Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@12:00:58 GMT

خواب ۱۶ساله یک پارکینگ

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۲۲۲۴

خواب ۱۶ساله یک پارکینگ

همشهری آنلاین‌ - مریم باقرپور: «اگر از حوالی ساعت ۱۱، اطراف میدان جای پارک پیدا کردید جایزه دارید.» این جمله را «رحمان میرفتاحی» یکی از کاسبان اطراف میدان تهرانی‌مقدم یا همان کاج سابق می‌گوید و با نشان دادن مراکزی که در اطراف میدان قرار دارند می‌افزاید: «مسجد الرسول(ص) یکی از مهم‌ترین مساجد منطقه۲ است که در همه ساعت‌های روز مراجعه‌کننده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمی جلوتر و در خیابان سرو مرکز درمانی واقع شده است. در ضلع شمال میدان رستوران‌ها هستند و در ضلع جنوب میدان رانندگان تاکسی. پس توقع توقف در محدوده این میدان را نباید داشت. خود ما برای توقف مجبوریم خودروهایمان را به کوچه‌های اطراف ببریم.»

او درباره ساختمان نیمه‌کاره پارکینگ طبقاتی می‌گوید: «اگر این مکان افتتاح شود، تمام این مشکلات رفع خواهدشد. چون یادم است که روزهای اول ساخت‌وساز می‌گفتند که ظرفیت ۶۰۰ خودرو را دارد اما این روزها پروژه پارکینگ خوابیده است.»

پارکینگی که سال‌ها به حال خود رها شده‌است حذف نام شهرداری از تابلو پروژه

از ابتدای میدان، نمای پارکینگ مشخص است. اطرافش را محصور کرده‌اند و آجرهایش سیاه شده است. گویا از سال‌ها پیش آن را فراموش کرده‌اند. البته اطرافش ساختمان‌هایی جدید ساخته‌اند. «پوریا اردشیری» که در یکی از این ساختمان‌ها کار می‌کند، می‌گوید: «هر روز ساعت‌ها دنبال جای پارک خودرو می‌گردم، حسرت می‌خورم که ساخت پارکینگ از ۱۶ سال پیش رها شده است. درحالی اگر به بهره‌برداری می‌رسید، مشکل بسیاری از شهروندان رفع می‌شد.»

او می‌افزاید: «قبلا روی تابلو دیده بودم نام شهرداری به‌عنوان شریک پروژه ساخت پارکینگ آمده بود. اما بعدها نامش را پاک کرده‌اند. ما خبر نداریم. البته چند بار در این زمینه با شهرداری منطقه و سامانه ۱۳۷ تماس گرفتیم اما به نتیجه نرسیدیم.»

کاسبان قدیمی اطلاعات بیشتری درباره پارکینگ دارند و برخی هم روزهای آغاز کار پارکینگ را فراموش نکرده‌اند. «علیرضا نوذریان» می‌گوید: «۱۶ سال پیش محله سعادت‌آباد و میدان تهرانی‌مقدم این همه شلوغ نبود اما برایش پارکینگ پیش‌بینی کردند. یادم است که شهردار وقت حین ساخت‌وساز بارها برای بازدید می‌آمد. البته پروژه مشارکتی بود و شهرداری هم چند شریک داشت. تا اینکه با گذر زمان، ساخت‌وساز تعطیل شد.»

گشت مداوم مأموران نیروی انتظامی در محدوده میدان و برای جلوگیری از توقف خودروها در محدوده ممنوعه حضور ۱۵‌درصد مأموران راهور

برای مأموران راهنمایی و رانندگی هم فعالیت در میدان تهرانی‌مقدم راحت نیست. صدای سوت آنها مدام در فضای میدان به گوش می‌رسد که به رانندگان تذکر می‌دهند که توقف دوبل نداشته باشند و در صورت بی‌توجهی برگه‌های جریمه آماده می‌شود. سرهنگ «بردیا دریکوند» رئیس پلیس راهور منطقه۲ درباره میدان و مشکلات نبود پارکینگ می‌گوید: «برای جلوگیری از بروز مشکل ۱۰ تا ۱۵‌درصد نیروهای منطقه در این محدوده حضور دارند. چراکه متأسفانه راننده‌ها بی‌توجه به تابلوها در هر مکانی توقف می‌کنند و این توقف‌هاگاه در نبود مأمور به ۳ خودرو در کنار هم می‌رسد. بنابراین مجبور به استقرار نیروی دائمی در این میدان هستیم.»

او تنها راهکار حل مشکل را بهره‌برداری از پارکینگ طبقاتی می‌داند و می‌افزاید: «با بهره‌برداری از پارکینگ نه تنها مشکل توقف خودروها، بلکه مشکلات ترافیکی میدان هم کم می‌شود و امیدواریم که به نتیجه برسد.»

در جریان گشت‌وگذار در میدان تهرانی‌مقدم، یکی از اهالی یکی از سهامداران پروژه پارکینگ طبقاتی را معرفی می‌کند. این سهامدار درباره توقف ساخت پارکینگ می‌گوید: «این پروژه علاوه بر شهرداری ۵شریک اصلی داشت که اعضا با گذشت زمان به دلیل کم آوردن اعتبار نتوانستند آن را ادامه بدهند. به مرور زمان هم برخی از اعضا سهم خود را فروختند و با ورود اعضای جدید مشکلات دیگری شروع شد. چندی پیش هم شهرداری منطقه سهم خود را به فردی حقیقی داد. اما همین فرد هم نتوانست‌کاری پیش ببرد.»

وجود مراکز تجاری در اطراف میدان و ازدحام برای توقف تنها راهکار تشویق است

پارکینگ طبقاتی میدان تهرانی‌مقدم با ظرفیت بیش از ۶۰۰ خودرو فقط در طبقات اصلی در حال ساخت بود و برایش ۱۳ طبقه پیش‌بینی کرده بودند اما حالا رها شده است. «مهدی صالحی» شهردار منطقه ۲ درباره این پارکینگ می‌گوید: «گرچه پارکینگ طبقاتی کاج جزو ظرفیت‌های منطقه است اما سهام‌داران آن با وجود بارها دعوت از طرف شهرداری گویا رغبتی به ادامه ساخت ندارند و چون از نظر داخلی دچار مشکل هستند، این مجموعه تکمیل نمی‌شود.»

او در ادامه درباره واگذاری سهام شهرداری می‌گوید: «در گذشته شهرداری شریک بود اما این شراکت دردسرهاس زیادی داشت به همین دلیل شهرداری سهام خود را واگذار کرد به این امید که کار زودتر تمام شود. اما متأسفانه این اتفاق رخ نداده است.»

شهردار منطقه ۲ در پاسخ به این سؤال که آیا شهرداری قدرت اجرایی دارد یا نه می‌گوید: «تنها قدرت ما تشویق است و اینکه از سرمایه‌گذاران بخواهیم با استفاده از تسهیلات تشویقی پروژه را تکمیل کنند. چون حجم زیادی از کار انجام شده است.»

کد خبر 699623 برچسب‌ها اسلام - مسجد ساخت و ساز پلیس راهور - شهر همشهری محله شهرداری خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس رستوران پاركينگ خودرو - ایرانی منطقه ۲

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه۲ پارکینگ پلیس راهور اسلام مسجد ساخت و ساز پلیس راهور شهر همشهری محله شهرداری رستوران پاركينگ خودرو ایرانی منطقه ۲ میدان تهرانی مقدم پارکینگ طبقاتی اطراف میدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۲۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف ساخت المان غواصان دریادل در زنجان

معاون عمرانی شهردار زنجان گفت: ساخت المان غواصان دریادل تا اظهارنظر نهایی شورای ترافیک استان اجرای پروژه تعلیق شد.

علی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: المان میدان بسیج با طرح غواصان دریادل با مصوبه شهریور سال ۱۴۰۰ کمیسیون ماده ۵ استان به طراحی نهایی رسید و طرح آن آماده اجرا شده است، اما قبل از شروع ساخت اِلمان و در مرحله تجهیز کارگاه از طرف معاونت عمرانی استانداری زنجان و از حوزه دفتر فنی استانداری پیشنهاد تعویق اجرا برای بررسی‌های ترافیکی شده است.

معاون عمرانی شهردار زنجان افزود: در این راستا تجهیز کارگاه این پروژه متوقف و تا اظهارنظر نهایی شورای ترافیک استان اجرای پروژه تعلیق شد.

به گزارش ایمنا،بر اساس موافقت اعضای شورای شهر زنجان احداث و نصب یک المان جدید با نماد غواصان دریادل در میدان بسیج شهر زنجان با ۱۹۳ میلیارد ریال اعتبار به تصویب رسیده است، اِلمان غواصان دریادل یک فین غواصی است که در آب فرو می‌رود، دارای ۳۰ متر ارتفاع با نورپردازی منطبق با اِلمان و منازل اطراف به صورت قایق ترسیم شده است.

کد خبر 749240

دیگر خبرها

  • وضعیت بازار اجاره مسکن در جنوب تهران
  • تاکید بر ساخت پارکینگ‌های حاشیه در منطقه ۱۶ تهران
  • هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • توقف ساخت المان غواصان دریادل در زنجان
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم