Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: راهبرد دولت سیزدهم خنثی سازی تحریم‌‎‌ها با تقویت و توسعه روابط با همسایگان است.

فداحسین مالکی در گفت و گو با ایران اکونومیست در مورد توسعه روابط ایران و عمان گفت: کشور عمان اشتراکات فرهنگی و مذهبی با ایران دارد و یک شریک راهبردی برای کشورمان در منطقه محسوب می شود و همواره در سیاست خارجی جمهوری اسلامی نقش مهمی را ایفا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: روابط تاریخی ایران و عمان به سال های گذشته برمی‌گردد طی این مدت شاهد همکاری مثبتی میان تهران - مسقط  بوده‌ایم هیچ تنش و اختلافی میان دو کشور رخ نداده و فضای مثبت و سازنده میان طرفین حاکم بوده است.

نماینده مردم زاهدان بیان داشت: ایران و عمان به‌ سبب داشتن روابط حسنه به الگویی در زمینه روابط پایدار در زمینه‌های مختلف به‌ویژه سیاسی تبدیل شده‌اند و مسقط هیچ‌گاه موضع خصمانه‌ای علیه ایران اتخاذ نکرده و تحت تأثیر قدرت‌های غربی قرار نگرفته و روابط رو به گسترش خود را با تهران همچنان حفظ کرده است.

مالکی با اشاره به سفر خرداد ماه سال جاری آیت الله رییسی به مسقط گفت: بیش از ۵۰ سال روابط حسنه میان دو کشور برقرار است، این سفر با هدف توسعه روابط و تأکید بر آن صورت گرفت  و می‌تواند در حل برخی مشکلات در حوزه سرمایه گذاری و روابط تجار میان دو کشور نقش مهمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نگاه سیاست خارجی دولت سیزدهم بر ایجاد توازن و تعامل با کشورهای منطقه است، بیان داشت: اولویت دولت سیزدهم بر توسعه و تقویت سیاست همسایگی است این موضوع سال‌ها در روابط ایران و عمان به بهترین نحو اجرا شده است و  دو کشور تاکنون توانسته‌اند نقش موثری در پیشبرد منافع ملی در منطقه خلیج فارس ایفا کنند.

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نقش عمان برای میانجیگری ایران و آمریکا  گفت: عمانی ها مورد اعتماد ایران و آمریکا هستند  و در سال های اخیر نشان دادند که یک میانجی صادق و بی طرف بوده و دغدغه های تمام طرف های درگیر را به خوبی درک می کند. عمان در گفت وگوهای برجامی نشان داد که بازیگر قابل اعتماد برای جمهوری اسلامی ایران است و می تواند نقش مهمی در این موضوع ایفا کند.

مالکی اظهار داشت: راهبرد دولت سیزدهم تقویت و توسعه با همسایگان است و با توجه به شواهد نشان می دهد در این حوزه تاکنون موفق عمل کرده است و توسعه  و تقویت  روابط  تجاری با کشورهای دوست و همسایه می تواند  در خنثی سازی تحریم ها موثر باشد.

 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: جمهوری اسلامی ایران ، شهر تهران ، آیت‌الله رئیسی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران شهر تهران آیت الله رئیسی ایران و عمان دولت سیزدهم سیاست خارجی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۴۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، علی سلاجقه با بیان اینکه دولت سیزدهم گام‌های اساسی نسبت به رفع دغدغه محیط زیستی مردم برداشته است، بیان کرد: در این دولت تاکنون ۵۴ مشعل خاموش شده و ۵.۵ میلیارد یورو برای بهینه‌سازی سوخت و بهبود وضع هوا اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه روند کاستن از آلودگی هوا به‌واسطه تأسیسات نفتی از جمله پتروپالایشگاه‌ها و پالایشگاه‌های گازی تداوم خواهد یافت، گفت: پارسال کمترین مازوت‌سوزی را در کشور نسبت به سال‌های پیش شاهد بودیم.

گفتنی است رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست چندی پیش با اشاره به اینکه دولت سیزدهم گامی اساسی در موضوع کیفی‌سازی و بهینه‌سازی مصرف سوخت در ۱۰ پالایشگاه کشور برداشته است، تصریح کرده بود: این پالایشگاه‌ها حتی در زمینه کاهش تولید مازوت و گوگردزدایی از فرآورده‌های نفتی نیز در حال اجرای پروژه هستند.

کد خبر 6097277 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم