Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از تارنمای اسپوتنیک؛ خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع امنیتی ترکیه نوشت که چند فروند جنگنده اف – ۱۶ ترکیه در ۲۳ اوت (اول شهریور ماه) در ماموریت عادی در غرب جزیره رودس و بر فراز دریای اژه و شرق مدیترانه، هدف رهگیری یک سامانه دفاع هوایی اس – ۳۰۰ یونان مستقر در کرت قرار گرفته اند و رادار به مدت 30 دقیقه آنها را دنبال می کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع با محکوم کردن شدید این رویداد خصمانه به عنوان مغایر با روح ناتو که هر ۲ کشور در آن عضویت دارند، افزوده اند که هواپیماهای جنگی ترکیه به رغم اقدام خصمانه نیروهای یونان، پس از به پایان رساندن ماموریت برنامه ریزی شده، به سلامت به پایگاه خود بازگشته اند.

قرارداد ترکیه با آمریکا برای ساخت قطعات جت جنگنده نسل پنجم اف – ۳۵ و خرید این هواپیما، در پی تصمیم آنکارا برای خرید سامانه های اس – ۴۰۰ لغو شد. واشنگتن ادعا کرد که این سامانه های دفاعی، ممکن است فناوری های محرمانه اف – ۳۵ را در اختیار مسکو قرار دهد و خرید تسلیحات از روسیه با روح ناتو مغایرت دارد، اما به خرید اس – ۳۰۰ توسط ارتش یونان اشاره ای نکرد.

آنکارا و مسکو، نگرانی های واشنگتن را بر بر سر احتمال افشای فناوری اف – ۳۵ بی پایه واساس دانسته و ترکیه پیشنهاد تشکیل کارگروهی با آمریکا برای حل این مسئله را داد اما ایالات متحده با رد همه گزینه ها، بر انصراف ترکیه از خرید و کاربرد سامانه های اس - ۴۰۰، پافشاری کرد.  

برچسب‌ها مسکو روسیه جنگنده واشنگتن یونان ناتو اسپوتنیک آنکارا ایالات متحده آمریکا ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو روسیه جنگنده مسکو روسیه جنگنده واشنگتن یونان ناتو اسپوتنیک آنکارا ایالات متحده آمریکا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۸۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه به توقف تجارت با اسرائیل تا زمان آتش بس دائمی غزه ادامه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری رویترز، عمر بولات وزیر بازرگانی ترکیه امروز گفت که توقف تجارت ترکیه با اسرائیل تا زمانی که آتش بس دائمی در غزه و همچنین جریان بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به منطقه تامین شود، ادامه خواهد داشت.

وزیر بازرگانی ترکیه تاکید کرد که "نگرش سازش ناپذیر" اسرائیل برای کمک به فلسطینی‌ها در شرایط دشوار غزه و تامین آتش بس دائمی با حماس، آنکارا را بر آن داشت تا آخرین اقدام را برای توقف تجارت با این رژیم اتخاذ کند.

بولات ضمن به‌روزرسانی ارقام تجارت خارجی در ماه آوریل، خاطرنشان کرد که تا زمانی که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، موضع متعهدانه‌تری برای کاهش حملات به سرزمین‌های فلسطینی نشان ندهد، صادرات ۵۴ گروه محصول به اسرائیل متوقف خواهد شد.

بولات خاطرنشان کرد: در ماه آوریل، صادرات ترکیه با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۹.۳ میلیارد دلار و واردات با ۴.۲۴ درصد افزایش به ۲۹.۲ میلیارد دلار رسید.

یسرائیل کاتز وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل در واکنش به اقدام ترکیه مدعی شد: آنکارا با مسدود کردن بنادر برای واردات و صادرات اسرائیل، قرارداد‌ها را زیر پا می‌گذارد. یک دیکتاتور اینگونه رفتار می‌کند.»

تصمیم ترکیه یک ماه پس از آن اتخاذ شد که آنکارا اعلام کرد صادرات محصولات ۵۴ دسته مختلف از جمله آهن، سنگ مرمر، فولاد، سیمان، آلومینیوم، آجر، کود، تجهیزات و محصولات ساختمانی، سوخت هواپیما و ... را به رژیم اسرائیل محدود کرده است.

دادگاه بین المللی دادگستری (ICJ) در ماه ژانویه حکمی موقت صادر کرد و رژیم اسرائیل را به نسل کشی متهم کرد و به آن دستور داد تا اقدامات نسل کشی را متوقف کند و اقداماتی را برای تضمین ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه انجام دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ترکیه به توقف تجارت با اسرائیل تا زمان آتش بس دائمی غزه ادامه می‌دهد
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی
  • سیل و آب‌گرفتگی در خیابان‌های آنکارا + فیلم
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • بارش سیل آسا در پایتخت ترکیه
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است