Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@23:54:31 GMT

مسجد محور وحدت و موفقیت حاکمیت است

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۹۱۷۷

مسجد محور وحدت و موفقیت حاکمیت است

«ماموستا لقمان محمدیان» امام جمعه اهل سنت بیجار در گفتگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، به موضوع قداست و اهمیت مسجد در اسلام و نقش آن در جامعه اسلامی پرداخت، و اظهار داشت: انسان برای جبران خطا و اشتباه همواره در طول زندگی دنبال فعالیت و کارهایی بوده است و حضرت آدم هم وقتی به واسطه وسوسه شیطان و با خوردن میوه ممنوعه از بهشت خارج می شود و به اذن خدا به روی زمین می آید، دستور ساخت خانه خدا در مکه مکرمه از طرف پروردگار به او می رسد و آن را برای عبادت و سجده گاه انسان بنا می کند و تاریخ ساخت خانه خدا در آن مکان که به بیت المعمور در آسمان وصل است، شش هزار سال قبل از تولد آدم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
ماموستا محمدیان تصریح کرد:  در قرآن کریم واژه مسجد ۲۸ بار آمده است که قداست و جایگاه مهم مسجد را در تمدن اسلامی می رساند، لذا مسجد تنها پارلمان و سنگر و پایگاه قدرت دینی و اسلامی مردم است که در عهد پر برکت پیامبر (ص) مرکز تمدن و جمع شدن مسلمانان بوده است و تمام ملاقات های رسول خدا(ص) و پذیرفتن سفرا در مسجد بوده است.
 
امام جمعه اهل سنت بیجار عنوان کرد: مسجد جایگاه سجود، رکوع، محور وحدت و همدلی و یکپارچگی مسلمانان است و در طول تاریخ هر حکومتی که محور حاکمیت و وحدت و انسجام و یکتاپرستی را در مسجد شروع کرده باشد، آن حکومت ماندگار و موفق بوده است.
 
وی در ادامه تأکید کرد:  با توجه به سفارش قرآن کریم مساجد باید محل اقامه عدل و داد باشند و عدالت باید عملی باشد که موجب هدایت دنیا و عزت آخرت انسان ها باشد.
 
ماموستا محمدیان خاطرنشان کرد: مسجد درمانگاه روح و روان و قلب ها است که متأسفانه امروز به علت دوری از معنویات دلها بیمار شده اند و انسان ها آرزوهای باطل و تأسف بار می کنند چون لذت عبادت و خداشناسی را نچشیده اند.
 
امام جمعه اهل سنت بیجار بیان کرد: خداوند در قرآن کریم کسانی را که مسجد بنا می کنند مؤمنان واقعی معرفی می کند که به خدا ایمان دارند، نماز اقامه می کنند، زکات می پردازند، به روز قیامت ایمان دارند و از هیچ کس و شیطانی ترس و وحشت ندارند.

وی ابراز داشت: در میان امت اسلام مسجد محل خودسازی و برگزاری دیدارها و پیشنهادات و انتقادات بوده است و امروز هم لازم است مسئولان شهرستان ها در مساجد محل ها حضور پیدا کرده و مشکلات ودرددلهای مردم را بشنوند و برای رفع و بهبود آن تصمیم بگیرند.
 
ماموستا محمدیان یادآور شد: در عهد پیامبر مسجد درمانگاه روح و روان، مرکز فضل و تربیت، آموزشگاه علم و توانایی و تجهیزات نظامی، محل حل نزاع و اختلافات و عقد نکاح و مراسم ازدواج بوده است و با توجه به روایت از پیامبر اسلام (ص) کسانی که در ساخت و نگهداری و نظافت مساجد شرکت می کنند خداوند وعده خانه ای در بهشت به آنها داده است.
 
امام جمعه اهل سنت بیجار در پایان اضافه کرد: امید است همه ما با حضور پررنگ در مساجد و شرکت در نماز جماعت موجب خرسندی مؤمنان و مسلمانان باشیم و دشمنان و شیطان صفت ها ناامید و مأیوس گردند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: مسجد وحدت اسلامی ماموستا محمدیان کردستان امام جمعه اهل سنت بیجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس پایتخت امروز در بازسازی صحنه جرم در جمع خبرنگاران گفت: از شهروندی که فیلم ضرب و شتم مردم در اتوبوس را تهیه کرد تشکر می‌کنم؛ چراکه موجب دستگیری این متهم شد و ما پنج تا ۶ روز بعد از این حادثه هویت متهم را شناسایی کردیم.

وی گفت: این متهم به یکی از استان‌های غربی کشور متواری شد و به یکی از روستاها رفته بود اما همکاران با اشراف اطلاعاتی وی را که به هنگام دستگیری با مأموران درگیر شده بود، دستگیر کردند.

سردار محمدیان تاکید کرد: به این گونه افراد هشدار می‌دهیم که پلیس توان و تجهیزات لازم را دارد و از این صحنه‌ها به سادگی نمی‌گذرد و با هماهنگی دستگاه قضائی مجازات سنگینی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

وی گفت: شخص دادستان تهران هم پیگیر قضیه بود تا زودتر دادگاه این فرد اجرا شود.

سردار محمدیان گفت: این فرد سابقه دار است و همدست دارد اما در آن فیلم تنها بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم