Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@02:48:42 GMT

روزنه‌های ورود کالای قاچاق به کشور رصد و مسدود شوند

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۰۲۰۰

روزنه‌های ورود کالای قاچاق به کشور رصد و مسدود شوند

به گزارش خبرنگار مهر، امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری شامگاه شنبه در جلسه ستاد رفع موانع تولید استان زنجان با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم با تمام توان و جدیدت به دنبال توسعه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در کشور است، اظهار داشت: نگاه دولت مبتنی بر رفع موانع تولید و سرمایه گذاری است و در کشور قوانین و مقررات دست و پا گیر در حوزه تولید وجود دارد و این باعث شده روند تولید دچار مشکلات متعدد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی قوانین و مقرارت در کشور ایراد دارند و از طرفی دیگر برخی مدیران نیز ریسک پذیر نیستند، گفت: هیچ مدیری نباید خلاف کند و اگر قانون مشکل دارد باید قانون اصلاح شود.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه نباید به بهانه تولید و سرمایه گذاری نباید خلاف صورت بگیرد، افزود: اگر قانونی مشکل دارد و مانع تولید است، باید از طریق مجلس و مجوزهای دولت برطرف شود.

رحیمی تصریح کرد: باید موانع تولید در کشور برطرف شود نه اینکه خودمان در مسیر تولید مانع تراشی کنیم.

وی افزود: در دولت سیزدهم هیچ مدیری حق ندارد با استناد به قوانین دست و پا گیر نخواهد کار کند و باید راه‌های قانونی برای رفع این قوانین پیچیده پیدا کند و روند تولید را سرعت دهد.

وزیر دادگستری عنوان کرد: مدیران استان زنجان نسبت به احصاء مشکلات واحدهای تولید اقدام کرده و در داخل استان مشکلات و موانع را برطرف کنند و اگر رفع موانع نیاز به دریافت مجوز بود از طریق وزارتخانه‌های مربوطه موانع برطرف شود.

رحیمی از تشکیل کارگروه مشترک بین دولت و دستگاه قضائی برای رفع موانع تولید در کشور خبرداد و گفت: کارگروه‌های استانی نیز به صورت نظام‌مند فعالیت خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه رفع موانع و مشکلات در جامعه باید به صورت عملی در کشور صورت بگیرد، گفت: دولت سیزدهم برای ایجاد بستر مناسب برای تولید و رفع موانع در این حوزه تلاش می‌کند و در این مسیر اصلاح قوانین و مقررات پیچیده را در دستور کار دارد.

وزیر دادگستری با بیان اینکه کالای قاچاق تولید را در کشور نابود می‌کند، خاطرنشان کرد: قاچاق کالا مانع از فروش تولید داخلی می‌شود و متأسفانه کشفیات کالای قاچاق کم است و باید همه روزنه‌های ورود کالای قاچاق به کشور رصد و مسدود شوند.

رحیمی با اشاره به مشکل ارزی برخی واحدهای تولیدی در استان زنجان یادآور شد: رئیس‌جمهور در سفر سال گذشته خود به استان زنجان دستور رفع سریع مشکل ارزی واحد تولیدِ کننده پوشاک را دادند.

کد خبر 5574652

منبع: مهر

کلیدواژه: وزیر دادگستری واحد تولیدی امین حسین رحیمی هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه گرگان آمار کرونا افتتاح طرح عمرانی دولت سیزدهم قزوین اربعین 1401 اردبیل اجلاس پیرغلامان حسینی وزیر دادگستری استان زنجان موانع تولید کالای قاچاق رفع موانع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۰۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با اشاره به کشف مقادیر چشمگیر کالای قاچاق در نوار مرزی استان گفت: مرزداران استان با اشراف اطلاعاتی و تشدید کنترل مسیر‌های عبور کالای قاچاق در نوار مرزی، در عملیاتی دقیق و منسجم موفق شدند تعداد چهار هزار و ۶۵۰ عدد ایمپلنت دندان، ۲۱۰ لیتر پولیش خودرو  و چندین قلم کالای قاچاق دیگر  به ارزش 17 میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال را کشف و ضبط کنند.

سردارمحمد احمدی افزود: مرزداران استان در این عملیات سه نفر متهم را دستگیر و دو دستگاه خودرو را توقیف کردند و متهمان را پس از تشکیل پرونده قضایی تحویل مراجع دادند.

 

 

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • کشف کالای قاچاق در مروست
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است