Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@05:43:18 GMT

کشته شدن 4 سرکرده داعش در عملیات الحشد الشعبی در موصل

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۰۲۰۴

کشته شدن 4 سرکرده داعش در عملیات الحشد الشعبی در موصل

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ستاد عملیات نینوی در سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) شامگاه یکشنبه از کمین نیروهای این سازمان علیه گروه تروریستی داعش خبر داد.

پایگاه خبری بغداد الیوم، ضمن نقل بیانیه الحشدالشعبی، گزارش داد که در جریان یک کمین حساب شده و با هماهنگی نیروهای اطلاعاتی الحشد، نیروهای این سازمان موفق شدند چهار نفر از خطرناک‌ترین سرکرده‌های داعش را از پای درآورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحشد با بیان اینکه این تروریست‌ها در شهر موصل از پای درآمده‌اند، خبر داد که شمار دیگری از عناصر این گروه تروریستی زخمی شده‌اند و عملیات هم ادامه دارد.

در همین ارتباط، الحشد الشعبی و نیروهای پلیس عراق، خرداد ماه گذشته یک عملیات امنیتی را در شهرستان «الدور» در شرق «صلاح الدین» آغاز کردند.

بر اساس بیانیه الحشد الشعبی، نیروهای مشترک پلیس و الحشد الشعبی عملیات تفتیش به منظور جستجوی لانه‌های گروه تروریستی داعش در شهرستان الدور انجام دادند.

در ادامه این بیانیه تأکید شده که هدف از عملیات مذکور پایان دادن با پایگاه‌های داعش در منطقه مذکور است.

سرویس اطلاعات عراق هم از یک عملیات گسترده در بغداد علیه گروه تروریستی داعش خبر داد و تأکید کرد، در راستای دستاوردهای سرویس اطلاعات و تحقیقات فدرال در وزارت کشور عراق در خصوص مبارزه با داعش و تعقیب عناصر داعش، نیروهای اطلاعاتی، در بغداد عملیاتی انجام دادند.

به گفته سرویس اطلاعات عراق، در بین افراد بازداشتی باید به سرکرده‌های ارشدی مانند«ابو سفانة»، «ابو عمر» و «ابو مصعب» اشاره کرد. این افراد در جریان چند کمین بازداشت شدند.

در همین راستا، «عدی عبد الهادی» از رهبران ائتلاف پارلمانی الفتح عراق درباره نقش مهم سازمان الحشد الشعبی در مبارزه با گروه تروریستی داعش  تأکید کرد، نقش الحشد اللشعبی در عرصه امنیتی عراق، مهم و بسیار کارآمد است؛ به ویژه در مناطق آزاد شده‌ای که در مبارزه با تروریسم، با مشکلات بزرگتری روبروست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: داعش الحشد الشعبی نینوی گروه تروریستی داعش الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۰۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد

مقامات امنیتی عراق می‌گویند ام فهد، اینفلوئنسر معروف شبکه اجتماعی تیک تاک در خارج از خانه‌اش در بغداد به ضرب گلوله کشته شد.   به گزارش بی بی سی، او به خاطر انتشار ویدیو‌هایی در حال رقص با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.   وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است.   در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.   این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیو‌هایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد.   عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • داعش در افغانستان از بین رفته است