Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین؛ حسین رجبی روز دوشنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید انجمن حمایت از زندانیان استان قزوین، افزود: کاهش ورودی به زندان بسیار مهم وبده و باید با جدیت دنبال شود تا به هدفگذاریها در این حوزه دست یابیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: امروزه حتی در کلانتری ها نیز اصلاح ذات البین صورت می گیرد و پرونده به مراجع قضایی وارد نمی شود و در این راستا طی مرداد ماه سال جاری ۸۰۰ فقره پرونده کیفری در مراجع انتظامی منجر به سازش شده و در مجموع ۱۴ درصد وقوع جرائم در استان کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه حمایت از زندانیان و خانواده آنها اقدامات بسیار خوبی برنامه ریزی شده و در این راستا به حمایت همه نیازمندیم و امیدواریم با بهره گیری از ظرفیت های درون استان، در جهت کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی گام های موثری برداریم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به فلسفه تشکیل انجمن حمایت از زندانیان، گفت:هدف از تشکیل این انجمن، دستگیری از مددجویان و خانواده آنها است تا کمتر در معرض جرائم و آسیب های اجتماعی قرار گیرند که تاکنون ۶۲۶ خانواده زندانیان تحت حمایت و پوشش انجمن قرار دارند و البته این میزان باید افزایش یابد.

این مقام قضایی استان با بیان اینکه مراقبت های بعد از خروج از زندان بسیار دارای اهمیت است، افزود: نباید اجازه دهیم زندانیانی که با تلاش های فراوان در مسیر اصلاح قرار گرفته اند به دلیل برخی مسائل معیشتی، اقتصادی و اجتماعی دچار لغزش شوند و اگر مراقبت بعد از خروج صورت نگیرد، قطعاً چرخه اصلاح مجرم ناقص شده و عملاً اقدامات بی نتیجه می ماند.

دادستان مرکز استان ادامه داد: اشتغال خانواده زندانیان به خصوص در شرایطی که محکوم در زندان به سر می برد در اولویت کاری قرار دارد و از آنجایی که قزوین جزء استان های صنعتی کشور است، باید از این ظرفیت به خوبی برای اشتغال مددجویان و خانواده آنها استفاده کرد.

حمایت از خانواده زندانیان به صورت ویژه مورد تاکید است

رییس کل دادگستری استان قزوین نیز در این مراسم گفت: گاهی افراد به دلیل برخی اقدامات خود یا شرایط اجتماعی به زندان گرفتار می شوند و به دلیل نظم اجتماعی مستحق مجازات هستند، اما در این میان خانواده آنها بدون وقوع جرم مجازات می شوند و در معرض آسیب های مختلف اجتماعی قرار می گیرند.

علی شعبانی افزود: به همین خاطر نقش انجمن حمایت در پیشگیری و کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی به خصوص برای خانواده زندانیان بسیار حائز اهمیت است و اگر همین حمایت ها نباشد، شاید خانواده زندانیان نیز به دلیل برخی مسائل دچار انحراف شده و به زندان گرفتار شوند.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: از زمانی که فرد در زندان گرفتار می شود دستگاه قضایی همه تلاش خود را برای آزادی او در دستور کار قرار می دهد و در این بین حمایت از خانواده آنها نیز به صورت ویژه مورد تاکید است و نباید از این موضوع مهم غافل شد.

برچسب‌ها دادگستری استان قزوین سازمان زندان‌ها قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری استان قزوین سازمان زندان ها دادگستری استان قزوین سازمان زندان ها قوه قضاییه خانواده زندانیان خانواده آنها استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۳۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد

محمد میری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان گفت: سطح زیر کشت گل محمدی در خراسان رضوی از هزار و ۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

او با بیان اینکه برداشت گل از اواسط اردیبهشت ماه جاری در مناطق گرمسیر به ترتیب تا سایر مناطق آغاز می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تن گل محمدی‌تر در استان برداشت شود.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: اکنون در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.

میری با بیان اینکه میزان اشتغالزایی در طول دوره برداشت گل محمدی حدود ۴۲۰ هزار نفر روز است، بیان کرد: امسال تولید گل محمدی در خراسان رضوی، ۲ هزار و ۸۰۰ تن پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد گل محمدی تولیدی استان فراوری شده و به تولید گلاب می‌رسد، تصریح کرد: خراسان رضوی از نظر سطح زیر کشت گل محمدی رتبه پنجم در میان سایر استان‌های کشور را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد