Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت مدرنا از فایزر و بیوان‌تک، شریک آلمانی آن شکایت کرده و مدعی است که آن‌ها به شکلی نامناسب از فناوری این شرکت در ساخت واکسن کرونا استفاده کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، شانون تایم کلینگر، مشاور ارشد حقوقی مدرنا در بیانیه‌ای گفت: معتقدیم که فایزر و بیوان‌تک به‌طور غیرقانونی اختراع‌های مدرنا را کپی کرده‌اند و بدون اجازه به بهره‌برداری از آن ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گفته مدرنا، آن‌ها این شکایت را در دادگاه منطقه‌ای ماساچوست ایالات متحده آمریکا و نیز در آلمان تنظیم کردند.

واشینگتن‌پست در این باره نوشت: پرونده حقوقی به درگیری دادگاهی بین یک غول دارویی بین‌المللی، فایزر و یک استارت‌آپ بیوتکنولوژی، مدرنا که قبل از دریافت مجوز مصرف اضطراری از سازمان غذا و داروی آمریکا (اف‌دی‌ای) برای تولید واکسن ویروس کرونا تا حدود یک سال پس از شیوع کووید -۱۹ در اواخر سال ۲۰۲۰، هرگز محصولی دارویی نفروخته بود، منجر می‌شود.

به گزارش واشینگتن پست، این اختلاف ممکن است سه تا پنج سال ادامه پیدا کند. فایزر روز جمعه اعلام کرد که هنوز این شکایت را بررسی نکرده است و اکنون پاسخی برای آن ندارد.

مدرنا گفته که به دنبال حذف واکسن فایزر- بیوان‌تک از بازار نیست زیرا «دسترسی مداوم به این داروهای نجات‌دهنده» باید تضمین شود. استفان بانسل، مدیرعامل مدرنا در بیانیه‌ای گفت: ما این شکایت‌ها را برای محافظت از پلتفرم فناوری نوآورانه ام‌آران‌ای که پیشگام آن بودیم تنظیم کردیم، میلیاردها دلار برای پدیدآوردنش سرمایه‌گذاری کردیم و در دهه پیش از همه‌گیری کووید -۱۹ ثبتش کردیم. هردو شرکت در دوران همه‌گیری، ده‌ها میلیارد دلار از فروش واکسن درآمد داشتند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، عملکرد واکسن‌های این دو تولیدکننده مشابه است، یعنی رشته‌ای از آران‌ای پیام‌رسان را به سلول‌های فرد می‌فرستد و دستورالعمل ساخت یک پروتئین سنبله‌ای را روی سطح ذرات ویروس کرونا ارسال می‌کند. این روش سیستم ایمنی را به واکنش وامی‌دارد و در برابر ابتلاء و بیماری از بدن محافظت می‌کند.

منبع: قدس آنلاین

کد خبر 600361

منبع: ایمنا

کلیدواژه: واکسن مدرنا داروسازی های بین المللی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۴۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ۵ نفر به‌خاطر کتک‌زدن داور محروم شدند

میثم سهیل‌پور سرمربی، میلاد منصوری سرپرست، محمدحسین امیری و امیرحسین وحیدی بازیکنان تیم و حسن عبدالعلی‌زاده سرمربی امید‌های تیم اتحاد ستارگان تا اطلاع ثانوی محروم شدند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: هم میهن

tags # فوتبال سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • (ویدئو) ۵ نفر به‌خاطر کتک‌زدن داور محروم شدند
  • فیلم| محرومیت ۵ نفر به‌خاطر کتک‌زدن داور!
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • اجرای پویش «پای کار ایرانیم»در پایتخت
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • شکایت ۱۵ میلیاردی علیه پورتو به خاطر طارمی
  • شکایت از پورتو به‌خاطر مهدی طارمی!