Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌ فارس با اشاره به تداوم فعالیت ۱۳ هزار نفر نیرو در این منطقه عظیم اقتصادی، از جذب ۵.۵ میلیارد دلار سرمایه‌ در راستای ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی جدید و افزایش سطح تولیدات و صادرات در جنوب کشور خبر داد. مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌ فارس با اشاره به تداوم فعالیت ۱۳ هزار نفر نیرو در این منطقه عظیم اقتصادی، از جذب ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد دلار سرمایه‌ در راستای ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی جدید و افزایش سطح تولیدات و صادرات در جنوب کشور خبر داد

به گزارش ایران آنلاین، حسن خلج طهرانی با تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته‌ دولت و گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهیدان باهنر و رجایی گفت: درخت تنومند انقلاب اسلامی ایران هر سال تنومندتر از سال گذشته در عرصه‌ی جهانی عظمت، شکوه و حقانیت خود را به منصه‌ی ظهور می‌گذارد؛ چراکه این انقلاب میراث و یادآور بزرگ مردانی است که سیره، منش و روش آنان خدمت بی‌ادعا بود.
وی، هفته‌ دولت را زمانی مناسب برای توجه به مبانی جهاد تبیین و انعکاس دستاوردهای دولت مردمی دانست و افزود: با پشتوانه‌ حمایت‌های دولتی امروز فعالان اقتصادی به این نتیجه رسیده‌اند که علی‌رغم فشارهای ناشی از تحریم‌های خارجی، چنانچه ظرفیت‌های داخلی را فعال کنیم شاخص‌های اقتصادی و صنعتی کشور با شیب قابل قبولی افزایش خواهد یافت.


۱۳ هزار نفر اشتغال‌زایی


مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌ فارس اشتغال بیش از ۱۳ هزار نفر در این منطقه‌ ویژه اقتصادی خلیج فارس را نشان‌گر توسعه‌ی صنعت و معدن در جنوب کشور دانست و افزود: هم‌اکنون ۱۹ شرکت با سرمایه‌گذاری بیش از ۴.۵ میلیارد دلار در این منطقه عظیم اقتصادی فعالیت هستند که نقش به‌سزایی در ایجاد ارزش‌افزوده، جلوگیری از خام فروشی، تأمین بازار داخلی و ایجاد رونق در صادرات بر عهده دارند.


توسعه و بهبود فرآیندها بر اساس برنامه‌ی مدون


خلج طهرانی افزایش فرصت‌های شغلی، توسعه فناوری‌های مدرن حوزه تولید، همکاری بیشتر با شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتقای بهره‌وری، بهبود کیفیت تولیدات و افزایش توان صادرات به‌منظور رقابت در بازارهای جهانی را از دیگر اهداف ترسیم شده این منطقه‌ اقتصادی در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و اظهار کرد: در شرایط فعلی ۴۵ شرکت معتبر در حال ساخت و نصب تجهیزات با هدف بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف هستند و این روند توسعه ما را به آینده بسیار امیدوار می‌کند.


تلاش برای کاهش نرخ بیکاری


وی در تشریح چشم‌انداز اشتغال‌زایی این صنایع نیز گفت: ۱۶ هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم طرح‌های در دست اجراست که اگر اشتغال‌زایی غیرمستقیم آنان را نیز در نظر بگیریم مطمئناً می‌تواند، تأثیر قابل‌توجهی در کاهش بیکاری در جنوب کشور داشته باشد.
۵.۵ میلیارد سرمایه‌گذاری جدید
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این طرح‌ها را حدود ۵.۵ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با تأمین زیرساخت‌ها و پشتیبانی از صنایع فعال منطقه، امروز برند منطقه‌ی ویژه‎ی اقتصادی خلیج فارس در حدی ارتقا یافته که صنعت‌کاران با اشتیاق و بدون دغدغه سرمایه‌گذاری خود را انجام می‌دهند و این منطقه‌ی صنعتی و معدنی به مکانی امن برای صاحبان سرمایه و توسعه‌ی اقتصادی کشور بدل شده است.


تقویت ارتباط با مراکز دانش‌بنیان


خلج طهرانی در ادامه از امضای تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری با مراکز دانش‌بنیان و علمی کشور ازجمله دانشگاه هرمزگان خبر داد و گفت: تقویت پیوند صنعت و دانشگاه سبب ارتقا دوسویه خواهد شد و ما به دنبال نزدیکی بیشتر اهالی دانشگاه با محیط‌های صنعتی هستیم.
این مسئول، همچنین به ارتقا سطح تعاملات این منطقه عظیم اقتصادی با راه‌آهن هرمزگان اشاره کرد و افزود: این اقدام سبب بهبود عملکرد و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری ریلی در منطقه شد.
تمرکز بر زیرساخت‌های پدافند غیرعامل
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس جنگ امروز اقتصاد جهان را جنگ اطلاعاتی و سایبری خواند و بر اهمیت آموزش مدیران در حوزه‌ی پدافند غیرعامل تأکید کرد و گفت: یکی از راه‌های اعتمادسازی در سرمایه‌گذاران و از مهم‌ترین راهکارهای افزایش سرمایه‌پذیری توجه بیشتر به مباحث پدافند غیرعامل است که در یک سال گذشته بر تقویت این حوزه نیز تمرکز کرده‌ایم.


حرکت به سمت اهداف استراتژیک


خلج طهرانی در پایان بار دیگر فرا رسیدن هفته‌ی دولت را به تمامی کارکنان شاغل در منطقه‌ ویژه‌ اقتصادی خلیج فارس تبریک گفت و جهادگران حوزه اقتصادی را در ردیف جهادگران فی سبیل الله خواند و اضافه کرد: حال که مردم، دولت مردمی و سران نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیتی بس سترگ را بر دوش این مجموعه‌ی پویا قرار داده‌اند، وظیفه ماست که برای رشد و تعالی از هیچ کوششی فروگذار نباشیم و با تکیه بر نقشه راه و تأکیدات رئیس‌جمهوری محترم به منظور پیشبرد اهداف استراتژیک که همانا ایجاد رونق در تولید، ارزآوری و تأمین منافع همه‌ ذی‌نفعان به‌ویژه جوامع محلی است، گام برداریم.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی منطقه عظیم اقتصادی ویژه اقتصادی خلیج فارس ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری جنوب کشور اشتغال زایی ۵ ۵ میلیارد ۱۳ هزار نفر خلج طهرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۶۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی عسگری: استقلال، استقلال می‌ماند

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تأکید کرد،‌ نام باشگاه استقلال تغییر نخواهد کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، علی عسکری در حاشیه بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی درباره مباحث اخیر درباره تغییر نام تیم استقلال، گفت: کنسرسیومی از گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، 85 درصد سهام شرکت استقلال ایران را خریداری کرده و این موجب مسرت و افتخار ماست که در کنار هواداران پرشمار این تیم، ان‌شاءالله به تعالی این تیم و ورزش کشور به ویژه در عرصه‌های بین‌المللی کمک خواهیم کرد.

تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج فارس» منتفی شد

 

وی ادامه داد: در مورد تغییر نام شرکت استقلال ایران مباحثی در جریان است و این رویه در هلدینگ خلیج فارس وجود دارد که شرکت‌های تابعه، پسوند خلیج فارس را داشته باشند، اما اولویت اول ما حفظ نام استقلال ایران برای این شرکت است و تمام تلاش خود را در این راستا می‌کنیم، اما در صورتی که مراجع ذی‌صلاح بر حذف پسوند ایران اصرار داشته باشند با هماهنگی با وزارت ورزش و طبق قانون تجارت و ضوابط حاکم بر شرکت‌های بورسی درباره تغییر پسوند شرکت استقلال ایران اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما برای موفقیت استقلال است و این نام زیبا روی تیم استقلال برقرار خواهد ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه هند به جنوب خلیج فارس؛ نزدیکی به امارات، عربستان و عمان
  • عسکری: نام استقلال تغییر نخواهد کرد
  • خبر جدید پتروشیمی خلیج فارس درباره تغییر نام استقلال
  • علی عسگری: استقلال، استقلال می‌ماند
  • سرمایه‌گذاری‌های بزرگ صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد
  • دفاع منسجم سامانه یکپارچه پدافند هوایی از آسمان ایران
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود