Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@08:49:19 GMT

افزایش ۴۰ درصدی صادرات غیرنفتی کشور

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۵۴۹۱

افزایش ۴۰ درصدی صادرات غیرنفتی کشور

سید محمد حسینی روز شنبه در مراسم افتتاح یک واحد صنعتی حوزه صنعت کفش در شهرک صنعتی امید استان قم گفت: کالا‌های صادرات محوری مانند محصولات این واحد صنعتی (تولید کفش) علاوه بر افزایش ظرفیت اشتغال، بستری جهت ارزآوری به کشور نیز محسوب می‌شوند.

او با بیان اینکه همزمان با قم در تمام استان‌های کشور شاهد افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های مختلف هستیم که بخشی از آن‌ها حاصل سفر‌های استانی سال اول دولت بوده است، افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم رکود سابق کشور کنار رفت و شاهد تحول و پویایی بخش‌های مختلف کشور به‌خصوص در حوزه عمرانی و صنعتی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم صد‌ها مورد از واحد‌های راکد صنعتی با پیگیری مسئولان به مدار تولید بازگشته و شاهد بهبود شرایط اشتغال و تولید هستیم.

او  از دیپلماسی متوازن دولت سیزدهم نیز به عنوان یکی از ابزار‌های قدرت کشور یاد کرد و افزود: طی سال‌های گذشته نگاه به غرب در دولت حاکم بود و از ظرفیت بسیاری از کشور‌های دیگر به‌خصوص کشور‌های همسایه غفلت شده بود، درحالی که دولت سیزدهم توجه زیادی به کشور‌های پیرامونی دارد و در یک سال اخیر بیش از ۴۰ نفر از روسای جمهور و وزرای امور خارجه کشور‌ها به ایران سفرکرده‌اند.

حسینی ادامه داد: در قالب این سفر‌ها کمیسیون‌های مشترکی بین ایران و کشور‌های همسایه شکل گرفت و وزارت امور خارجه به صورت جدی در حال تعامل برای افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی در کنار سایر رسالت‌های سیاسی، امنیتی و فرهنگی است.

او با تاکید بر سیاست دولت در مردمی سازی اقتصاد، تصریح کرد: یکی از اهداف سفر‌های استانی دولت تقویت اقتصاد مردمی و رونق اقتصاد رقابتی است و در همین راستا فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بسیاری از استان‌ها احصا و موانع سرمایه‌گذاری نیز کاملا برطرف شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه مدیریت جهادی لازمه جبران عقب ماندگی‌های سال‌های گذشته کشور است، تاکید کرد: اگر طی هشت سال گذشته هرسال ۵۰۰ هزار واحد مسکن احداث می‌شد، امروز مشکل خاصی در بخش مسکن نبود، ولی دولت مصمم است این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند.

او با اشاره به بهبود وضعیت درآمدی کشور، اذعان کرد: با وضعیت کنونی کشور امید می‌رود وضع عمومی و رفاه مردم بهتر شود و به شرایط بازنشستگان، کارمندان و کارگران رسیدگی شود.

حسینی اهمیت سرمایه‌گذاری را مورد توجه قرارداد و گفت: ایران در جنگ اقتصادی دشمن پیروز شد و آن‌ها نتوانستند ایران را در انزوا قرار دهند.

او ادامه داد: ایران طی یک سال گذشته با عضویت در سازمان‌های فرا منطقه‌ای در حال فعال کردن بخش دیگری از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری است.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به ظرفیت بالای جوانان نخبه کشور، ابراز کرد: جوانان کشور با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان توانایی بالایی در پیشرفت در تمام حوزه‌های مختلف کشور دارند و در شرایط کنونی شاهد هم افزایی و همدلی در بین ارکان مختلف نظام و قوای سه‌گانه هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته دولت افتتاح واحد صنعتی دولت سیزدهم کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۵۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرهاد بختیاری فر افزود: از ابتدای شروع این طرح در اسفندماه ۱۴۰۱ تا الان ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان اختصاص پیدا کرده و پیشرفت فیزیکی ما بیش از میانگین کشوری است.

او تصریح کرد: آبرسانی به ۱۶۰ روستا در گام اول هدف‌گذاری شده و برنامه ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی روستایی استان در حال انجام است تا بتوانیم مشکل آب شرب روستا‌های دارای تنش آبی را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که باتوجه به اهمیت موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و دولت سیزدهم عزم جدی برای سیراب کردن همه روستانشینان دارد.

دیگر خبرها

  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا