Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس انلاین، مهندس ابوالقاسم بابائی سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: با اختصاص مبلغ ۲۰۲۰ میلیارد ریال در این طرح، ساخت ۸۷ پروژه آموزشی با ۵۰۹ کلاس درس و زیربنای ۵۲۶۶۵ متر مربع در سطح استان آغاز گردیده که این امر تحولی اساسی در راستای کمک به مناطق محروم و برقراری عدالت آموزشی در این مناطق محسوب می‌شود، لازم به ذکر است با ساخت پروژه‌های آموزشی در این مناطق ۱۵۲۷۰ دانش آموز، از امکانات آموزشی مناسب بهره‌مند خواهند گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: با اختصاص ۴۹۵۰۰ میلیون ریال، عملیات احداث سرویس‌های بهداشتی در مدارس فاقد سرویس بهداشتی و یا دارای سرویس بهداشتی نامناسب آغاز گردیده که این امر گامی مهم و مو ثر در راستای سلامت دانش آموزی به شمار می‌رود. با اجرای این طرح ساخت ۵۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در دستو ر کار قرار گرفته است.
او بیان کرد: اجرای طرح کمک به تامین تجهیزات کلاسی مدارس و آموزش مجازی در مناطق محروم (هوشمند سازی مدارس )با اختصاص مبلغ ۵۱۲۵۰۰ میلیون ریال، در ۱۲۵۰ کلاس درس سطح استان تجهیزات هوشمند سازی (برد تعاملی هو شمند، دیتا پرژکتور، یک دستگاه سیستم رایانه‌ای) نصب و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. اجرای این طرح تعامل بیشتر دانش آموزان با درس و محیط مدرسه را همراه خواهد داشت و دانش آموزان مناطق محروم و روستایی هم می‌توانند از امکانات آموزشی به روز و تکنولوژی‌های جدید بهره‌مند گردند.
بابائی بیان کرد:با اجرای این طرح مقرر گردید در یک بازه زمانی چهار ساله تا پایان سال ۱۴۰۴، در مناطق شهری سرانه فضاهای آموزشی در ۱۹ شهرستان در استان که سرانه پایین‌تر از میانگین سرانه شهری استان (۴.۵) متر مربع دارند، افزایش پیدا کند، همچنین در مناطق روستایی در ۶ شهرستان که سرانه روستایی پایین‌تر از میانگین سرانه روستایی استان (۳.۸ متر مربع) دارند، احداث فضاهای آموزشی برای رسیدن به متوسط سرانه استان صورت پذیرد. تامین اعتبارات علاوه بر محل‌های ملی و استانی با کمک بنیادهای علوی و بنیاد برکت، ستاد فرامین اجرایی امام، بسیج سازندگی، آستان قدس رضوی، بانک‌های عامل و معین‌های اقتصادی و خیرین محترم مدرسه ساز می‌باشد.
او افزود: اعتبار خرید تجهیزات هنرستانی از ۴۰ میلیارد ریال به ۴۶۰ میلیارد ریال ارتقا پیدا کرده است، حذف بخاری‌های نفتی، با جمع آوری ۲۶۹ کلاس دارای بخاری نفتی، از مهرماه سال جاری کلیه مدارس به سیستم گرمایشی مجهز شده و بخاری نفتی در سطح استان در فضاهای آموزشی باقی نمی‌ماند.
او بیان کرد: در هفته دولت افتتاح ۴۲ کلاس درس با زیربنای ۳۲۸۴ متر مربع، هوشمند سازی ۱۰۰۰ کلاس درس در سطح استان، تکمیل و تعمیر ۵۰۰چشمه سرویس‌ بهداشتی در مدارس فاقد سرویس بهداشتی و یا سرویس بهداشتی نامناسب انجام خواهد شد. انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدارس خراسان رضوی سرویس بهداشتی سطح استان متر مربع کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۷۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برارزاده ظهر شنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های اجرای شبکه‌های جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب با اشاره به عقب ماندگی خدمات فاضلاب در استان دلیل اصلی این مهم را عدم تأمین اعتبارات کافی برای انجام طرح‌های فاضلاب بیان کرد و گفت: رشد جمعیت در جهان عموماً و به خصوص در جهان سوم و محدودیت محیط و زمین برای زندگی، انسان‌ها را وادار کرده است که از طبیعت و هر آنچه در آن وجود دارد با دقت و احتیاط کامل استفاده کنند اما استفاده بی رویه از خوان گسترده طبیعت در طول سالیان متمادی، محیط زیست را با مشکل احیا مجدد روبرو ساخته و بسیاری از نعمت‌های موجود را با خطر نابودی مواجه کرده است.

وی افزود: ورود فاضلاب‌های خام انسانی از طریق چاه‌های جاذب به سفره آب‌های زیرزمینی و نیز از کانالهای روباز و سرپوشیده به آب‌های سطحی و در نهایت تخلیه به دریا و دریاچه‌ها، موجب آلوده شدن این منابع گشته و بشر را با خطر کمبود آب آشامیدنی سالم و نابودی اکوسیستم دریایی و سرانجام تخریب محیط زیست انسانی و طبیعی مواجه ساخته است.

مدیر عامل آبفا مازندران دفع غیر بهداشتی فاضلاب را علاوه بر آلودگی منابع آب، ایجاد مناظر ناخوشایند زیست محیطی و جلب حشرات ناقل موجب شیوع بیماری‌های متعدد گوارشی و سایر بیماری‌های میکروبی و انگلی خطرناک دانست.

برارزاده با اشاره به تصفیه فاضلاب از نقطه نظر اقتصادی که باعث کاهش هزینه‌های درمانی و هزینه‌های بهسازی محیط زیست خواهد شد، گفت: از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب‌ها نیز می‌توان در زمینه‌های مختلف از جمله آبیاری فضای سبز، کشاورزی و تغذیه آبخوان‌های زیرزمینی بهره برد در همین راستا به دلیل کمبود نزولات جوی در کشور، استفاده از پساب برای کشاورزی می‌تواند قسمتی از نیاز آبی استان را جبران کند.

وی تصریح کرد: قرارگیری بخش عمده سرزمینی استان مازندران در نوار ساحلی بزرگترین دریاچه دنیا، اهمیت و لزوم ساماندهی فاضلاب را دوچندان کرده در همین راستا ۱۸ پروژه فاضلاب در شهرهای استان مازندران و سه پروژه جمع آوری شبکه فاضلاب در روستاهای استان در دست اجراست که پس از بهره برداری ضمن حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آب‌های زیرزمینی و نیز حفظ سلامت جامعه می‌توان از پساب حاصله بیشترین بهره را داشت.

کد خبر 6089866

دیگر خبرها

  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است
  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی