Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، میثم لطیفی پیش از ظهر امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی پست ۱۳۲.۲۰ کیلوولت کرمان ۴ و همزمان ۵ پروژه فوق توزیع با تبریک هفته دولت اظهار داشت: پروژه‌ای که امروز آغاز می‌شود به افزایش سطح رضایتمندی مردم کمک می‌کند.

وی همچنین بهره‌وری را مسئله اصلی در حوزه انرژی برشمرد و بیان داشت: وزارت نیرو از گذشته در زمینه بهره‌وری کار کرده است و این در حالی‌ست که در حوزه برق وضع بهتر از بخش آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطیفی با تاکید بر اینکه مسئله آب برای کشور حیاتی شده و به‌عنوان یکی از مسائل اصلی کشور مطرح است، ادامه داد: امیدواریم با همکاری همه همکاران‌مان و سایر دستگاه‌های اجرائی در چرخه بهره‌وری گام‌هایی برداشته شود تا بهره‌وری را افزایش دهیم.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور یادآور شد: دنیا در حوزه انرژی در حال حرکت به سمت برق است و در آینده یکی از مسائل جدی ما مباحث مرتبط با انرژی و به‌ویژه برق است.

وی تصریح کرد: امیدواریم وزارت نیرو که از گذشته پیشرو بوده با بهره‌گیری از نیروهای نخبه خود که آمادگی‌های علمی دارند در حوزه سدسازی، انتقال و توزیع اتفاقات خوبی رقم بزند.

سرمایه‌گذاری ۵۲۴ میلیارد تومانی در صنعت برق کرمان از ابتدای دولت سیزدهم

همچنین مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان در این آیین اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم ۵۲۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در صنعت برق استان کرمان صورت گرفته و ۳۴۵ مگاوات ظرفیت تولید برق استان کرمان افزایش پیدا کرده و به ۳ هزار و ۳۰۰ مگاوات تولید عملی رسیده است.

محمدرضا حبیبی با اشاره به اینکه بیش از ۴ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده در استان کرمان داریم، افزود: ۹۵ مگاوات در بخش تجدیدپذیر وجود دارد که ۵۰ مگاوات هم در حال افزایش و احداث است.

وی از برنامه‌ریزی برای احداث ۱۷۵ مگاوات در قالب تبصره ۱۲و ۶۵۰ مگاوات تجدیدپذیر در قالب تفاهم با صنعت استان کرمان خبر داد و عنوان کرد: ۲ هزار مگاوات هم نیروگاه جدید سیکل ترکیبی و حرارتی را با تفاهم‌نامه بخش صنعت استان کرمان داریم.

حبیبی خاطرنشان کرد: طی هفته دولت پنج پروژه با ۳۵۴ میلیارد تومان اعتبار در استان کرمان در بخش فوق توزیع افتتاح و ۶ شش پروژه با اعتبار ۸۹۷ میلیارد تومان نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا چند سال قبل بیشترین مصرف برق استان کرمان در بخش کشاورزی بود، تصریح کرد: با صنعتی شدن استان کرمان تغییری در مصرف برق انجام شده است و در حال حاضر ۴۵ درصد مصرف انرژی استان در بخش صنعت، ۲۳ درصد در بخش کشاورزی،  ۲۲ درصد در بخش خانگی و بقیه در بخش‌های عمومی، تجاری و روشنایی معابر است.

وی ابراز داشت: این انرژی با ۹ هزار کیلومتر خط انتقال توزیع، ۱۴۰ پست انتقال و فوق توزیع و ۱۶ هزار مگاوات آمپر ظرفیت نصب شده در استان کرمان تامین می‌شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: میثم لطیفی معاون رئیس جمهور استان کرمان بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۳۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی صنعت برق به بورس انرژی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گفته آقای رجبی مشهدی، با اصلاح مالی صنعت برق، حساب‌های وکالتی شرکت‌های توزیع، ماهانه تا دو هزار میلیارد تومان پُر می‌شود.

مدیر عامل شرکت توانیر افزوده: براساس هدف گذاری انجام شده، تامین برق مورد نیاز کشور از بورس به ۶۰ درصد می‌رسد و قرار است تا پایان برنامه هفتم، ۲۱۰ تراوات ساعت از برق کشور با بورس یا قرارداد‌های دوجانبه تأمین شود.

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی