Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:18:20 GMT

دولت دنبال قیمت گذاری دستوری نیست

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۹۸۶۱

دولت دنبال قیمت گذاری دستوری نیست

امین حسین رحیمی شامگاه شنبه در آیین احیای واحد تولیدی غیر فعال با بیان اینکه دولت سیزدهم به معنای واقعی خود را حامی تولید می داند، گفت: توسعه این کشور نیازمند قوی شدن است و برای قوی شدن باید تولید و اقتصاد قوی داشت.

وی با تاکید بر اینکه کارگاه تولیدی بنگاه خیریه نیست که بخواهد کالاهایش را طوری در اختیار مصرف کننندگان قرار دهد که منجر به ضررش شود، اگر ضرر کند که نمی تواند تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزود: تولیدکنندگان برای لحاظ کردن قیمت منصفانه برای تولیدات لحاظ نمایند و این مهم باید در همه واحدهای تولید مد نظر قرار گیرد.

رحیمی متذکر شد: همه عوامل در قیمت محصول تولیدی لحاظ شود چرا که واحد تولیدی بنیاد خیریه نیست و تولیدکننده باید سود کند، ولی این سود باید معقول و منصفانه باشد.

همدلی و همکاری خوبی در استان زنجان برای رفع موانع تولید حاکم است، افزود: تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی همه اش هم به علت مشکل سرمایه نیست، گاهی اوقات یک گیری در یکی از ادارات و یا دادگستری، کارخانه را به تعطیلی می کشاند.

وزیر دادگستری وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم کشور را به توسعه برسانیم باید قوی بشویم، قوی شدن شدن هم در گرو قوی شدن اقتصاد است و اقتصاد قوی نمی شود مگر اینکه رونق در تولید ایجاد شود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور از زمان ریاست قوه قضائیه دغدغه تولید داشته است، افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه از زمان ریاست وی راه‌اندازی شده است.

رحیمی با بیان اینکه در این شرایط اگر کسی یک شغل ایجاد کند، ما به عنوان دولت خدمتگزار او هستیم، گفت: وضعیت اشتغال در کشور مناسب نیست و ما در مجموعه دولت خادم سرمایه گذاری و تلاشگران ایجاد اشتغال هستیم.

وی با اشاره گزارش مسئولان در مورد چکونگی احیای واحدهای تولیدی، گفت: موفقیت‌های کسب شده در احیای واحدهای تولیدی بیانگر هماهنگی بین مسئولان است و جمع حاضر در جلسه هم هماهنگی بین نمایندگان دولت و قوه قضائیه را نشان می‌دهد.

کد خبر 5574620

منبع: مهر

کلیدواژه: وزیر دادگستری اشتغال حسین رحیمی هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه گرگان آمار کرونا افتتاح طرح عمرانی دولت سیزدهم قزوین اربعین 1401 اردبیل اجلاس پیرغلامان حسینی واحدهای تولید قوی شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر

  به گزارش خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، ۲۵۰ واحد تولیدی برای شرکت در جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران به صورت تخصصی ارزیابی شدند که در نهایت به ۱۲ واحدی که بیشترین امتیاز را کسب کرده بودند، نشان اقتصاد مقاومتی اعطا شد.   الگوسازی مناسب در عرصه تولید کالا و خدمات، ایجاد فضای رقابتی مناسب در افزایش کیفیت تولید کالا و خدمات، گسترش ضریب نفوذ گفتمان اقتصاد مقاومتی در واحد‌های تولیدی و خدماتی و همچنین هدایت عرصه تولید در زمینه پیروی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اهداف جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی عنوان شده است.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود