Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین سعیدی ناظر گمرکات هرمزگان و مدیرکل گمرک شهید رجایی امشب به اظهار کرد: پیرو کشفیات قبلی که چند روز قبل صورت گرفت، کنترل و نظارت دقیق  کارکنان خدوم گمرکات استان هرمزگان منجر به کشف مهم یک محموله قاچاق سوختی گردید.

وی در این باره توضیح داد: کالای کشف شده قبلی منجر گردید گمرک به شرکت مذکور مظنون و دستور بررسی جامع کلیه محموله‌های شرکت صادر شد و پس از بررسی فیزیکی کالاها مشخص گردید مشابه تخلفات اظهارنامه‌های قبلی ، کالای هیدورو کربن سبک ( پایه نفت سفید) به جای کالاهایی که تحت عنوان اسید چرب سویا اظهار گردیده در فلکسی تانک جای‌گذاری شده که پس از ارسال نمونه به آزمایشگاه موارد مورد تایید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ناظر گمرکات هرمزگان، مقدار کل کالای مکشوفه به مقدار ۵۰۶ تن است.

شرکت  متخلف این کالا را در گمرک شهید رجایی به مقصد امارات با اسناد مجعول شده اظهار کرده بود.

مهدی سعیدی معاون صادرات و ترانزیت گمرک شهید رجایی نیز در خصوص کشفیات متعدد اخیر که در یک هفته اخیر و در جهت حمایت از صادر کنندگان واقعی انجام شده است، اظهار داشت : ما به دنبال این هستیم تا با توجه به کنترلهایی که درخصوص محموله‌های سوختی انجام می دهیم  راه را برای سودجویان و سوداگران قاچاق تنگ کنیم، اما هر چه مقررات و قوانین سختگیرانه تر و پیچیده تر باشد، انگیزه برای قاچاق بیشتر خواهد شد، لذا برای جلوگیری از قاچاق باید شفافیت، تسریع و تسهیل مقررات سر لوحه کار قرار گرفته شود و به صورت  کلی از قاچاق کالا جلوگیری شود.

به گفته وی، مقررات صادرات اسید چرب سویا با تشریفات و مقررات صادرات مشتقات نفتی که مشمول مجوزهای خاص خود می‌باشد کاملا متفاوت است، به نحوی که هر شرکتی امکان اظهار و صادرات اینگونه محموله ها را ندارد، بنابراین سوء استفاده و مغایرت کشف شده و قصد متخلف از اظهار اسید چرب سویا این بود که در پوشش کالای اظهاری نوعی مشتقات نفتی به نام هیدروکربن سبک یا همان نفت سفید را به خارج از کشور ارسال کند که خوشبختانه توسط همکاران امور بندری گمرک شهید رجایی از خروج آن جلوگیری به عمل آمد.

یاسر میری سرپرست امور بندری گمرک شهید رجایی نیز در خصوص کشف محموله ۵۰۶ هزار تنی نفت سفید گفت: پس از کشف محموله‌های قبلی که با جعل قبوض انبار باسکول، شرکت متخلف به دنبال خروج کالا از گمرک شهید رجایی بود، مابقی اظهارنامه‌های صادراتی نیز طی دستور معاونت صادرات و ترانزیت گمرک شهید رجایی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که با ارسال نمونه به آزمایشگاه متوجه شدیم کالا با کلیه اسناد اظهاری مغایرت دارد و کالای کشف شده هیدروکرین سبک یا همان نفت سفید است و این کشف بزرگترین مغایرت نفتی گمرک شهید رجایی تاکنون بوده است.

انتهای پیام/ ۳۷۲۸

منبع: فارس

کلیدواژه: گمرک هرمزگان کشفیات سوخت بندرعباس گمرک شهید رجایی حسین سعیدی گمرک شهید رجایی نفت سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۱۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان از تخصیص اعتبارات ویژه دور دوم سفر رییس‌جمهور به هرمزگان برای توسعه خطوط ریلی استان خبر داد.

مهدی دوستی امروز جمعه هفتم اردیبهشت در حاشیه کلنگ زنی پل خورگو و زیرگذر سرخون، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصلاحات نرم افزاری در درگاه‌های گمرک را از سال گذشته آغاز کردیم از محل سفر هم اعتبار خوبی تخصیص داده شده و به زودی عملیات اجرایی خطوط ریلی بندر شهید رجایی را آغاز خواهیم کرد.

وی توسعه خطوط ریلی بندر شهید رجایی را شامل خطوط و ایستگاه مانوری اعلام و تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مهم ما بحث راه آهن و تقویت اتصال ریلی بندر شهید رجایی است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر مزیت رقابتی بندرشهیدرجایی افزود:این بندر در رقابت با رقبای منطقه ای خود باید بتواند جایگاه برتر خود را حفظ کند و لازمه این اتفاق مهم احداث خطوط ارتباطی مناسب در پس کرانه‌ی این بندر است.

به گزارش ایسنا، امروز استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستاهای سرخون و خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه‌های احداث پل خورگو و زیرگذر سرخون را کلنگ زنی کرد این دو پروژه جزء ۵۴ نقطه حادثه‌خیز هرمزگان هستند که تاکنون تلفات جانی و نقص عضو را برای مردم بهمراه داشته و اصلاح آن‌ها در زمره مطالبات جدی مردم منطقه بوده که وارد مرحله عملیاتی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • کشف محموله سیگار قاچاق در میامی
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد