تبار از استان مازندران
2. هستی میر از استان کرمان
3. هستی سلطانی از استان اصفهان
3. ستایش قانعی از استان کرمان

وزن 61- کیلوگرم:
1. ساغر جندقی از استان سمنان
2. روجا شاهرخی از استان مازندران
3. زینب حسین خانلی از استان البرز
3. ستایش ملائی چروده از استان گیلان

وزن 61+ کیلوگرم:
1. مریم گرزین از استان مازندران
2. فاطمه شعبانی از استان مازندران
3. هستی صفی خانی از استان مرکزی
3. تازه زینب سعیدآبادی از استان تهران

رقابت‌های قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) طی روزهای 27 الی 31 فروردین 1403 در بخش آقایان و یکم الی 6 اردیبهشت در بخش بانوان در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان برگزار شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • پخش صدای علیرضا قربانی قبل از مسابقه حساس فوتبال !
  • نمای دیدنی از بسته شدن سقف آتلانتا استادیوم، از ورزشگاه های میزبان جام جهانی 2026 و کوپا آمریکا 2024 / فیلم
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • روزگار متفاوت زنان اراکی
  • تساوی الوحده در حضور نوراللهی
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم
  • فوتبال دختران زیر ۱۸ سال کافا؛ اعلام ترکیب ایران برابر تاجیکستان
  • سلام دختران فوتسالیست چادرملو به لیگ برتر
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • دختر شیروانی قهرمان شطرنج‌ لیگ برتر کشور شد