Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@18:00:19 GMT

پهپادهای آمریکایی از پاکستان وارد افغانستان می‌شوند

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۵۹۳۷

پهپادهای آمریکایی از پاکستان وارد افغانستان می‌شوند

وزیر دفاع دولت موقت طالبان اظهار داشت پاکستان حریم هوایی خود را در اختیار نیروی هوایی آمریکا قرار می‌دهد تا طریق آن به افغانستان حمله کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ملا محمد یعقوب» وزیر دفاع دولت موقت طالبان در یک نشست خبری در کابل گفت پهپادهای آمریکایی از حریم هوایی پاکستان وارد افغانستان می‌شوند تا به افغانستان حمله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود هیئت حاکمه افغانستان از طریق وزارت خارجه و سایر نهادهای دیپلماتیک از آمریکا خواسته تا به نقض حریم هوایی این کشور پایان دهند اما آمریکایی‌ها همچنان به این «تجاوز آشکار» ادامه می‌دهند.

ملا یعقوب اضافه کرد هرچند آمریکایی‌ها پیش از فرار از افغانستان سیستم رادار این کشور را تخریب کردند، اما اطلاعات ابتدایی نشان می‌دهد پهپادهای آمریکایی از طریق پاکستان وارد حریم هوایی افغانستان می‌شوند.

ادامه روند تعمیر و فعال‌سازی ناوگان نیروی هوایی افغانستانکنترل حریم هوایی افغانستان توسط پاکستان تکذیب شدازبکستان نقض حریم هوایی افغانستان را تکذیب کرد

وزیر دفاع دولت موقت طالبان در ادامه از پاکستان خواست به استقلال افغانستان احترام بگذارد و اجازه ندهد آمریکایی‌ها از خاک این کشور علیه افغانستان استفاده کنند.

به گزارش «آوا»، ملا یعقوب با اشاره به ادعای «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر کشتن «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده در حمله هوایی به کابل گفت تاکنون هیچ نشانه‌ای از حضور ظواهری در افغانستان تاکنون پیدا نشده است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان هوایی افغانستان حریم هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟

به گزارش همشهری آنلاین، تحلیلگران نظامی بر این باورند که پدافند هوایی و جت‌های «سوخو-۳۵» روسیه در مقایسه با جنگنده‌های «اف-۱۶» پیشرفته‌تر و به روزتر است. وبگاه «بالگرین میلیتری» روز دوشنبه نوشت، هواپیماهای روسی به‌ویژه جنگنده سوخو-۳۵ به‌خاطر توانایی‌شان در شناسایی جنگنده‌های آمریکایی، از صدها کیلومتر مورد تحسین خلبان‌های آمریکایی قرار گرفته‌اند.

این جنگنده‌های مجهز به موشک‌های پیشرفته «آر-۳۷» می‌توانند جت‌های اف-۱۶ را مغلوب کنند. در این شرایط، هواپیماهای نیروی هوایی اوکراین در صورتی که مجبور به مقابله با این جت‌های روسی شوند، با چالش‌های مهمی مواجه می‌شوند. این درحالی است که بر اساس برخی گزارش‌ها سه فرودگاه در غرب اوکراین توسط کیف برای استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ آماده می‌شوند.

روسیه موضع خود را به صراحت اعلام کرده که هر فرودگاهی، صرف نظر از موقعیت جغرافیایی آن، به عنوان مکان حملات علیه روسیه استفاده شود، یک هدف قانونی برای موشک‌های روسیه در نظر گرفته می‌شود. سوخو-۳۵ یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های روسیه است. تجهیزات اویونیک آن شامل رادار آرایه اسکن شده می‌تواند چند هدف را در بردهای طولانی ردیابی کند.

کد خبر 848174 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه جنگنده دفاع - جنگنده

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • تجمع دانشجویان پاکستانی در همبستگی با حامیان فلسطین در آمریکا+عکس
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست