Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@02:03:58 GMT

رهایی قاتل از قصاص با گذشت خانواده لردگانی

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۲۰۵۴

رهایی قاتل از قصاص با گذشت خانواده لردگانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دادگستری چهارمحال و بختیاری احمدرضا بهرامی گفت: در سال ۱۳۹۹ به دنبال وقوع نزاع دسته جمعی در منطقه ساتح شهرستان لردگان شخصی به وسیله سلاح گرم به قتل رسید.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری افزود: بلافاصله پس از این رویداد قاتل دستگیر و پرونده وی در شعبه چهارم کیفری دادگستری شهرستان لردگان تشکیل شد که نتیجه رسیدگی به پرونده منجر به صدور رای قصاص برای متهم گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرامی تصریح کرد: در ادامه با قطعیت یافتن رأی دادگاه، تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف و مقامات قضایی شهرستان لردگان برای رایزنی با خانواده مقتول و کسب رضایت از ایشان آغاز و سرانجام پس از تشکیل جلسات متعدد، با وساطت معتمدان و پیگیری‌های سفیران صلح و مسئولان قضایی، اولیای دم رضایت بی‌قید و شرط خود را برای رهایی محکوم علیه از قصاص اعلام کردند.

وی با بیان اینکه مطابق با تعالیم اسلامی ثواب زندگی دوباره بخشیدن به یک فرد برابر با نجات مردم جهان است عنوان داشت: سنت حسنه گذشت از جمله سنت‌هایی است که دین مبین اسلام همواره بر آن تأکید داشته و این مهم نشان از اعتقاد بالای مردم این مرز و بوم به سنن و شعائر دینی دارد.

انتهای پیام/68035

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری قتل رضایت اولیای دم نزاع دسته جمعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف

در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتورسیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند، وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

به گزارش تسنیم، بنا بر این گزارش، پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل شد و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت، تحویل زندان شهرستان شدند.

ساعت ۱۹:۲۰ روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت (همزمان با شب شهادت شهید غیرت شهید الداغی) جوان باغیرت کاشمری که شاهد مزاحمت دو راکب موتورسوار برای سه دختر نوجوان بود، وقتی متوجه نداشتن حالت طبیعی این موتورسواران می‌شود، به صورت لسانی به آن‌ها تذکر می‌دهد، اما این دو اراذل و اوباش با وی درگیر می‌شوند و با چاقو وی را از ناحیه گردن مجروح می‌کنند.

پس از این حادثه و درگیری، بلافاصله جوان باغیرت کاشمری به بیمارستان منتقل می‌شود و دو اراذل و اوباش نیز توسط مردم به گشت ۱۱۰ تحویل داده می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی تشکیل شد
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی در کاشمر
  • فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد
  • رسیدگی به ۳۴۰۰ پرونده بافت فرسوده در اردبیل
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد