Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی گمرک گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه ۱۶ میلیون و ۵۵۴ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی به ارزش ۹ میلیارد و ۱۴۲ میلیون دلار از کشورمان به سایر کشورها صادر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سید روح الله لطیفی سخنگوی گمرک اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه ۱۶ میلیون و ۵۵۴ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی به ارزش ۹ میلیارد و ۱۴۲ میلیون دلار از کشورمان به سایر کشورها صادر شده که با وجود کاهش ۱۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصدی در وزن، ۳۸ درصد ارزآوری بیشتر نسبت به مدت مشابه داشته‌اند.

  وی افزود: کل صادرات کالاهای ایرانی در ۵ ماه نخست امسال ۴۴ میلیون و ۷۵ هزار تن کالا به ارزش ۲۰ میلیارد و ۹۲۴ میلیون دلار بوده که از این میزان ۱۶ میلیون و ۵۵۴ هزار تن به ارزش ۹ میلیارد و ۱۴۲ میلیون دلار محصولات پتروشیمی بوده است که ۳۸ درصدِ وزن و ۴۴ درصدِ ارزش کل صادرات ۵ ماهه را به خود اختصاص داده است.   سخنگوی گمرک در خصوص اقلام عمده صادراتی کالاهای پتروشیمی گفت: ۵ قلم اول کالاهای صادراتی کشور، محصولات پتروشیمی بوده و در این میان پروپان مایع شده به وزن ۲ میلیون و ۲۷۶ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۶۴۸ میلیون دلار، در صدر محصولات صادراتی قرار دارد که نسبت به مدت مشابه با رشد ۵۹ درصدی در وزن و ۱۸۸ درصدی در ارزش همراه بوده است.   لطیفی در ادامه توضیح داد: متانول با ۳ میلیون و ۹۸۳ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون دلار دومین محصول ارز آور پتروشیمی‌ها و دومین محصول صادراتی کشور در پنج ماهه امسال بود که ۱۲ درصد در وزن و ۴۳ درصد در ارزش رشد داشته است.   وی افزود: گاز طبیعی مایع شده با ۳ میلیون و ۱۷۳ هزار تن به ارزش ۹۶۱ میلیون دلار و رشد یک درصدی، اوره با یک میلیون و ۵۵۵ هزار تن به ارزش ۹۵۸ میلیون دلار و رشد ۷۹ درصدی و بوتان مایع شده با یک میلیون و ۳۲۶ هزار تن به ارزش ۹۴۰ میلیون دلار و رشد ۱۳۶ درصدی به ترتیب در رتبه‌های سوم تا پنجم اقلام عمده کالاهای صادراتی کشور و پتروشیمی‌ها در پنج ماهه نخست امسال بودند.

منبع: دانا

کلیدواژه: محصولات پتروشیمی هزار تن به ارزش میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت

صادرات انواع محصولات کشاورزی تا پایان سال گذشته از ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت.

به گزارش ایسنا، حامد نجفی علمدارلو - قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: براساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، گفت: تامین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگام زنجیره تامین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تامین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی