Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@09:23:06 GMT

آشنایی با بیمه سرقت خودرو و مزایای آن

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۳۲۸۱

آشنایی با بیمه سرقت خودرو و مزایای آن

در این مطلب با انواع بیمه‌نامه سرقت خودرو و مزایای آن‌ها آشنا خواهیم شد. از شما دعوت می‌کنیم تا برای سرمایه‌گذاری در امنیت اموالتان، همراه ما باشید.

انواع سرقت خودرو را بشناسید

پیش از آن که با بیمه‌های سرقت خودرو و مزایای آن‌ها آشنا شویم، بد نیست بدانیم سرقت خودرو به چند دسته تقسیم می‌شود. با دانستن انواع سرقت خودرو، می‌توانیم از میان بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه، انتخاب هوشمندانه‌تری برای جبران خسارات احتمالی در آینده داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرقت کلی خودرو؛ بیمه خودرو در شرایط بحرانی

سرقت کلی خودرو زمانی صورت می‌گیرد که وسیله نقلیه شما به مقصد نامعلومی جابه‌جا شده باشد. در چنین شرایطی حتی اگر پس از پیدا شدن خودرو، فقط بخشی جزئی از لوازم آن به سرقت رفته باشد نیز همچنان تحت پوشش بیمه سرقت کلی قرار خواهد گرفت.

معمولا بیمه‌ای که سرقت‌های کلی را پوشش می‌دهد، از نوع بیمه بدنه است. در ادامه درباره تفاوت میان بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث، دو تا از مهم‌ترین بیمه‌های سرقت خودرو، بیشتر آشنا خواهیم شد.

سرقت درجا یا سرقت جزئی؛ دومین نمونه از سرقت‌های خودرو

دومین نمونه از سرقت‌های خودرو، سرقت درجا خودرو یا سرقت‌های جزئی هستند. این دسته از خسارت‌های مالی به خودروی شما زمانی پیش می‌آیند که فقط بخشی از خودرو مانند رینگ، لاستیک، سیستم صوتی یا لوازم داخل ماشین دزدیده شده باشد.

در چنین شرایطی، بیمه سرقت خودرو که زیرمجموعه بیمه شخص ثالث خودرو است، به کمک مال‌باخته می‌آید. معمولا رانندگان با بررسی قیمت بیمه شخص ثالث از شرکت‌های مختلف، بیمه‌نامه دلخواه خود را انتخاب می‌کنند. بنابراین سقف پوشش خسارات سرقت درجا در بیمه شخص ثالث به نوع شرکت بیمه‌کننده، میزان خسارت و سیاست‌های بیمه‌نامه بستگی دارد.

بیمه سرقت خودرو چیست؟ آشنایی با بهترین بیمه‌نامه‌ها برای جبران خسارت دزدی

بیمه‌های سرقت خودرو به دو دسته بدنه و شخص ثالث تقسیم می‌شوند. معمولا به دلیل اجباری‌ بودن بیمه شخص ثالث، بسیاری از افراد به خرید همین بیمه‌نامه اکتفا می‌کنند. با این حال در ادامه با بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه بیشتر آشنا می‌شویم تا انتخاب هوشمندانه‌تری برای حفاظت از اموال خود در این روزهای پر از آشوب داشته باشید.

پوشش بیمه بدنه در سرقت خودرو

بیمه بدنه یکی از بیمه‌نامه‌های غیر اجباری است که حوادث مختلفی مانند بلایای طبیعی و تصادف را پوشش می‌دهد. سرقت کلی ماشین نیز یکی دیگر از پوشش‌های اصلی بیمه بدنه خودرو به شمار می‌آید. اگر مایلید پیش از وقوع حادثه، برای امنیت خود سرمایه‌گذاری کنید، قدم اول تهیه یک بیمه‌نامه مطمئن است. در حال حاضر سرویس‌های مطمئن و معتبر مختلفی مانند آیتول در بازار ایران وجود دارد که امکان بررسی بیمه‌نامه‌ها و مقایسه شرکت‌های بیمه‌ را برای شما فراهم می‌کند.

معمولا میزان پوشش بیمه‌ بدنه برای سرقت خودرو تا سقف 90% از ارزش خودرو است. با این حال در نظر داشته باشید که اگر بیمه‌گذار در مدت اعتبار بیمه‌نامه از خسارت بیمه بدنه استفاده کرده باشد، ممکن است سقف پوشش تا 70% نیز کاهش یابد.

بیمه شخص ثالث؛ مهم‌ترین بیمه سرقت خودرو                                                  

بیمه شخص ثالث یکی از بیمه‌های اجباری است که تمام خسارت‌های جانی و مالی وارد شده در یک حادثه را پوشش می‌دهد. معمولا این بیمه‌نامه‌ها طیف وسیعی از خدمات را به بیمه‌گذار ارائه می‌دهند. بنابراین لازم است که پیش از تهیه بیمه شخص ثالث، با بررسی کامل نسبت به نهایی‌ کردن خرید خود اقدام کنید.

نکته مهم درباره بیمه شخص ثالث آن است که هرساله با تغییرات قوانین، سقف تعهدات و پوشش آن نیز دچار تغییر می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وبسایت آیتول به آدرس itoll.ir با توجه به خودروی خود و شرکت بیمه‌کننده مورد نظرتان، از جدیدترین میزان سقف پوشش بیمه شخص ثالث مطلع شوید.

چرا بیمه سرقت خودرو؟ مزایایی که باید بدانید!

بیمه سرقت خودرو، یک راهکار طلایی برای افزایش امنیت و آسودگی خیال رانندگان است. با این حال اگر تصور می‌کنید هزینه‌ کردن برای یک خودروی ارزان یا داخلی چندان به‌صرفه نیست، باید به شما بگوییم که چند مزیت مهم در خرید بیمه سرقت خودرو وجود دارد که بد نیست آن‌ها را بدانید.

کاهش استرس، اضطراب و نگرانی از دست رفتن اموال پس از سرقت خودرو
امکان جایگزین ‌کردن خودروی مسروقه به وسیله پرداختیِ شرکت بیمه
صدور سریع و بدون نیاز به مراجعه حضوری بیمه‌نامه در وبسایت آیتول
امکان انتخاب بیمه سرقت خودرو از میان تمامی شرکت‌های بیمه در آیتول

علاوه بر موارد ذکر شده، شما در آیتول می‌توانید با مقایسه بیمه‌های شخص ثالث مختلف، بهترین بیمه‌نامه را با توجه ‌به بودجه و اولویت‌های خود انتخاب کنید.

از کجا بیمه سرقت خودرو بخریم؟ آیتول؛ سرویس انجام سریع خدمات خودرو

در حال حاضر یکی از برترین نام‌های ارائه‌ دهنده خدمات آنلاین خودرو، آیتول است. وبسایت آیتول با فراهم کردن امکانات مختلفی مانند خرید بیمه شخص ثالث، موتور سیکلت و بدنه، استعلام و پرداخت خلافی، عوارض شهرداری و بدهی‌های خودرو،  ارسال سفیر برای درخواست معاینه فنی غیرحضوری، تجربه‌ای نوین از آسایش را برای مالکان محترم خودرو به ارمغان آورده است.

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت itoll.ir از خدمات این سرویس بهره‌مند شوید. همچنین در صورتی که نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر دارید، پشتیبان‌های آیتول با شماره تلفن 02189518010 به‌صورت شبانه‌روزی همراه شما هستند.

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمه سرقت خودرو ایران بیمه سرقت خودرو بیمه شخص ثالث سرقت خودرو بیمه نامه ها بیمه بدنه پوشش بیمه سرقت کلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۳۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه قطع شود

خاندوزی وزیر اقتصاد در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتر شده است.

خاندوزی در این نامه به بذرپاش نوشته است:

ضمن تشکر و قدردانی از تلاش مستمر همکاران آن وزارتخانه شاغل در ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت در اجرایی نمودن مفاد ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و غیرفعال نمودن کارت سوخت خودرو‌های گازسوز فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث در فاز اول اجرای ماده قانونی یادشده، با توجه به نتایج مثبت حاصله از اجرای این ماده قانونی که منجر به افزایش پوشش بیمه‌ای وسایل نقلیه و همچنین صرفه‌جویی در مصرف روزانه میلیون‌ها لیتر نفت و گاز شده است خواهشمند است دستور فرمایید در گام بعدی اجرای طرح عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودرو‌های بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتری در دستور کار قرار گیرد تا در آینده شاهد تداوم اثرات مثبت اجرای این ماده قانونی باشیم.

در پایان خاطرنشان می‌سازد همکاران این وزارت در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه همکاری و مساعدت می‌باشند تا این مرحله از اجرای قانون نیز با شایستگی عملیاتی گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بیمه‌ دیگر در عوارضی آزادراه‌ ها نمی‌ماند
  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • کارت سوخت این خودرو ها باطل می شود
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • سهمیه سوخت خودر‌وهای بدون بیمه قطع می شود(+ عکس نامه)
  • سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود
  • خاندوزی: سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه قطع شود