Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: وخامت اوضاع بازار مسکن به نجاران، طراحان و سایر مشاغل کوچک مرتبط به این بخش سرایت کرده و آنها را متضرر کرده است، زیرا تعداد کمی از صاحب خانه ها به فکر نوسازی مسکن خود هستند.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست، روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: تورم بالا باعث شده بسیاری از صاحب خانه ها، پروژه های بزرگ بازسازی مسکن خود را به عقب بیندازند زیرا قیمت مصالح ساختمانی، وسائل و لوازم خانگی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تازگی نرخ بالاتر وام مسکن نیز تعداد خانه های فروخته شده را کاهش داده است.

 «بیل آلبریتون»، نجار، که از سال ۲۰۰۴ مالک نجاری سفارشی آلبریتون در نزدیکی منطقه شارلوت در نیویورک، است، از ماه ها قبل برای خدمات به مشتریانش رزرو می شد و در حال تکمیل کامل کابینت آشپزخانه سفارشی خانه های مناطق تاریخی شارلوت بود. اما او در دو ماه گذشته شاهد کاهش سرعت روند سفارشات بوده است.

بر اساس گزارش ماهانه مسکن ملی (Re/Max)، در منطقه شارلوت که نجاری او در آن واقع شده است، تعداد خانه های فروخته شده بین ژوئن تا ژوئیه ۱۹ درصد کاهش یافته و این روند در مقایسه با ژوئیه  سال گذشته حدود ۲۱ درصد نزولی بوده است.

اکنون او به جای ۹۰ تا ۱۲۰ روز، تنها یک ماه زودتر برای انجام خدمات رزرو می شود در عین حال هزینه های او بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است. تخته سه لایی که او استفاده می کند از ۷۲ دلار به ۱۴۰ دلار در هر ورق افزایش یافته است.

بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) در تلاش برای کاهش تورم، نرخ بهره را افزایش داده است. نگرانی ها درباره گام بیشتر فدرال رزرو  باعث افزایش بیشتر رکود اقتصادی شده است.

بر اساس برنامه «آینده بازسازی» در «مرکز مشترک مطالعات مسکن دانشگاه هاروارد»، انتظار می‌رود هزینه‌های مالکان خانه ها افزایش و درخواست برای تعمیر مسکن در  ماه های باقی مانده سال ۲۰۲۲  و نیمه اول سال ۲۰۲۳ کاهش یابد.

افزایش تورم در کسب و کار «تام مونسون»، که در زمینه نصب چمن و محوطه سازی در مینه سوتا فعالیت می کند، بی تاثیر نبوده است. او مجبور شده قیمت ها را افزایش دهد. او اکنون ۶۲.۵۰ دلار برای چمن زنی می گیرد. هزینه چمن زنی او قبلا ۵۰ دلار بود. هزینه نصب چمن همچنین از ۱۱۰۰ دلار به  ۱۲۵۰ دلار رسیده است.

به گزارش ایران اکونومیست، نظرسنجی جدید  دانشگاه مونموث نشان داد ، ۱۵ درصد از شهروندان آمریکایی صورت حساب‌های روزمره خود مانند خواربار را به عنوان مهمترین نگرانی کشور می‌دانند و ۱۴ درصد به تورم به عنوان عامل اصلی نگران کننده اشاره کرده اند.

 علاوه بر این ۴۶ درصد از رای دهندگان دولت فدرال را در شرایط کنونی اقتصاد آمریکا مقصر می‌دانند. این بالاترین میزان سرزنش دولت فدرال از سوی  رای دهندگان آمریکایی است.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: رکود ، ایالات متحده آمریکا ، مسکن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رکود ایالات متحده آمریکا مسکن خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی

قیمت جهانی طلا در روز جمعه (۲۶ آوریل) کاهش یافت و با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده برای نشانه‌هایی در مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، برای کاهش هفتگی تعیین شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت‌ها تقریباً ۱۰۰ دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی است. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۳۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت شمش در هفته ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول با کمترین سرعت خود در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد اما افزایش تورم انتظارات فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره قبل از سپتامبر تقویت کرد. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه مارس ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. جی پی مورگان اظهار کرد که هدف اوج طلا ۲۶۰۰ دلار آمریکاست. شرکت نیومونت از برآوردهای وال‌استریت برای سود سه ماهه اول پیشی گرفت زیرا بزرگترین معدن طلای جهان از تولید قوی، قیمت‌های بالاتر و هزینه های عملیاتی پایین‌تر بهره‌مند شد.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن قرار است پیش‌بینی کند که تورم در سال‌های آینده نزدیک به هدف دو درصدی خود باقی خواهد ماند و آمادگی خود را برای افزایش نرخ‌ها از نزدیک به صفر نشان می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۴۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۹ دلار و ۹۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۹۸۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟