Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلام رضا سالاری گفت: دستگاه‌های استخراج رمزارز (ماینر) که بدون رعایت تشریفات قانونی به داخل کشور وارد شده در حکم قاچاق بوده و مرتکبین بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجازات خواهد شد.

او در خصوص مجازات عرضه و نگهداری این دستگاه‌ها، گفت: ماده ۱۸ مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برای نگهداری کالای قاچاق مشروط جریمه نقدی تا ۳ برابر ارزش ریالی کالای مکشوفه و ضبط کالا را در نظر گرفته که بر این اساس پرونده‌های قاچاق ماینر رسیدگی و متخلفان مجازات خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری در خصوص فروش دستگاه‌های ماینر توسط برخی از واحد‌های صنفی نیز گفت: نگهداری، عرضه و فروش کالای قاچاق، توسط واحد‌های صنفی تخلف بوده و مرتکبین بر اساس همین قانون، علاوه بر مصادره کالا قاچاق، برای بار اول به جزای نقدی معادل دو برابر ارزش کالا و ارز، بار دوم، ۴ برابر و دفعه سوم، به پرداخت ۶ برابر جریمه نقدی، نصب اعلامیه بر سر در محل کسب و تعطیلی واحد صنفی برای ۶ ماه محکوم خواهند شد.

عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس از رسیدگی به ۲۶۱ فقره پرونده قاچاق ماینر در شعب تعزیرات حکومتی استان خبر داد و گفت: متهمان این پرونده‌ها به پرداخت ۷۰ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شده اند و علاوه بر این دستگاه‌های مکشوفه نیز به نفع دولت ضبط شده است.

سالاری نسبت به استفاده از برق یارانه‌ای جهت استخراج رمز ارز در واحد‌ها تولیدی نیز هشدار داد و گفت: برقی که با یارانه در اختیار تولید کنندگان قرار گرفته، صرفا باید در جهت تولید کالایی باشد که پروانه بهره برداری را دریافت کرده است و هر گونه استفاده غیرمجاز از این برق باعث طلمه به اقتصاد کشور شده و پیگرد قانونی خواهد داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از شهروندان تقاضا کرد چناچنه اطلاعی از استخراج غیرمجاز رمز دارند مراتب را به پلیس امنیتت اقتصادی استان گزارش کنند تا با اخلالگران برخورد قاطع و قانونی به عمل آید.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی فارس پرونده قاچاق ماینر جریمه نقدی کالا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: پرونده قاچاق فروش غیرمجاز ۱۸ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت گاز یارانه ای به ارزش سه میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان لارستان رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده و تحویل آن به شرکت پخش فرآورده های نفتی لار برای توزیع در جایگاه های سوخت، متخلف را به پرداخت هفت میلیارد و ۹۸۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته سالاری، شعبه همچنین به دلیل بهای مال از دست رفته، سه میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال معادل ارزش سوخت به جریمه اضافه و متخلف را جمعاً به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی گفت: بازرسان شرکت پخش فرآورده های نفتی گزارش این تخلف را با همکاری حراست شرکت کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6093312

دیگر خبرها

  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • قاچاقچی کود شیمیایی ۶ میلیارد ریال جریمه شد
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • استخراج کنندگان غیر مجاز رمزارز ۱۰۰ برابر نرخ انرژی را باید جریمه پرداخت کنند+ فیلم
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • قاچاقچی سوخت ۲۵ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال جریمه شد