Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: در حوزه بزرگراه‌ها نیز نزدیک به ۶۰۳۲ کیلومتر در دست اجرا و ۳۱۴۲ کیلومتر در دست مطالعه است و برنامه داریم طول‌ بزرگراه‌های کشور را به ۴۵ هزار کیلومتر برسانیم.

به گزارش ایران اکونومیست،  خیرالله خادمی، امروز در نشست خبری حوزه حمل‌ونقل وزارت راه ‌و شهرسازی به مناسبت هفته دولت، با بیان اینکه وظایف ما احداث زیرساخت‌های حمل و نقلی کشور در بخش‌های مختلف ریلی، آزادراهی و بزرگراهی است که در این راستا پروژه‌های خوبی در حال اجراست، گفت: در حال حاضر در قالب ۳۳۹ پروژه اقداماتی انجام شده و ۳۶۴۵ پروژه با مبلغ اولیه ۷۳ هزار میلیارد تومان که ارزش روز آن به ۲۲۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد نیز در حال اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توسعه ریلی، آزادراهی و راه اصلی در کشور داریم، بیان کرد:‌ حدود ۱۴ هزار کیلومتر خط‌آهن ساخته شده در کشور داریم که مدیریت آن با شرکت راه‌آهن است، همچنین برای ۳۳۰۰ کیلومتر خط ریلی جدید هم قرارداد داریم گفت: نزدیک به ۶۳۰۰ کیلومتر پروژه توسعه ریلی‌ هم در حال مطالعه‌ داریم بنابراین حدود ۹۶۰۰ کیلومتر توسعه خط ریلی در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار داد.  

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۲۷۶۱ کیلومتر آزادراه در حال بهره‌برداری و ۱۰۳۸ کیلومتر به صورت اشتراکی با سرمایه‌گذاران در حال کار است؛ در این قراردادها معمولا ۵۰ درصد هزینه‌ها را دولت و ۵۰ درصد را نیز بخش خصوصی تامین می‌کند،  همچنین ۱۸۸۲ کیلومتر آزادراه در حال مطالعه داریم؛ در حوزه بزرگراه‌ها نیز نزدیک به ۶۰۳۲ کیلومتر در دست اجراست و ۳۱۴۲ کیلومتر در دست مطالعه است و برنامه داریم طول‌ بزرگراه‌های کشور را به ۴۵ هزار کیلومتر برسانیم.

خادمی بیان کرد: در بخش حمل و نقل ریلی و جاده‌ای و آزادراهی طی یک سال گذشته فعالیت‌های خوبی انجام شده است، باوجود محدودیت‌ها نزدیک به ۱۴۲ کیلومتر در بخش ریلی کار توسعه‌ای انجام شده و نزدیک به ۱۵۸ کیلومتر هم‌ ریل‌گذاری انجام شده است. امیدواریم طی هفته‌های آینده بخش اول پروژه‌ راه‌آهن زاهدان-چابهار (مسیر زاهدان تا خاش) را به طول ۱۵۴ کیلومتر را آماده بهره‌برداری کنیم.

وی افزود: در بخش آزادراهی هم ۱۲۹ کیلومتر آزادراه آماده کرده‌ایم اما هنوز زیر بار ترافیک نرفته است و باید تکمیل شود و ما به‌صورت قطعه‌ای افتتاح انجام نمی‌دهیم. در بخش بزرگراهی نیز ۵۵۱ کیلومتر و ۱۸۴ کیلومتر راه اصلی احداث شده که عموما بهره‌برداری شده است. همچنین در هفته دولت‌ ۲۳۷ کیلومتر بزرگراه‌ که در ۱۶ استان کشور احداث شده است، به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اظهار کرد: ما پنج پروژه ریلی داریم که این پروژه‌ها حدود ۵۶۱ کیلومتر مسیر ریلی جدید است و پیشرفت فیزیکی این پنج پروژه بالای ۷۰ درصد است که شامل خط‌آهن میانه به تبریز، زاهدان به خاش، همدان به سنندج، رشت به کاسپین و میانه به اردبیل است، در صورتی که ما در طی یک سال آینده ۴۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم می‌توانیم از پروژه‌ها بهره‌برداری کنیم.

خادمی بیان کرد: در بخش آزادراهی هم طی یک سال آینده برنامه افتتاح پنج پروژه را داریم که شامل پروژه آزادراه شیراز به اصفهان‌ به طول‌ ۲۱۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد، منجیل به رودبار به طول هشت کیلومتر با پیشرفت فیزیکی‌ ۸۰ درصد، ‌تهران به کاشان به طول ۲۲ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد، مراغه به هشترود به طول ۳۰ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۷۹ درصد، آزادراه تبریز به صوفیان به‌طول ۲۴ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصد است.  برای اتمام این پروژه‌ها به بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است که نیمی از آن را دولت و نیمی را بخش خصوصی تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگاه احداث می‌شود، گفت:‌ برنامه داریم طی یک سال آینده ۷۳۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه ایجاد کنیم که برای این کار، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ادامه دارد

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: بزرگراه ، حمل و نقل ، هفته دولت 1401

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بزرگراه حمل و نقل هفته دولت 1401 پیشرفت فیزیکی کیلومتر در دست میلیارد تومان هزار کیلومتر برنامه داریم بزرگراه ها انجام شده طی یک سال راه اصلی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۶۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران

تین نیوز

پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران که کلیات آن در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به تصویب رسیده و برای تعیین کریدور نهایی نیاز به مجوزهای تکمیلی دارد، مورد بررسی مجدد قرار می گیرد؛ این مسیر ریلی –تونلی از آن جهت اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانیم با راه اندازی بخش توسعه شرقی خط 2 دسترسی شبکه مترو به پردیس مسافری شرق تهران (پایانه جدید شرق) امکانپذیر می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در جریان اقداماتی که برای بازسازی و راه اندازی پایانه جدید شرق مدنظر قرار گرفته است، موضوع اتصال این پردیس مسافری به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری مجدداً بررسی می شود. پروژه توسعه شرقی خط 2 که اتفاقاً به پایانه جدید شرق ختم می شود، در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت مصوب شده است اما مسیر و محل ایستگاههای آن باید مورد مطالعه مجدد قرار گرفته و مجوزهای لازم را دریافت کند.

نکته مهم در مورد ادامه خط 2 مترو به سمت شرق آن است که حدود 1400 متر از این مسیر حفاری و تونل سازی شده و با حفر ادامه تونل به میزان تقریبی 3600 متر دیگر، عملاً از ایستگاه فرهنگسرا به پردیس مسافری شرق دسترسی ایجاد می شود؛ حتی جانمایی ایستگاه پایانی این مسیر در طبقه منفی یک ساختمان اصلی پایانه جدید شرق هم صورت گرفته است.

گفتنی است در صورت تکمیل مطالعات مربوطه، اخذ مجوزهای لازم و تامین به موقع منابع مالی، امکان اتصال ایستگاه مترو فرهنگسرا به پایانه جدید شرق تا پایان سال آینده وجود دارد. البته بررسی های لازم جهت ایجاد دیگر مدهای حمل و نقل عمومی تا پردیس مسافری شرق نیز در حال انجام است و اگر امکان سنجی های صورت گرفته تایید شود، می توان به راه اندازی سایر سیستم های حمل و نقلی مثل قطار سبک شهری (ال آر تی) در این مسیر هم فکر کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • بازدید تعدادی ازمعتمدان وریش سفیدان ازطرحهای بزرگراهی درسیستان وبلوچستان
  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • سرانجام پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • ساخت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی درسیستان و بلوچستان