Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رسول شهرکی مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری اعتبارات خوبی در زمینه اشتغال روستایی به صندوق کارآفرینی امید گلستان اختصاص یافت و این اعتبار مبلغ ۸۰ میلیارد تومان بود. شرط استفاده از تسهیلات روستایی این است که حتما باید این طرح در روستاها اجرا شود و نیروها ساکن همان روستا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سقف این تسهیلات ۴ میلیارد تومان با کارمزد ۶ درصد است و دوره بازپرداخت آن ۹ ساله است این طرح یکسال تنفس دارد و اقساط وام در ۶ سال تقسیط می‌شود. 

مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان از افتتاح ۳۱۸ طرح در هفته دولت خبر داد و تصریح کرد: در هفته دولت ۳۱۸ طرح با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۷۶ نفر قابل افتتاح است. 

شهرکی افزود: اولویت صندوق کارآفرینی امید گلستان حمایت از طرح‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند از جمله طرح‌های دانش بنیان و مراکز رشد هستند. 

وی خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که سرانه اشتغال پایین ولی تعداد اشتغال بالایی دارند و تکمیل زنجیره تولید یکی از اولویت های مورد نظر ماست. 

مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان تصریح کرد: افرادی که می‌خواهند از تسهیلات روستایی استفاده کنند به ازای هر ۲۵۰ میلیون تسهیلات یک نفر را مشغول به کار و بیمه کنند. 

رسول شهرکی ابراز کرد: خوشبختانه تقریبا ۱۵۳ میلیارد تومان تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید گلستان اختصاص دادند و در این زمینه با چند دستگاه اجرایی اعم از جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد، بهزیستی و اداره کل ارتباطات و فناوری تفاهم‌نامه بستیم افراد به این دستگاه‌ها مراجعه و سپس بعد از پذیرش طرح به کمیته فنی می آید و مبلغ اشتغال مشخص می‌شود سپس به ما ارجاع داده می‌شود. 

وی با بیان اینکه نرخ تسهیلات برای مناطق کم برخوردار ۱۰ درصد است، تصریح کرد: نرخ تسهیلات برای مناطق کم برخوردار مانند شهرستان های بندرگز، گمیشان و مراوه تپه ۱۰ درصد و بازپرداخت آن هفت ساله است. 

مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان ابراز کرد: اگر طرح نیاز به ساخت و ساز داشته باشد یکسال برای ساخت و ساز فرصت و یکسال نیز تنفس می دهیم یعنی مجموعا دو سال فرصت دارند و وام آنها در پنج سال تقسیط می شود. 

شهرکی با تاکید بر اینکه افرادی که از این تسهیلات استفاده می‌کنند نباید چک برگشتی داشته باشند، خاطرنشان کرد: شرایط سنی این افراد بین ۱۸ سال لغایت ۷۰ سال (با دوره تسهیلات) باشد. 

وی با بیان اینکه در صندوق کارآفرینی امید سه برنامه استراتژیک داریم، افزود: سه طرح استراتژیک «صندوق خرد محلی»، «طرح هر روستا یک محصول است» و «روستای بدون بیکار» در صندوق کارآفرینی امید داریم که صندوق خرد محلی به صورت خانوادگی و فامیلی در روستاها شکل می‌گیرد و آموزش آن توسط بسیج سازندگی است که در زمینه نحوه تولید، بسته‌ بندی و فروش آموزش می بینند. 

مدیر صندوق کارآفرینی امید درخصوص طرح هر روستا یک محصول است، گفت: روستایی که دارای ظرفیت و پتانسیل خاصی باشد از طریق استانداری، فرمانداری و دهیاری روستاها شناسایی شده و برای تکمیل زنجیره تولید به آن روستا تسهیلات پرداخت می کنیم تا از خام فروشی بپرهیزیم. 

شهرکی درخصوص طرح روستای بدون بیکار افزود: روستاها با کمک مدیرکل روستایی استانداری و فرمانداران شناسایی شده و با توجه به جلساتی که با دهیاران و شورا می گذاریم کمبودهایی که در روستاها احساس می شود به ما معرفی شده و ما کمبودها را برطرف می‌کنیم. 

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ فقره تسهیلات از محل اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده است، اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید گلستان از محل بند الف تبصره ۱۸ به تعداد ۳۰۰ فقره تسهیلات با مبلغ ۸۰ میلیارد تومان از محل اشتغال پایدار روستایی پرداخت کرده است. 

مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان با اشاره به اینکه ۸۰۰ فقره تسهیلات از محل وجوه مردمی و سایر تفاهم نامه ها با دستگاه‌های اجرایی پرداخت شد، ابراز کرد: صندوق کارآفرینی امید گلستان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۰۰ فقره تسهیلات با مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال ۱۶۰۰ نفر پرداخت کرده است. 

شهرکی گفت: ۴۰۰ فقره تسهیلات از محل نامه هایی که به رئیس جمهور ارسال شد پرداخت شد که مبلغ ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که از این تعداد ۵۰ اشتغال و ۳۵۰ ضروری است. 

انتهای پیام/83019

منبع: فارس

کلیدواژه: صندوق کارآفرینی امید گلستان مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان صندوق کارآفرینی امید مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان میلیارد تومان فقره تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۷۸۰ میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به ۱۶ بانک استان ابلاغ شد که ۶۰ درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد عصر شنبه در دیدار با منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس دوازدهم، اظهار داشت: 46 سال از عمر با برکت کمیته امداد به عنوان مولود انقلاب سپری شده و در این مدت تلاش بر این بوده تا طعم خدمت بی منت برای اقشار مستضعف و نیازمند جامعه به شایستگی تمام چشانده شود.

وی تصریح کرد: کمیته امداد در تولید فقر دخیل نبوده بلکه این تفکر غلطی است که اعلام کنند، کمیته امداد فقیرپرور است در حالی که در این 46 سال کارکرد غلط برخی نظامات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به تولید فقر منجر شده و باید این رویه اصلاح شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه مددجویان کمیته امداد و نیازمندان جز ولی نعمتان انقلاب هستند باید در حل مشکلات و دغدغه معیشتی آنها تلاشی مضاعف انجام شود تا بیش از گذشته این خانواده‌ها از رفاه و آسایش برگرفته از برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران بهره بگیرند.

حسین‌نژاد افزود: در استان اردبیل 44 هزار خانوار در قالب 89 هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که 11.5 درصد خانوارها و 7.2 درصد جمعیت استان را مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تشکیل می‌دهند.

وی به پایین بودن سرانه درآمدی مردم این استان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه سرانه درآمدی مردم این استان نصف سرانه کشوری است اما مردم این خطه با مناعت طبع و عزت نفس سعی می‌کنند تا زندگی شایسته‌ای را سپری کرده و کمترین وابستگی‌ها را به نهاد امداد کشور داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل رویکرد این نهاد را در سال‌های اخیر توانمندسازی اعلام کرد و گفت: در کنار بهبود معیشت خانواده‌ها، بحث توانمندسازی و تأمین سرپناه از دیگر رویکردها است که در کنار خدمات فرهنگی، مهارت‌آموزی، بهداشتی و درمانی و سایر حوزه‌ها کمیته امداد استان سعی می‌کند تا در خدمت خانواده‌های نیازمند باشد.

حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: 780 میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به 16 بانک استان ابلاغ شد که 60 درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد و مابقی نیز در مراحل پرداخت در سال‌جاری است.

وی اشتغال کمیته امداد را مهارت‌محور همراه با تولید شغل با ثبات و مولد اعلام کرد و افزود: به غیر از سالمندان و بیماران، برای سایر مددجویان که امکان اشتغال وجود دارد، امکان پرداخت این تسهیلات فراهم شده و حتی برای دهک‌های پنجم و ششم خانوارها نیز امکان پرداخت تسهیلات اشتغالزا از طریق کمیته امداد مهیا است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: ما با بهره‌گیری از ظرفیت راهبران شغلی سعی می‌کنیم در حرف و صنف مختلف اشتغال مولدی را ایجاد کنیم که قطعا راهبری اساسی در این زمینه می‌تواند گره‌گشا باشد.

حسین‌نژاد بیان کرد: سالانه ایجاد فرصت اشتغال برای چهار هزار و 600 نفر فضای خوبی را فراهم می‌کند که تا 96 درصد راست‌آزمایی در اشتغال و به حداقل رساندن انحرافات را در پرداخت تسهیلات شاهد هستیم تا جامعه هدف بتواند به مرز توانمندسازی و خودکفایی برسند.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور