Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@05:55:22 GMT

شرط پرداخت ارز به زائران اربعین

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۳۶۴۲

امسال 100 دلار یا معادل آن به دینار به عنوان ارز زیارتی اربعین به زائران اختصاص پیدا می‌کند که زائران اربعین برای دریافت آن باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند. ناطقان: امسال با برنامه‌ریزی دولت به منظور تسهیل سفر زائران اربعین، مقرر شد تا ۱۰۰ دلار ارز اختصاص پیدا کند.

بر همین اساس، از روزهای گذشته برخی از صرافی‌ها اقدام به فروش ارز زائر کردند و از امروز نیز زائران می‌توانند ۱۰۰ دلار به عنوان ارز زیارتی اربعین در بانک‌های ملی،‌ سپه، ملت، تجارت و صادرات اختصاص دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



البته بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، تخصیص ارز زیارتی اربعین در گرو ثبت‌نام در سامانه سماح شده است و در صورتی که زائران در این سامانه ثبت‌نام نکرده باشند، امکان دریافت ارز زیارتی اربعین را ندارند.

همچنین با توجه به اینکه برخی از زائران تمایل به دریافت دینار دارد، صرافی‌های مجاز و بانک‌های منتخب برای تخصیص ارز زیارتی اربعین، می‌توانند به جای ۱۰۰ دلار، معادل آن را به دینار که حدود ۱۵۰ هزار دینار است، در اختیار زائران قرار دهند.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه هزینه‌ها در عراق به دلار یا دینار است و عراقی‌ها پول ایرانی قبول نمی‌کنند، زائران قبل از سفر حتما به مقدار لازم دینار  تهیه کنند. برای مشاهده کرایه ماشین‌ها در خاک عراق از مرزها و فرودگاه نجف به اینجا مراجعه کنید. منبع: فارس برچسب ها: شرط پرداخت ، ارز ، زائران اربعین ، سامانه سماح

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شرط پرداخت ارز زائران اربعین سامانه سماح ارز زیارتی اربعین زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۳۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • نرخ ارز امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • نرخ ارز امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات