Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که آدیس آبابا به عقب‌نشینی نیروهای خود از شهر امهره پس از کنترل جبهه مردمی آزادسازی تیگرای بر آن اذعان کرد، دولت محلی امهره واقع در شمال اتیوپی برای مقابله با پیشروی نیروهای جبهه تیگرای اعلام بسیج عمومی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، دولت اقلیم امهره در بیانیه‌ای اعلام کرد، جبهه تیگرای با عملیات نظامی خود دری را که به روی صلح باز بود، بست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این اقلیم در بیانیه خود تمامی ساکنان اقلیم امهره را به بسیج عمومی و اتخاذ تمامی اقدامات مناسب برای مقابله با نیروهای جبهه تیگرای دعوت کرد.

بیانیه یاد شده پس از ضد حمله نیروهای جبهه تیگرای در پاسخ به حملات هوایی ارتش اتیوپی به شهر میکیلی، مرکز اقلیم تیگرای و کشته شدن تعدادی از جمله چند کودک و ورود نیروهای تیگرای به اقلیم‌های امهره و عفر منتشر شد.  

دولت اقلیم عفر نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله شبه‌نظامیان جبهه تیگرای به مناطق مختلف اقلیم عفر و هجوم "وحشیانه" آنها به غیرنظامیان، جبهه تیگرای را به ارتکاب جنایاتی در حق غیرنظامیان متهم کرده و از جامعه جهانی خواست این حملات را محکوم کند.

در بیانیه دولت اقلیم عفر آمده است، این حملات علیه برخی مناطق مسکونی انجام شده و به آوارگی و وحشت ساکنان آنها منجر شد.

حملات هوایی به شهر میکیلی برای اولین بار از زمانی که دولت اتیوپی به صورت یک طرفه آتش‌بس اعلام کرده و از زمان اعلام آتش‌بس انسانی در مارس گذشته انجام شدند.

جنگ میان دو طرف از نوامبر ۲۰۲۰ آغاز شد و هزاران کشته و صدها هزار آواره بر جای گذاشت.

دفتر ارتباطات دولت اتیوپی در بیانیه‌ای فاش کرد، همزمان با استمرار درگیری‌ها میان نیروهای دولتی و نیروهای جبهه تیگرای برای چهارمین روز پیاپی، تیگرای از چند جهت به شهر گوبو یورش آورد و دولت نیز برای جلوگیری از آغاز درگیری در داخل شهر، نیروهای خود را به عقب راند.

در حالی که دولت اتیوپی تیگرای را به تشدید حملاتش متهم کرد، جبهه تیگرای اعلام کرد که در ضد حمله‌ای کنترل چند شهر از جمله گوبو را به دست گرفت.

آدیس آبابا پیش از این به جبهه تیگرای در خصوص ورود به اقلیم‌های امهره و عفر هشدار داده بود و وزارت خارجه آن نیز ازسرگیری گفتگوها و توقف درگیری‌ها را خواستار شده بود.

برخی منابع آگاه به الجزیره گفتند، درگیری‌ در بخش گسترده‌ای از ارتفاعات برقرار است و در آن از تمامی انواع سلاح‌های سنگین استفاده می‌شود.

در حالی که جبهه تیگرای از کشته شدن ۱۷ غیرنظامی از جمله سه کودک در حمله هوایی علیه میکیلی خبر داده بود، آدیس آبابا این جبهه را به نقض آتش‌بس متهم کرده و انجام هرگونه حمله هوایی را تکذیب و اعلام کرد که جنگنده‌هایش تنها پایگاه‌های نظامی را در تیگرای هدف قرار می‌دهند و عملیات‌هایی علیه برخی اهداف نظامی در تیگرای آغاز خواهند شد.

سازمان ملل تایید کرد در این حمله هوایی یک مهد کودک هدف قرار گرفت و تلفاتی بر جای گذاشت.

همچنین این سازمان توقف اقدامات خصمانه و حفاظت از غیرنظامیان و تضمین انتقال بدون مانع کمک‌های بشردوستانه را خواستار شد. صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز به شدت حمله هوایی در میکیلی را محکوم کرد، آمریکا و دیگر کشورهای غربی نیز توقف درگیری در شمال اتیوپی را خواستار شدند، سفارت انگلیس در آدیس آبابا نیز از شهروندان این کشور خواست از سفر به اقلیم امهره خودداری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتیوپی جبهه آزادسازی تیگرای نیروهای جبهه تیگرای آدیس آبابا حمله هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۳۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

فرمانده ارشد اوکراین امروز (یکشنبه) گفت: تعداد بی‌شماری از نیروهای کی‌یف از مواضع جدیدی در غرب سه روستا در جبهه شرقی که روسیه نیروهای قابل توجهی را در چندین نقطه آن متمرکز کرده است، عقب‌نشینی کرده‌اند.

 «الکساندر سیرسکی» در پیام‌رسان تلگرام با اعلام اینکه «وضعیت در جبهه بدتر شده است»، سخت‌ترین مناطق را غرب «مارینکا» و شمال غربی «آودیوکا» توصیف کرد.

وی افزود: نیروهای کی‌یف مواضع جدیدی را در غرب روستاهای «بردیچی» و «سمنیوکا»، هر دو در شمال آودیوکا و نیز «نوومیخائیلیوکا» نزدیک شهر مارینکا به دست آورده بودند.

سیرسکی ادامه داد: به طور کلی، دشمن در این مناطق به موفقیت‌های تاکتیکی خاصی دست یافت، اما نتوانست مزیت عملیاتی کسب کند.

رویترز خاطرنشان کرد: بیانیه سیرسکی منعکس‌کننده وضعیت رو به وخامت اوکراین در شرق است که کی‌یف امیدوار است پس از تحویل تسلیحات آمریکایی تحت بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری که به تازگی تصویب شد، بتواند آن را متعادل کند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مسکو از زمان تصرف شهر آودیوکا به آرامی در حال پیشروی هستند.

اوکراین در حال حاضر منتظر محموله‌ای از کمک‌های نظامی ایالات متحده است که به گفته مقامات برای مقابله با روسیه حیاتی است.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی