Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، مراسم افتتاحیه اولین دوره ارتقا و مهارت افزایی مشاوران، روانشناسان و کارشناسان مراکز مشاوره‌ دانشگاه‌های کشور با حضور هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان،  ابراهیم نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان،  حجت الاسلام و المسلمین اکبری اقدم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علامه طباطبایی در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم نعیمی، مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در این نشست گفت: متولی سلامت جسمانی و روانی دانشجویان کشور هستیم. باید برنامه ریزی‌های منسجمی را برای فعالیت‌های مراکز مشاوره کشور داشته باشیم تا به سمت چهارچوب درست با اهداف از پیش تعیین شده درست حرکت کنیم.

نعیمی تصریح کرد: بر اساس آمار سالانه پزشکی قانونی که هفته گذشته به دستمان رسید، تعداد رفتارهای خود آسیب‌رسان دانشجویان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ حدود ۲۸ درصد کاهش یافته که این روند با غربالگری صحیح اتفاق افتاده است.

* تمام مجموعه عوامل موثر در رفتارهای خود آسیب‌رسان بر عهده دانشگاه‌ها نیست

وی افزود:  مراکز مشاوره، روانشناسان و مددکاران در این زمینه بسیار موثر هستند. از حدود ۸ هزار سال پیش تا به امروز، انسان در عرصه‌های تکنولوژی رشد روز افزونی داشته است؛ اما با این وجود آرامش زیادی را در زندگی خود نمی‌بیند.

 نعیمی گفت: در حوزه فناوری‌های مختلف تئوری داریم و آزمون و خطا باعث رشد تکنولوژی در علوم ریاضی ، فنی و تجربی خواهد شد؛ اما در حوزه علوم انسانی بسیاری از تئوری‌ها به عمل منجر نمی‌شوند و رضایت از زندگی را شاهد نیستیم که اندیشمندان در این زمینه نظرات مختلفی دارند.

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: اندیشمندان در مورد خدا، جهان و حقیقت انسان همواره به تفکر پرداخته‌اند به صورتی که در مورد جهان به تئوری‌هایی دست یافته‌اند اما در مورد خداوند نتوانستند خیلی رشد یابند اما سبک زندگی برای ما به نحوی است که می‌توانیم به جز مبانی علم و تجربه از راه چهارم یعنی مبانی وحیانی نیز استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: انسان از درد‌ها دور شود و آرامش یابد این دیدگاه مادی است ما به عنوان مسلمان اینگونه فکر نمی‌کنیم زیرا دنیا مقدمه‌ای برای رسیدن به آخرت است. خداوند قانونمندی‌هایی را در حوزه های مختلف ایجاد کرده است که علوم مختلف را تشکیل می‌دهد.  ما در حوزه دانش روانشناسی تا یک جایی با غرب هم عقیده هستیم و زمانی که به سمت ماتریالیستی می‌رود ما از آن جدا می‌‎شویم زیرا ما به روح اعتقاد داریم. 

وی افزود: تلاش داریم در این دوره مبانی فکری این تفاوت‌ها را بررسی کنیم. اکنون ۱۷۰ نفر از مشاوران و مددکاران و اساتید روانشناسی اکنون در اینجا حضور یافته اند. بنابراین ما باید نگرش‌های صحیحی را با توجه به زیست بوم خود به دست آوریم و در اختیار دانشجویان قرار دهیم. سبک زندگی ایرانی اسلامی از عمل و رفتار ما آغاز می‌شود، بنابراین آنچه را که می‌آموزیم ابتدا باید در عملکرد ما نمایان شود تا بتوانیم تاثیر آن را بر روی افراد دیگر بگذاریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان امور دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان گردهمایی ۳ روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که از پنجم اردیبهشت ماه در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شده بود، امروز با معرفی مراکز برتر به کار خود پایان داد.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در اختتامیه این همایش اظهار کرد: کاربرد هوش مصنوعی به منظور هوشمندسازی خدمات از اولویت های سال جاری سازمان امور دانشجویان در حوزه مشاوره و سلامت است.

مصطفی صالحی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با این مضمون که باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا ایران جزو ۱۰ کشور برتر هوش مصنوعی در دنیا قرار بگیرد، گفت: هم‌گام با پیشرفت سریع فناوری‌های دیجیتالی، با پیدایش تحول‌های جدید در این زمینه و ظهور هوش مصنوعی در کاربردهای واقعی، انقلابی در فناوری اطلاعات رخ داده است، به طوری که بسیاری از کارها در جهان امروز، با به کارگیری ابزارها و روش‌های هوشمند انجام می‌شود.

وی افزود: طی سال‌های گذشته بسیاری از دانشگاه‌های کشور گام‌های کوچک یا بزرگی به سمت هوشمندسازی برداشته‌اند و تلاش می‌شود با گسترش این اقدامات، بهبود سطح کمی و کیفی ارائه خدمات به دانشجویان احساس شود.

وی بیان کرد: در این راستا، پروژه‌های هدف‌گذاری شده در سال جاری با تمرکز بر بکارگیری ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه مشاوره و سلامت شامل دستیار هوشمند (ربات گفتگو محور) مشاوره، اعتبارسنجی و تحلیل داده‌های کارنامه‌های جسم و روان به منظور سنجش ریسک روانی، جسمی و تحصیلی دانشجویان و پیش‌بینی رفتارهای پر خطرشان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟