Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کردستان گفت: امسال دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای کمک به سرمایه‌‌گذار بخش خصوصی استان مصوب شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج ، محمد مشیرپناهی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اقتصاد و دارایی استان کردستان با تبریک هفته دولت اظهار داشت: خبرنگاران همواره رسالت خود را در حوزه اطلاع‌رسانی، شفاف‌سازی و تبیین واقعیت‌ها به اثبات رسانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اداره کل دارایی به عنوان دستگاه ارشد دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی تاسیس شده است، گفت: این وزارتخانه ابروزارتخانه بوده و در حوزه‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کردستان با اشاره به رسالت این اداره در حوزه نظارتی و اجرایی و اعمال نظر مالی بر کل بودجه عمومی  تصریح کرد: هر دستگاهی که یک ریال از بودجه دولتی استفاوه کند، توسط اقتصاد و دارای مورد رصد و نظارت قرار می‌گیرد.

وی با ذکر اینکه اقتصاد و دارایی در کارگروهای استانی عضو و به عنوان تصمیم‌گیر در نشست‌ها حضور دارد، افزود: اعمال نظارت مالی، فروش اموال مازاد بر نیاز دولت، تبصره 18 و کمیسیون ماده 69، مدیریت هزینه‌ها، نقدینگی و بررسی دریافت و پرداخت دستگاه‌های جزو اهداف ما در استان است.

مشیرپناهی با اشاره به اینکه در سالیان گذشته آموزش‌وپرورش به‌دلیل عدم مدیریت خزانه نمی‌توانست حقوق و مزایای کارکنان را پرداخت کند، بیان کرد: خوشبختانه اکنون این ضعف برطرف شده و اولویت‌ پرداخت هزینه‌های جاری است.

وی با بیان اینکه تمام درآمدهایی دریافتی دستگاه‌ها و هزینه‌کردها باید از طریق خزانه صورت گیرد، اظهار کرد: ماهانه کل درآمدهای استانی به خزانه‌داری و سازمان مدیریت اعلام می‌شود.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کردستان با اشاره به اینکه تمام درآمدها، عملکرد بودجه استانی توسط دارایی جمع‌بندی می‌شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته در این حوزه 10هزار میلیارد تومان عملکرد که شش هزار و 700 میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌‌ای و سه هزار و 300 میلیارد اعتبارات تملک عمرانی بوده است.

وی از تخصیص 100درصدی اعتبارات هزینه‌ای و 61درصدی اعتبارات تملک در کردستان خبر داد و عنوان کرد:سال گذشته اعتبارات استانی کردستان 120درصد رشد داشت.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کردستان با اشاره به سیاست اعمال مدیریت هدفمند اموال و درآیی‌های دولت ابراز داشت: در همین راستا اموال مازاد بر نیاز دولت در استان شناسایی و 97درصد اموال غیرمنقول در سامانه سادا ثبت و سایر اموال به دلیل عدم ثبت کدپستی، نبود سند و... بوده است. کسانی که اموال دولتی که در این سامانه ثبت نشده باشد، را اعلام کنند در قالب سوت‌زنی 50میلیون تومان تشویقی می‌گیرند.

به گفته وی، تثبیت مالکیت و فروش اموال مازاد بر نیاز دولت در استان کردستان جزو برنامه‌های اولویت‌دار بوده و در همین راستا بیش از 18هزار اموال در سامانه سادا ثبت شده و 900فقره آن مستندسازی نشده است.

مشیرپناهی از شناسایی 149فقره اموال مازاد به ارزش دو هزار و 200 میلیارد تومان طی سال‌های 99 و 1400 در استان ادامه داد:  تاکنون 31 مورد اموال به ارزش 60میلیارد تومان به فروش رفته و تمامی اموال به دستگاه‌های استانی بازگشته است.

وی با ذکر اینکه جهاد کشاورزی، استانداری و دامپزشکی بیشترین اموال مازاد بر نیاز استان را داشته‌ا‌ند، اذعان کرد: متاسفانه راه و شهرسازی در این حوزه همکاری لازم را ندارد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کردستان با اذعان به اینکه به حساب‌های دولتی دستگاه‌های اجرایی دسترسی نداشتیم که در قالب پروژه هوشمندسازی، این ضعف برطرف و آنلاین می‌توانیم حساب‌ها را رصد کنیم یادآور شد: در مجموع 83دستگاه دولتی در استان، 800حساب دولتی دارند. البته هر دستگاه دولتی نباید بیش از هفت مجوز داشته باشد و در غیراین صورت باید مجوز خاص بگیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم که آیا تاکنون تخلفی در حساب‌های دولتی استان صورت گرفته است؟ مدعی شد: خوشبختانه در بحث اعتبارات عمومی کردستان، هیچ‌گونه تخلفی صورت نگرفته است. اگر هر گونه دستور هزینه و خرج با قوانین مغایرت صورت گیرد، ذیحساب رصد و تذکر داده و در صورت تکرار، مشمول ماده 91 خواهند شد.

مشیرپناهی اعمال تبصره 18 را بهترین قانون و ظرفیتی برای توسعه، رصد اقتصادی و ایجاد اشتغال دانست و عنوان کرد: سال گذشته 1100میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای کمک به سرمایه‌‌گذار بخش خصوصی استان اختصاص یافته که 14دستگاه اجرایی مشخص شده که طرح‌های اشتغال‌زایی، خرد خانگی، دانش‌بنیان و ... معرفی کرده و از طریق 10بانک عامل تسهیلات 9 تا 12درصدی دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون دو هزار و 415 طرح با اعتبار دو هزار و 300 میلیارد تومان مصوب و جهت برخورداری از تسهیلات به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌اند، افزود: بر اساس قانون بیش از ظرفیت یک برابری به بانک‌ها معرفی شده‌اند. اگر هر طرحی نتواند بعد از 15روز این‌تسهیلات را بگیرد، نفر جایگزین معرفی خواهد شد

مدیرکل اقتصاد و دارایی کردستان با ذکر اینکه از سال گذشته تاکنون 981طرح با اعتبار 759 میلیارد تومان به بانک‌های استان معرفی شده که 305میلیارد تومان آن مربوط به بخش کشاورزی، 205 میلیارد تومان بخش صمت و مابقی سایر بخش‌ها بوده است، اعلام کرد: امسال نیز دو هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات برای این حوزه در نظر گرفته شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از فعالیت پنجره واحد سرمایه‌گذاری به منظور تسهیل در امر سرمایه‌‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: نخستین مجوز سرمایه‌‌گذاری در کردستان سال 91صادر و از آن زمان تاکنون 19مجوز دیگر به ارزش 650میلیون دلار با امضای وزیر امور اقتصاد صادر شده است.

مشیرپناهی با اشاره به اینکه از 19مورد، شش مورد سرمایه‌‌گذاری اجرایی و در حال تولید بوده و 13مورد دیگر یا در حال انجام و یا اصلا کاری صورت نگرفته است، افزود: معدن زرکوه قروه، سنه سنتر سنندج، دهگلان و سقز جزو سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در استان است.

پرداخت وام اشتغال؛ بدون پول‌پاشی/ 45.3هزار میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان طرح‌های اولویت‌دار پرداخت شد ریز تسهیلات پرداختی نظام بانکی/ دولت سیزدهم پرداخت وام بانکی را تسهیل کرد

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کردستان از اعلام آمادگی سرمایه‌گذار عراقی برای احداث ذنجیره فولاد در شهر صاحب سقز با سرمایه‌گذاری 430میلیون یورو خبر داد و خاطرنشان کرد: در 4ماهه نخست سال‌جاری 4مورد مجوز سرمایه‌‌گذاری در استان صادر و 4مورد دیگر در حال اخذ مجوز به زودی صادر و 10مورد دیگر نیز در بانه در دستور کار است.

انتهای پیام/486/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امور اقتصاد و دارایی استان کردستان میلیارد تومان تسهیلات سرمایه گذاری سرمایه گذار دستگاه ها سال گذشته دو هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۱۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟

به گزارش صدای ایران از ایلنا، وی با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجود عدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، گفت: الان هنوز سال مالی ۱۴۰۲ است و ربطی به کامل نشدن بودجه ندارد، براساس قانون کسانی که سال گذشته ثبت‌نام کردند و دریافت تسهیلات آنها بنا به شرایطی به امسال موکول شده خب به نرخ سال گذشته دریافت می‌کنند و کسانی که امسال پرونده تشکیل داده و ثبت‌نام کنند، به نرخ امسال تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: تسهیلات ازدواج و فرزندآوری باید پرداخت شود و آنچه که در اینجا اهمیت دارد احکام بودجه است که تصویب و ابلاغ شده است، بر این اساس عدم بررسی و تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند.

راستینه همچنین در رابطه با افزایش حقوق سربازان نیز تصریح کرد: ما احکام را تحویل دولت دادیم و به دولت اجازه دادیم بر اساس احکام جدول مصارف خود را تدوین کند، خب جداول ارتباطی به حقوق و مزایا ندارد؛ حقوق و مزایا از احکام تبعیت می‌کند لذا بهانه‌ای برای دولت وجود ندارد. دولت بر اساس احکامی که تصویب و ابلاغ شده باید نسبت به اعمال افزایش حقوق و مزایای سربازان اقدام کند.

وی در پاسخ به این سوال که دولت مالیات بر ارزش افزوده را افزایش داده، اما همسان‌سازی را اجرا نمی‌کند، عنوان کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حتما باید اعمال شود، ما قطعا این مساله را پیگیری می‌کنیم، یکی از وظایف دولت این است که احکام برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۳ را که تصویب و ابلاغ شده با جدیت اجرا کند. در بحث همسان‌سازی که میان دولت و مجلس اتفاق نظر وجود دارد؛ حالا اینکه این ماه اعمال نشده حتماً دولت باید با معوقاتش نسبت پرداخت آن در ماه‌های بعد اقدام کند.»

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد