Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران اعلام کرد بررسی‌های کارشناسی پاسخ‌های واشنگتن ادامه دارد و این امر پیش از این هفته پایان نخواهد پذیرفت. بر این اساس منابع مطلع اعلام کردند بررسی پاسخ‌های آمریکا دست‌کم تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت. این منابع دیروز یکشنبه اعلام کردند بررسی دقیق پاسخ‌های آمریکا به محورهای اصلاحی ایران درباره ایده‌های هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی همچنان در سطوح کارشناسی در جریان است و این روند حداقل تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «وطن‌امروز»، بعد از اینکه ایران پاسخ خود به پیش‌نویس توافق احیای برجام و لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران را به اتحادیه اروپایی تحویل داد، آمریکا نیز پاسخ خود به نظرات تهران را تحویل داد. واشنگتن زمانی نزدیک به 10 روز را صرف ارائه پاسخ به هماهنگ‌کننده اروپایی کرد. با این وجود سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه گذشته از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل‌وفصل موضوعات باقیمانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی خبر داد.

این در حالی است که «بلومبرگ» 2 روز قبل به نقل از برخی مقام‌های مطلع غربی خبر داد موانع بر سر راه توافق برجام همچنان ادامه دارد و تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ضمانت‌های اقتصادی، همچنان محل منازعه طرفین است. در این گزارش به نقل از این «مقام‌های مطلع» آمده است: «ایالات‌متحده و ایران بر سر جزئیات کلیدی یک توافق قریب‌الوقوع برای احیای توافق هسته‌ای با هم اختلاف دارند و ممکن است چند هفته برای حل اختلافات‌شان زمان نیاز باشد». رسانه آمریکایی ادامه داد: «با پاسخ واشنگتن و تهران به پیشنهاد نهایی اتحادیه اروپایی که در ازای به عقب برگرداندن برنامه هسته‌ای رو به گسترش ایران، تحریم‌ها علیه اقتصاد این کشور از جمله صادرات نفت را کاهش می‌دهد، انتظارات برای یک پیشرفت قریب‌الوقوع بالا رفت». همچنین یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید ضمن اذعان به وجود شکاف‌ها و اختلافات در مذاکرات، اعلام کرد واشنگتن در حال ادامه دادن به مذاکره است. به نوشته این رسانه آمریکایی: «۲ مقام دیگر که از مذاکرات مطلع بودند، گفتند اختلافات بر سر تحقیقات ناظران بین‌المللی (بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) درباره فعالیت هسته‌ای گذشته جمهوری اسلامی و دریافت ضمانت‌های اقتصادی مورد درخواست تهران در صورت خروج دولت آینده آمریکا از توافق ادامه دارد.

«وطن‌امروز» اطلاع کسب کرده برخی از تغییراتی که دولت آمریکا در پاسخ ارسالی خود به هماهنگ‌کننده اروپایی در متن پیش‌نویس اعمال کرده، کاملا زیاده‌خواهانه بوده و ارتباط مستقیمی در بی‌اثر کردن و خنثی‌سازی انتفاع ایران از توافق دارد و مغایر با خواسته‌های مشروع و قانونی کشورمان است.

با آنکه آمریکایی‌ها از پاسخ خود محتوایی منتشر نکرده‌اند اما وب‌سایت اسرائیلی واللا پنجشنبه در گزارشی نوشت آمریکایی‌ها در پاسخی که روز چهارشنبه (2 شهریور) برای ایران ارسال کردند، مواضع خود را نسبت به گذشته قدری سخت‌تر کردند. واللا گزارش داد: کاخ سفید به اسرائیل گفته حتی در صورتی که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا از برجام خارج شود، هرچند همچنان شرکت‌هایی که با ایران تجارت می‌کنند تا ۲ سال و نیم از تحریم‌ها معاف خواهند بود اما در مقابل ایران هم متعهد می‌شود تا آن زمان به اجرای کامل تعهداتش در برجام ادامه دهد و حق خروج از توافق را نخواهد داشت.

در همین حال رایزنی‌های دیپلماتیک در خلال پاسخ‌های رفت و برگشت تهران- واشنگتن همچنان ادامه دارد. در این راستا وزیر امور خارجه با همتای عمانی خود به گفت‌وگو پرداخت. در این گفت‌وگوی تلفنی دو طرف درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و آخرین روند مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت‌وگو کردند. حسین امیرعبداللهیان پنجشنبه گذشته نیز با وزیر خارجه قطر و دبیرکل سازمان ملل درباره آخرین روند مذاکرات برای لغو تحریم‌ها به صورت تلفنی رایزنی و گفت‌وگو کرده بود. در همین حال مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی هم در گفت‌وگو با یک نشریه اتریشی با ابراز خوش‌بینی نسبت به حصول توافق خاطرنشان کرد: ما در این مذاکرات به لحظه سرنوشت‌ساز و مهمی رسیده‌ایم. جوزپ بورل در گفت‌وگو با روزنامه کرونن سایتونگ در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت مذاکرات احیای برجام و متن پیشنهادی اتحادیه اروپایی برای حصول توافق نهایی اظهار داشت: من پاسخ آمریکا را دریافت کرده‌ام. اکنون ایران باید به آنها پاسخ دهد. ما در این مذاکرات به لحظه حساس و سرنوشت‌سازی رسیده‌ایم. مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی ادامه داد: من خوش‌بین هستم. این، آخرین میلی‌مترهاست. (احیای برجام) جهان را به جای ایمن‌تری تبدیل می‌کند. وزیران امور خارجه ایران و عمان دیروز یکشنبه به صورت تلفنی با یکدیگر رایزنی کردند.

منبع: وطن امروز

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران و آمریکا احیای برجام اتحادیه اروپایی هماهنگ کننده وطن امروز تحریم ها گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۱۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز کسی قدرت پاسخ به ایران را ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، رضامراد صحرایی در آیین سپاس معلم گفت: خدا و ملائکه از این جهت بر پیامبر اکرم درود می‌فرستند که یک انسان کامل و یک معلم بود. فردی که خوبی‌ها را آموزش می‌دهد درود خداوند هم با او همراه می‌شود. جایگاه رسول اکرم جایگاه یک معلم است.

وی با بیان اینکه معلم کسی است که نورافشانی می‌کند؛ گفت: در دیدگاه اسلام، درد بی‌درمان انسان، جهل و بی‌معلمی است. اساس همه شرها جهل است. مدرسه جایی است که آینده کشور را می‌سازد اصلی‌ترین عنصر مدرسه هم معلم است. لذا هر کسی که دل در گرو شکوفایی کشور دارد باید به معلم و مدرسه توجه کند. رهبر معظم انقلاب هم به همین دلیل معلم را فردی معرفی می‌کنند که زیرساخت سربلندی کشور را می‌سازد.

وی با بیان اینکه امروز همه از پیشرفت‌های کشور می‌بالند، گفت: قدرت ایران به جایی رسیده است که دشمنان این کشور قدرت پاسخگویی به اقتدارش را ندارند. نوجوانان امروز نمی‌دانند که ما چه شرایطی در جنگ تحمیلی داشتیم؛ آنان نمی‌دانند که زیرزمین مدرسه‌های ما پناهگاه بود. گاهی به جای زنگ تفریح، آژیر خطر ما را از کلاس درس بیرون می‌آورد؛ نه فقط در مناطق غرب کشور که حتی در همین تهران هم موشک‌های دشمن آسمان تهران را تهدید می‌کرد در حالی که امروز اگر کسی به ایران چپ نگاه کند در درون خانه‌اش تنبیه می‌شود.

صحرایی با بیان اینکه ما به هیچ جایی نخواهیم رسید، مگر از طریق مدرسه و با معلمان؛ افزود: علم به این مسئله تضمین کننده پیروزی‌های آتی ملت ایران است. قدرت پزشکی ایران امروز در حدی است که صدها هزار نفر از خارج از کشور برای معالجات پزشکی به ایران می‌آیند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه همه باید برای حفظ حرمت معلم بکوشیم؛ گفت: دانش آموزانی که امروز برای کشور افتخارآفرینی می‌کنند از معلمانشان این افتخارآفرینی را یاد گرفتند. دانش آموزان ایرانی نه با امکانات فوق العاده و بودجه‌های کلان بلکه با اراده خود برای ایران افتخارآفرینی کردند. این همان چیزی است که از معلمان خود یاد گرفتند و آن استقامت و قدرت اراده است. سال گذشته دانش آموزان ۲۸ مدال جهانی کسب کردند. این ۲۸ دانش آموز نتیجه ایستادگی و قدرت اراده معلمان خود را به نمایش گذاشته اند.

کد خبر 6092830 علی قدمی

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • امروز کسی قدرت پاسخ به ایران را ندارد
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین