Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@04:11:29 GMT

اصل کار مساجد را تربیت نیروی انقلابی و اسلامی است

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۶۹۰۱

اصل کار مساجد را تربیت نیروی انقلابی و اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کمال خداداده ظهر یکشنبه در آئین معارفه سرپرست جدید دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی اظهار کرد: امام جماعت رکن رکین مساجد در ابعاد مختلف فرهنگی و مذهبی است که باید حول محور ایشان تمام امور مساجد مدیریت شود.

وی با بیان اینکه مساجد آذربایجان غربی می‌توانند محور وحدت جامعه اسلامی باشند که نقش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نقش تعیین کننده‌ای است، افزود: مسجد مهمترین مکان برای تربیت نیروهای انقلابی در مکتب اسلام و انقلاب است و کانون‌های مساجد نیز در همین راستا شکل گرفته و بارور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هماهنگی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: کانون‌ها از ارکان فعالیتی مساجد به شمار می‌رود که البته همه ارکان باید در کنار امام جماعت باشند و زیرنظر امام جماعت، فعالیت‌های خود را پیش ببرند.

وی با بیان اهمیت کارهای فرهنگی در مساجد اظهار کرد: به تعبیر امام راحل، مساجد مکان‌های انسان ساز هستند و کار تربیتی و کار کانونی از نگاه‌های انقلابی است که در آن جوانان نقش بسزایی دارند و از این رو مسجد محلی برای کادر سازی برای انقلاب است.

وی اضافه کرد: صرف نظر از ظاهر زیبا، مسجد که محلی برای عبادت است باید به کارکردهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ارزشمند نیز بپردازد.

رئیس هماهنگی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، مردم آذربایجان غربی را مردمی انقلابی و ولایت مدار عنوان کرد و ادامه داد: در این استان با پای کار بودن مردم ولایت مدار و انقلابی در مساجد، کارگزاران مسجدی نیز پای کار هستند تا جوانان را برای این حوزه پرورش دهند.

حجت‌الاسلام خداداده با اشاره به همگرایی اهل تشیع و تسنع در آذربایجان غربی افزود: در کنار هم قرارگرفتن مساجد اهل سنت و اهل تشیع در کنار هم از مبانی همگرایی و وحدت انقلابی است که به عینه دراین استان به چشم می‌خورد و باید قدر آن را دانست.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این آئین، عمران و آبادانی مساجد را از برنامه‌های فرهنگی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و ۳۰۵ مسجد در استان داریم که تعدادی از مساجد روستایی از حضور امام جماعت محروم هستند.

حجت الاسلام کریم حسین‌خانی با انتقاد از عدم آسیب‌شناسی جدی از کار فرهنگی مساجد اضافه کرد: دشمنان اسلام، جوانان ایران را مورد هجمه‌های فرهنگی خود قرار داده‌اند بنابراین مساجد می‌توانند مامن جوانان باشند تا به شبهه‌های آنان پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: باید با پیش بینی کامل از شبیخون فرهنگی، بر سر مسائل فرهنگی برنامه جدی و درستی داشت تا برنامه‌های مساجد با عناوین مختلف فرهنگی ارائه شود.

در پایان این مراسم محسن رضایی به عنوان سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی معرفی شد.

کد خبر 5575277

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون مساجد مساجد مراسم تودیع و معارفه هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه افتتاح طرح عمرانی گرگان دولت سیزدهم آمار کرونا قزوین اربعین 1401 گناوه اجلاس پیرغلامان حسینی کانون های فرهنگی آذربایجان غربی امام جماعت هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  عتباتی در این دستور تاکید کرده  است این چنین رفتارهای خاص توسط عده معدودی از اراذل و اوباش که موجب نگرانی مردم و برهم خوردن نظم عمومی می شود را پیگیری و ضمن برخورد قاطع قانونی و قضایی موضوع علت یابی و آسیب شناسی و تدابیر پیشگیرانه اتخاذ و عملیاتی شود.

عتباتی در قسمت دیگری از دستور خود آورده است نباید اجازه داد تعداد معدودی اراذل و اوباش با رفتارهای نامتعارف و مجرمانه فرهنگ غنی شهر اروميه و امنیت شهروندان را مختل کنند.

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی