Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@23:25:56 GMT

مشارکت 8 هزار خیر ایلامی در پویش «صحن حرم، مدرسه‌ام»

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۴۴۷۴

مشارکت 8 هزار خیر ایلامی در پویش «صحن حرم، مدرسه‌ام»

جلال حمره مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با بیان اینکه مشارکت ایلامیان در پویش ملی «صحن حرم، مدرسه ام» از مرز ۸ هزار خیر گذشت گفت: جامعه هدف اصلی این پویش را مردم به ویژه فرهنگیان و دانش آموزان و بهره‌گیری از رویکرد تربیت اسلامی در ترغیب آنها به انجام کارهای خیر و نیکوکارانه تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: مدرسه و امر تعلیم و تربیت در نزد پروردگار و آحاد جامعه در جایگاه رفیعی قرار دارد که در آموزه‌های دینی و کلام اهل بیت (ع) به آن اهمیت فراوانی داده شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام با اشاره به اینکه پویش صحن حرم، مدرسه ام پنجمین پویشی است که در راستای طرح تحولی «آجر به آجر» نزدیک به دوسال است که در حال اجرا است و در مراحل قبلی مبالغ آن برای احداث مدارس همان استان هزینه میشد گفت: در این پویش مبالغ جمع آوری شده از این طریق، به نیت امام هشتم امام رضا (ع) صرف ساخت ۸ مدرسه برای دانش آموزان استثنایی در استان‌های مختلف کشور می شود.

حمره تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ مدرسه‌ سازی و توسعه مشارکت‌های مردمی به عنوان اهداف اصلی طرح آجر به آجر محسوب می‌شوند لذا در اجرای این طرح تحولی، برنامه‌ریزی براساس گسترش مشارکت‌های خُرد مردمی حتی به اندازه یک آجر است.

وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی ایلام در سطح کشور و از لحاظ آماری ارائه شده بالاتر از میانگین کشوری است، اضافه کرد: با رایزنی با استاندار و سازمان مرکزی درصدد رفع ابهام این آمار هستیم و به رغم همه تلاش های صورت گرفته از سوی دولت و خیرین مدرسه ساز، رشد ساخت مدارس نسبت به رشد جمعیت دانش آموزی در استان ایلام همسویی خوبی در سال‌ جاری دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام ادامه داد: علیرغم اینکه ایلام یکی از استان‌های کوچک به لحاظ جمعیت است در مقایسه با سایر استانها در اکثر پویشهای چهار گانه جزو دستگاه های برتر است.

وی یاد آور شد: درصد بالایی از فضاهای آموزشی استان ایلام نیز فرسوده است که به تخریب و بازسازی نیاز دارد.

حمره خاطرنشان کرد: نیک اندیشان و خیران مدرسه ساز می‌توانند با مراجعه به کانال مهر مدرسه در شبکه اجتماعی شاد و یا از طریق وب سایت ajorBajor.ir در این پویش خیرخواهانه شرکت کنند.

وی تاکید کرد: تا کنون پویش‌های «مهر را با محرم آغاز کنیم»، «من مادرم، بچه های ایران فرزند من»، «آجرهای مهربانی و به رنگ مدرسه» در راستای طرح «آجر به آجر» اجرا شده است و اکنون هم پنجمین پویش بنام «صحن حرم ، مدرسه ام» در سراسر کشور و استان ایلام آغاز شده است.

حمره مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام خواستار پیوستن مردم با حداقل هزینه یک آجر «۵ هزار تومان» به پویش ملی «صحن حرم ، مدرسه ام» در این استان شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: لازم به ذکر است که استان ایلام نزدیک به ۱۰۰ هزار دانش آموز دارد که در هفته دولت ۱۱ فضای آموزشی با ۶۰ کلاس درس و زیربنای ۱۴ هزار و ۵۱۲ مترمربع زیربنا و با مبلغ اعتبار ۶۶ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می‌رسند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: پویش خیر آجر به آجر مدیرکل نوسازی استان ایلام مدرسه ام صحن حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۴۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت

شرفی گفت: کمک های مردمی برای تامین معیشت خانوار‌های زیر پوشش و نیازمندان، خرید وسایل کمک توانبخشی، خرید جهیزیه، تامین وسایل ضروری زندگی، هزینه درمان و تجهیز مراکز بوده است.

وی استفاده از ظرفیت خیران و جلب مشارکت‌های مردمی را از اولویت‌های سازمان بهزیستی برشمرد و گفت: بهزیستی استان در راستای ارتقای سطح زندگی و بهبود معیشت مددجویان با روش‌های گوناگون نسبت به جذب مشارکت‌های مردمی اقدام کرده و هر سال به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نیکوکاری جامعه برنامه‌ها، طرح‌ها و پویش‌های مختلف در زمان‌ها و مناسبت‌های گوناگون اجرا شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: ماه رمضان امسال نیز هفت پویش برگزار شد که از جمله پویش افطاری ساده در حضور ولی نعمتان، خانوار‌های دارای سه معلول، ضیافت خانه خدا، میز خدمت در مساجد و پویش افطاری ساده در مراکز بوده است.

وی گفت: ۳۷ مرکز مثبت زندگی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که طرح پویش جلب مشارکت‌های مردمی در این مراکز برگزار شد و خیران از نزدیک با خدمات آن آشنا شدند.

شرفی تصریح کرد: مراکز مثبت زندگی همچون یک اداره کل بهزیستی کوچک است که در مناطق و محله‌های استان تشکیل شده و خانوار‌های زیر پوشش بهزیستی از این مراکز خدمت دریافت می‌کنند.

وی گفت: کمک‌ها با حفظ شأن و کرامت انسانی در سریع‌ترین زمان ممکن برای رفع مشکلات معیشتی، درمان، ازدواج و اشتغال افراد تحت پوشش از سوی این نهاد بین نیازمندان تحت پوشش توزیع می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: سازمان بهزیستی براساس وظایف قانونی، شبکه وسیع از خدمات متنوع حمایتی، مراقبتی و توانمندسازی را به طیف گسترده‌ای از افراد دارای معلولیت، نیازمندان و فرزندان آنان همچنین اقشار آسیب‌پذیر استان ارایه می‌دهد، از همین رو انجام و استمرار این کار حمایت و همراهی مردم خیراندیش، متعهد و نیکوکار را می‌طلبد.

وی با اشاره به حدود ۲۰ هزار معلول در خراسان جنوبی گفت: ۱۰ درصد معلولان استان در مراکز شبانه روزی و ۹۰ درصد در خانواده نگهداری می‌شوند که معیشت، توانبخشی، درمان، اشتغال و مسکن از نیاز‌های اصلی معلولان است.

شرفی عنوان کرد: معیشت از مطالبات اصلی جامعه هدف بوده لذا با پیگیری‌های انجام شده، آمار پشت نوبتی دریافت مستمری صفر شده، اما زمینه برای توانمندشدن مددجویان نیز فراهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند