Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@02:43:23 GMT

وکیل مشارکت در ساخت را جدی بگیرید!

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۳۳۶۵

وکیل مشارکت در ساخت را جدی بگیرید!

مشارکت در ساخت یکی از جدیدترین مفاهیم اقتصادی در جامعه امروز محسوب می شود. گروه وکلای پارسا شما را در زمان ساخت و ساز و مشارکت می‌تواند یاری کند.

به گزارش ایسنا به نقل از گروه وکلای پارسا،  وکیل مشارکت در ساخت کسی است که می تواند این مفهوم نسبتا نوپا را از نظر قانونی مورد بررسی قرار دهد و باعث شود که فرد دچار مشکلات و معضلات قانونی نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سوال مهمی که وکیل مشارکت در ساخت تهران می تواند به طور کامل به آن پاسخ دهد این است که اگر یکی از طرفین این مشارکت نتواند به تعهدهای خود عمل کند و یا در ضرر نخواهد شریک شود و یا این که سودی بالاتر از درصد مشارکت خود را طلب کند چه باید کرد؟ اینجاست که یک تعارض ایجاد می شود و نقش وکیل مشارکت در ساخت خودش را نشان می دهد.

بگذارید کمی بیشتر در این باره صحبت کنیم. همانطور که گفتیم مشارکت در ساخت یک مفهوم نسبتا جدید در دنیای اقتصاد امروز شناخته می شود. بر اساس این مفهوم دو یا چند نفر با یک دیگر به توافق می رسند که بر اساس درصدهای مشخصی ملک یا ساختمانی را بسازند.

اولین نکته ای که وجود دارد این است که افراد دخیل در این مشارکت ساخت در سود یا ضرر آن برابر با درصد مشارکتی که دارند شریک هستند. به طور مثال وقتی فردی هزینه 50 درصد از ساخت یک مجموعه را پرداخت می کند این حق را دارد که در سود 50 درصد آن نیز شریک باشد و باید بداند که در صورت بروز ضرر باید 50 درصد آن را تقبل کند.

با توجه به این که هزینه های ساخت و ساز روند افزایشی داشته و بسیاری از افراد به تنهایی امکان انجام آن را ندارند، مشارکت در ساخت از مجموعه های بزرگ به ساختمان های معمولی و آپارتمانی تقلیل پیدا کرده است و امروز بسیاری از افراد سعی می کنند بر اساس این مفهوم به هدف خود برسند.

در واقع افراد جامعه می توانند با مشارکت در ساخت و انجام هزینه ای متناسب صاحب خانه یا مسکن نوساز شوند. همین کافی است تا بسیاری به سمت این مفهوم جذب شوند.

وکیل مشارکت در ساخت و قرارداد مشارکت

مشارکت در ساخت درست مانند هر همکاری دیگر نیاز ذاتا یک قرارداد است. یعنی طرفین مشارکت بر اساس توافقی که بین خود دارند اقدام به تدوین و امضای یک قرارداد با شرایط مشخص می کنند. در این قرارداد ذکر می شود که هر کدام از طرفین تا چه درصدی در ساخت مشارکت داشته و در نهایت سود با چه درصد هایی باید تقسیم شود.

بنابراین اولین و مهمترین کارکرد وکیل مشارکت در ساخت را می توان در تدوین این قرارداد دانست. در واقع این قرارداد هر قدر منطقی و سفت و سخت تدوین شود ضامن اجرایی شدن آن است. از طرف دیگر قرارداد یک مفهوم کاملا قانونی است و بر اساس زبان قانون تدوین می شود. از این رو لازم است که طرفین نسبت به مواد بیان شده در آن آگاهی داشته باشند. از این رو استفاده از یک وکیل مشارکت در ساخت می تواند کار را برای تدوین قرارداد ساده تر کند و کاری کند که این قرارداد با احتمال کمتری به تعارض برسد.

اما در صورتی هم که یک قرارداد ساخت به تعارض برسد و راهی جز مسیر قانونی وجود نداشته باشد وکیل مشارکت در ساخت می تواند دعوی شما را در سریع ترین زمان ممکن و به بهترین شکل به نتیجه برساند. البته وکیلی که تجربه و دانش کافی در این زمینه را داشته باشد. آیا چنین وکیلی را می شناسید؟ گروه وکلای پارسا به عنوان یک گروه حقوقی معتبر با بهترین وکیل مشارکت در ساخت در ارتباط است. شما می توانید از گروه وکلای پارسا بهترین وکیل مشارکت در ساخت را بخواهید. نمی خواهید امتحان کنید؟

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وکیل مشارکت در ساخت گروه وکلای پارسا بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۳۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید

به گزاش پارس نیوز ، وزیر نیرو  گفت: در آستانه روز کارگر این روز را به همه کارگران عزیز و همه فعالان عرصه تولید تبریک و تهنیت عرض می‌کنم امروز افتخار داریم که از گروه مپنا دیدن کنیم و در طی این دوره برای سومین بار بازدید صورت می‌گیرد

وی ادامه داد: مهمترین نیاز امروز کشور مسأله انرژی و سرمایه گذاری در آن بخش برای رفاه و رفع نیازهای کشور است و در این زمینه امیدواریم رویکردها اصلاح شود.

وزیر نیرو ادامه داد: ما در طی ۳ سال اخیر برنامه‌های که برای رفع نیاز کشور در صنعت برق در نظر گرفتم این بود که برنامه‌های مشخصی وجود داشت که مطابق آن برای تابستان بدون خاموشی پیش رفتیم.

محرابیان خاطر نشان کرد: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی برخوردار می‌شوند.

به گفته محرابیان برای تابستان امسال ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق پیش‌بینی شده است‌. که این جوایز از اینترنت همراه تا بیش از صدها دستگاه خودرو و لوازم برقی خانگی کم در نظر گرفته شده است که به قید قرعه به افرادی که در مصرف برق صرفه‌جویی کرده‌اند اعطا می‌شود، برخوردار خواهند شد.

منبع : مهر

دیگر خبرها

  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • ۲۱۰۰ اتوبوس در خطوط تهران فعالیت می‌کنند + فیلم
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • شروع ساخت «نارنیا» گرتا گرویگ در آگوست/ فیلمبرداری ۷ ماهه!
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • آسمان غرب موفق نبود/ شیرودی: درجه تشویقی‌ام را پس بگیرید
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها