Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گروه تولید، تجاری سازی و بازاریابی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: درصدد برامدیم تا چشم انداز ۱۰ ساله برای تحقیق فناوری های حوزه مواد غذایی را تهیه کنیم.

دکتر علیرضا خاکدامن  گفت: چند سالی است ستاد توسعه زیست فناوری ومرکز طرح‌های کلان ملی از پروژه‌های زیست فناورانه مرتبط با امنیت غذایی و کشاورزی حمایت می‌ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر گروه تولید، تجاری سازی و بازاریابی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری افزود: اما از سال ۹۸ با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر امنیت غذایی، این حوزه با جدیت بیشتری در معاونت علمی و فناوری پیگیری شده است.

وی خاطر نشان کرد: ستاد توسعه زیست فناوری با جدیت بیشتری اقدام به شناسایی تمام فناوری‌های موجود در دنیا در زنجیره ارزش کشاورزی-غذا (به طور کلی شامل نهاده‌های تولید، تولید در مزرعه، فرآوری و توزیع و فروش)، کرده ضمن اینکه چالش‌ها و موانع توسعه فناوری در این بخش را مورد بررسی قرار داده است.

مدیر گروه تولید، تجاری سازی و بازاریابی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با بیان اینکه در این راستا موفق شدیم برنامه کلانی تدوین کنیم، گفت: این برنامه‌ها و مأموریت‌ها در قالب طرح «جهش اقتصاد غذا» طی سال گذشته در قالب نامه‌ای به رئیس جمهور ارائه شد.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور نیز از سال گذشته به اجرای این برنامه تاکید کردند و معاونت علمی و فناوری نماینده اجرای این طرح شد، گفت: جهش اقتصاد غذا به شرط مأموریت گرایی سایر دستگاه‌ها قابل اجرا است؛ اکنون تأمین مواد غذایی به عهده وزارت جهاد کشاورزی است اما لازم است که وزارتخانه‌های دیگر هم به این حیطه ورود کنند.

به گفته مدیر گروه تولید، تجاری سازی و بازاریابی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری، هر چه این هم افزایی بیشتر باشد، پتانسیل ارزی بیشتری ایجاد می‌شود و میزان تولید غذا در کشور افزایش می‌یابد که همین موضوع صادرات بیشتر را فراهم می‌آورد.

خاکدامن با بیان اینکه چشم انداز ۱۰ ساله‌ای برای این مأموریت‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: در این برنامه ۱۰ ساله، برخی فناوری‌ها در کوتاه مدت توسعه می‌یابند اما برخی دیگر به دلیل پیچیدگی و عمق فناوری نیازمند تحقیقات بیشتر و توسعه در سالهای انتهایی برنامه است.

وی با اشاره به ویژگی این برنامه و مأموریت گفت: البته که طی این ۱۰ سال شاید فناوری‌ها و برنامه‌های دیگری به فراخور زمان اضافه شود تا بتوانیم جهش اقتصادی غذا را داشته باشیم. باید در این مسیر علاوه بر دستگاه‌ها، دانشگاه، شتابدهنده ها و … نیز باید همکاری کنند تا مأموریت‌های جهش اقتصادی غذا محقق شود. هر نهادی که پیشنهادی داشته باشد نیز می‌توانیم در صورت امکان به مأموریت‌ها اضافه کنیم.

مدیر گروه تولید، تجاری سازی و بازاریابی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری در خصوص تأثیر فناوری در جهش اقتصاد غذا گفت: هوشمندسازی، استفاده از بیگ دیتاها، ربات‌ها، پلتفرم‌های مختلف و… می‌تواند مدیریت و راندمان را افزایش دهد که در این برنامه گنجانده شده است.

خاکدامن ادامه داد: با توجه به رسالتی که معاونت علمی و فناوری دارد طی این سال‌ها سعی داشته این ابزارها را برنامه ریزی و مدیریت کند و اکنون این اکوسیستم به خوبی توسعه یافته و می‌توان از آن برای دانش بنیان کردن صنعت کشاورزی و غذا و نفوذ فناوری در این حوزه‌ها استفاده کرد.

وی افزود: در همین راستا، ستاد توسعه زیست فناوری، مأموریت دارد تا فناوری‌های توسعه یافته در دنیا در حوزه‌های کشاورزی و غذا را تهیه کند و آنها را بر اساس نیاز بازار و امکان تجاری سازی اولویت بندی و برنامه ریزی کند.

مدیر گروه تولید، تجاری سازی و بازاریابی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با بیان اینکه تا کنون بیش از ۵۰۰ فناوری شناسایی شده و در مرحله تطبیق با نیاز بازار است، گفت: در این برنامه تمام جنبه‌های اقتصادی و میزان سرمایه گذاری توسط بخش‌های دولتی و خصوصی را مشخص کرده ایم. زیرا انجام این برنامه نیازمند مشارکت بخش خصوصی از جنبه‌های مختلف مانند سرمایه گذاری و اجرای عملیات است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مدیر گروه تولید اقتصاد غذا جهش اقتصاد مأموریت ها فناوری ها ۱۰ ساله ۱۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مارگارین به تولید محصولات پرتقاضا و پرمصرف

مدیر عامل شرکت مارگارین گفت: با جذب سرمایه و از طریق برنامه ریزی های استراتژیک و مدون، اهداف بلند مدت شرکت را محقق خواهیم کرد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خشایار قاجار مدیر عامل شرکت مارگارین در گفتگویی اختصاصی با اشاره به عملکرد این شرکت در سال مالی 1402 گفت: میزان تولید در سال 1402 نسبت به سال مالی قبل 37 درصد افزایش داشته است. همچنین تنوع در تولید ماهیانه محصولات از 19 مورد به 32 مورد رسیده که نشان از رشد 68 درصدی دارد.

وی با بیان اینکه مشتریان حوزه صنف و صنعت این شرکت 178 درصد بیشتر شده است افزود: در میزان تحقق اهداف بودجه برای تولید محصولات در سال 1402 حدود 143 درصد افزایش تولید داشته ایم.

قاجار در مورد برنامه های محقق شده این شرکت در سال 1402 گفت: راه اندازی فروش هیبریدی، تولید روغن خانوار با برند خروس، به روز رسانی بسته بندی ها، حضور در نمایشگاه شیرینی و شکلات، فعالیت مجدد نماد بورسی، انجام طرح طبقه بندی مشاغل، برگزاری مجامع سال مالی 1400 و 1401، وصول بخشی از مطالبات ، رفع بخشی ازتعهدات ارزی از مهمترین اقدامات انجام شده در سال مالی 1402 بوده است.

مدیرعامل مارگارین در ادامه به چشم انداز این شرکت اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت مکانی مناسب و نزدیکی به بازار پایتخت از یک سو و از سوی دیگر به دلیل بهره مندی از زیر ساخت های مناسب انرژی، آب، تجهیزات و فضای قابل توسعه برای ایجاد سوله های جدید چشم انداز مارگاین تبدیل شدن به مجتمع صنایع غذایی در کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه با جذب سرمایه و از طریق برنامه ریزی های استراتژیک و مدون، اهداف بلند مدت شرکت را محقق خواهیم کرد؛ تصریح کرد: مارگارین عمده فعالیت های خود در برنامه چشم انداز شرکت را در سه گروه اصلی طبقه بندی و دنبال خواهد کرد.

قاجار گروه اول را استفاده بهینه از ظرفیت های موجود شرکت  ارزیابی کرد و گفت: یکی از فعالیت های  این گروه ورود به عرصه تولید محصولات و مواد اولیه روغنی مورد نیاز در صنایع مختلف از جمله صنعت دارویی کشور است که هم اکنون در مرحله برنامه ریزی و آماده سازی زیر ساخت های پیش از بهره برداری قرار داریم.

وی ادامه داد: قصد داریم با استقرار پلنت فرکشنیشن امکان تولید محصولات تخصصی تر هم چون شورتنینگ های خاص کرم ویفر، شورتنینگ های مخصوص شکلات صبحانه، روغن خامه قنادی، جایگزین های چربی های مغزی و روکش شکلات و بستنی را در مجموعه فراهم کنیم.

مدیرعامل مارگارین توجه به محصولات پرتقاضا و پرمصرف را گروه دوم فعالیتی این شرکت در برنامه چشم انداز ارزیابی کرد و گفت: فعالیت های این گروه در راستای ایجاد و توسعه مجتمع غذایی مارگارین خواهد بود.

وی ادامه داد: تولید انواع کره، سس مایونز و کچاپ، انواع محصولات غلات و فیبردار مانند ماکارونی، نودل، تولید انواع نوشیدنی شامل آب آشامیدنی آب میوه کنستانتره، تولید انواع نان صنعتی و حجیم شده، تولید انواع پنیر پیتزا و فراورده گوشتی و بسته بندی انواع ترشیجات، قند و شکر از جمله برنامه های شرکت برای توسعه مجتمع غذایی مارگارین است.

قاجار تولید محصولات جانبی بر پایه روغن را گروه سوم فعالیتی این شرکت در برنامه چشم انداز دانست و گفت: تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، لاستیک و پلاستیک، رنگ و رزین و محصولات ویژه خوراک دام و طیور را جزو بازار های هدف خود قرار داده ایم.

 

دیگر خبرها

  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • ورود مارگارین به تولید محصولات پرتقاضا و پرمصرف
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد