Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@21:44:47 GMT

پیش بینی بورس؛ سقف و کف شاخص کل به هم نزدیک شد!

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۸۹۳۰

پیش بینی بورس؛ سقف و کف شاخص کل به هم نزدیک شد!

پیش بینی بورس روز دوشنبه ۷ شهریور نمودار تکنیکالی شاخص کل

به گزارش اقتصادآنلاین‌؛ بازار روز یکشنبه در حالی آغاز شد که از همان ابتدای بازار شاهد فشار فروش در اکثر نمادها بودیم؛ به گونه‌ای که در همان نیم ساعت ابتدایی،‌ شاخص کل با افت بیش از ۲٬۵۰۰ واحدی همراه شد. هر چند در یک ساعت ابتدایی در برخی نمادهای شاهد حمایت بودیم اما در ادامه این فشار فروش بود که بر تقاضا غلبه کرد و تا انتهای بازار کاهش شاخص ادامه داشت که حاکی از فشار عرضه در نمادهای بزرگ بازار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

= اوره سازان و سنگ آهنی ها هم که به واسطه افزایش قیمت های جهانی در آخرین روز هفته بازارهای جهانی،‌ معاملات تقریباً مثبتی را تجربه کردند اما این نمادها هم نسبت به روز شنبه با فشار فروش بیش‌تری همراه بودند. در نهایت شاخص کل در انتهای بازار با افت حدود ۶هزار واحدی تا ارتفاع یک میلیون و ۴۴۴هزار واحدی پایین آمد.

شاخص هم وزن هم با کاهش بیش از ۱٬۷۰۰ واحدی همراه شد و دوباره به زیر سطح یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحدی آمد. نگاهی به روند تغییرات این شاخص در طول روز نشان می دهد که فشار عرضه تنها مربوط به نمادهای بزرگ نبود و در کلیت بازار وجود داشت.

ارزش معاملات خرد هم هر چند سطح سه هزار میلیارد تومان را حفظ کرد اما نسبت به روز گذشته کاهش یافت. نگاهی به روند ارزش معاملات خرد نشان می دهد که از نیمه دوم بازار شاهد کاهش ارزش معاملات خرد بودیم؛ در نیمه اول بازار روز یکشنبه و تا ساعت ۱۱، ارزش معاملات خرد حدود دو هزار میلیارد تومان بود که تقریبا مشابه روز شنبه بود؛ اما در نیمه دوم، ارزش معاملات خرد نسبت به روز شنبه کاهش پیدا کرد. روند خروج پول حقیقی هم نشان می دهد که در طول روز خروج پول حقیقی ادامه دار بود؛‌ موضوعی که از نیمه دوم بازار روز شنبه تشدید شده است.

پیش بینی بورس روز دوشنبه ۷ شهریور

گروه های برجامی و به طور مشخص خودرویی‌ها و بانکی‌ها به نظر نمی رسد شرایط متفاوتی را نستب به دو روز گذشته داشته باشند؛ در حقیقت تردیدهای برجامی آفت جان این نمادها شده است. اما شاید یک اتفاق بتواند بازار فردا را برای خودرویی‌ها متفاوت کند و آن هم مربوط به قیمت گذاری بلوک سایپا است؛ بر اساس اطلاعیه منتشر شده قیمت پایه هر سهم خساپا ۳۳۴ تومان برآورد شده است؛ این در حالی است قیمت تابلوی روز یکشنبه سایپا حدود ۲۰۸ تومان بود که به معنای اختلاف بیش‌ از ۶۰ درصدی است. همین موضوع منجر شد بر خلاف سایر نمادهای خودرویی شاهد افزایش تقاضا برای این نماد باشیم. با این وجود با توجه به جو بازار و به طور مشخص گروه خودرویی،‌ این نماد هم با افزایش عرضه همراه شد. شاید موضوع ارزشگذاری بتواند این نمادها را از شرایط برزخ برجامی نجات دهد.

بازگشایی بازارهای جهانی هم بیم و امیدهایی را به همراه دارد؛ آخرین صحبت‌های رییس فدرال رزرو همچنان نشان می دهد که این بانک در افزایش نرخ بهره برای مبارزه با تورم جدی است؛ موضوعی که با واکنش منفی بازارهای جهانی همراه شد. اگر در بازگشایی بازارها همچنان نفت برنت بالا صد دلار باقی بماند و اوره به روند صعودی خود ادامه دهد،‌احتمالا دوباره شاهد افزایش تقاضا در پالایشی ها و اوره سازان باشیم. اما شاید سایر کامودیتی ها شرایط متفاوتی را نسبت به امروز تجربه نکنند.

خبرهای برجامی هم که دیگر پای ثابت این روزهای بورس شده است؛ فعلاً باید منتظر پاسخ ایران به نامه آمریکا باشیم. هر خبری از مذاکرات و به ویژه پاسخ ایران به نامه آمریکا می تواند ورق بازی را به طور کلی برگرداند.

نمودار تکنیکالی شاخص کل

اگر به چارت شاخص کل در تایم فریم هفتگی نگاهی بیاندازیم؛ یک محدوده فشرده سنگین را مشاهده می کنیم. در حقیقت شاخص کل در محدوده مقاومتی میانگین متحرک ۲۵ روزه و محدوده حمایتی میانگین متحرک ۵۰ روزه قرار دارد. در این شرایط محدوده یک میلیون و ۴۶۰ هزار واحدی و یک میلیون و ۴۲۵ هزار واحدی، منطقه فشرده شاخص کل است که طی ۵ هفته گذشته در این محدوده در حال نوسان است. حرکت به بالا یا پایین از این محدوده نیاز به تقاضا و عرضه بالایی دارد که در شرایط کنونی چنین نیرویی در بازار دیده نمی شود. بنابراین در شرایط کنونی به نظر می رسد که ادامه روند نوسانی شاخص کل محتمل ترین سناریو پیش رو باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس برجام شاخص کل پیش بینی بورس پیش بینی بورس فردا تحلیل تکنیکال شاخص کل ارزش معاملات خرد نشان می دهد یک میلیون هزار واحدی همراه شد روز شنبه شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۸۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸و احد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات امروز ۸.۰۳۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۶۸,۶۰۳ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۵,۲۹۴.۸۳۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

امروز فملی به تنهایی ۲ هزار و ۹۳۵ واحد شاخص را بالا کشید. رشد فملی متأثر از رشد قیمت جهانی مس است. پس از فملی، تاصیکو و سدشت نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شپنا، شستا و وبملت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای تجلی، حسینا و فجهان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، شگویا و خاور نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

کد خبر 6089963 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار