Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان معاون امور عمرانی استانداری خوزستان از انجام ۵۰ پروژه مرتبط با راهپیمایی اربعین در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

محمد خانچی در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۷ شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: اگر فعایت در اهواز در سطح استان خوزستان تکان بخورد، در واقع موتور محرک حوزه عمران شهری در سطح خوزستان خواهد بود؛ آمادگی برای همکاری بیشتر در موضوعات مختلف اهواز وجود دارد تا در دوره کوتاهی تحولی در حوزه عمران شهری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه به زودی اعتبار خوبی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تزریق می‌شود، افزود: انتظار می‌رود مردم بازتاب و بازخورد تزریق این اعتبارات را در کف میدان و در عمل مشاهده کنند.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد شهدا عنوان کرد: از اوایل سال در خصوص راهپیمایی اربعین کارهای خوبی در سطح ملی و استانی انجام شد. در این مدت حدود ۵۰ پروژه خوب و اثرگذار در بحث اربعین استارت خورد که برخی رو به اتمام هستند و برخی به پایان رسیده‌اند.

خانچی ادامه داد: تقریبا بخش عمده جاده‌های منتهی به دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه که دغدغه جدی زائران اربعین حسینی بود، بهسازی شده است. محور عبدالخان – بستان یکی از حادثه خیزترین محورها بود که در سیل ۹۸ بخش زیادی از آن از بین رفته و رها شده بود که اکنون وضعیت بسیار مطلوبی دارد. 

وی افزود: طرح‌های خوبی از جمله چهار بانده شدن محور اهواز - خرمشهر نیز در دست است که اجرای این طرح‌ها پس از مراسم راهپیمایی اربعین حسینی تداوم می‌یابد. عملیات اجرایی این محور به زودی آغاز می‌شود.

خانچی بیان کرد: شرایط تامین آب پایانه‌ها با گذشته قابل مقایسه نیست. اکنون حتی در پایانه عراق نیز ایران در بحث آب و برق سرویس‌دهی می‌کند و این طرف و آن طرف مرز برای ما تفاوتی ندارد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: تامین روشنایی در محورهای منتهی به دو پایانه و پایانه‌های ایرانی و عراقی انجام شده است. با اقدامات انجام شده خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی مشاهده نشده است. 

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود مجموعه شهرداری اهواز تمام قد، شهردار معنوی چذابه را پشتیبانی کند، عنوان کرد: تقریبا بخش قابل ملاحظه منطقه به سه قسمت تقسیم شده و سه متولی دارد که بخش اصلی در بخش عراقی است که حساسیت و سختی خود را دارد و شهرداری اهواز این مسئولیت را بر عهده دارد.

خانچی افزود: در جلسه‌ای که با طرف عراقی داشتیم رسما عنوان کردند ظرفیتی که داریم همین است که مشاهده می‌شود؛ آن‌ها بنا ندارند ظرفیتی ایجاد کنند بنابراین دوستان باید ظرفیت‌سازی کنند. در این نقطه باید ظرفیت سرویس بهداشتی افزایش یابد زیرا ظرفیت موجود جوابگو نیست.

وی با بیان اینکه در چند روز آینده ساختار فعلی در پایانه‌ها تغییر می‌کند و کار، قرارگاهی خواهد بود، افزود: با وجود اینکه حرکت برخی گروه‌های مشایه آغاز شده اما هنوز حال و هوای شهر مطلوب نیست در حالی که باید حال و هوای اهواز از ورودی تا خروجی آن به سمت مرزها، اربعینی باشد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر پاکسازی و ترمیم آسفالت شهر در مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه در قالب طرح ضربتی تا پایان این هفته گفت: بعد از حدود دو سال راهپیمایی اربعین حسینی برگزار شده و پیش‌بینی می‌شود ۵ میلیون نفر از مرزهای کشور در این مراسم شرکت کنند که بخش زیادی از این زائران از مرزهای خوزستان تردد می‌کنند بنابراین باید تغییر مدیریت، نمود خوب و متناسب با شأن اهواز باشد و در عمل دیده شود.

خانچی افزود: اعتقاد ما این است که اربعین حسینی باید مردمی باشد و دستگاه حاکمیتی پشتیبان این حرکت باشد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شرایط گرما تاب‌آوری زائران را بسیار کاهش می‌دهد، ایستگاه‌های اتوبوس باید مسقف و دارای مه‌پاش و صندلی باشند اما اکنون هنوز ایستگاه‌ها مشخص نیستند. باید تدابیری اندیشیده شود تا اگر به هر دلیلی سرویس‌دهی تاخیر پیدا کرد، زائران خسته و رها نشوند.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه در این هفته باید مواکب مدنظر شهرداری در پایانه فعال شوند، افزود: با سایر شهرداری‌ها نیز باید ارتباط برقرار شود و به ظرفیت کنونی خوزستان اکتفا نشود. در تامین سیستم‌های سرمایشی، یخ و آب سرد نیز باید به مواکب کمک شود.

خانچی با بیان اینکه ماشین‌آلات بیش از ظرفیت کنونی تامین می‌شود، گفت: باید بدترین شرایط در نظر گرفته و کارهای اصلاحی انجام شود تا در پیک تردد زائران اربعین حسینی دچار مشکل نشویم. افزایش ضرب‌آهنگ فعالیت در بحث اتوبوس‌ها الزاما به معنی خروج ناوگان شهری از سرویس‌دهی از هم‌اکنون نیست اما باید پیش‌بینی‌های لازم به ویژه برای برگشت زائران انجام شود.

وی افزود: حدود ۱۵ سال اربعین حسینی در تابستان خواهد بود بنابراین شهرداری اهواز باید سازه ثابتی در پایانه داشته باشد؛ شهرداری تهران نیز در حال فراهم کردن مقدمات آن برای خود است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان شورای شهر اهواز پياده روي اربعين معاون امور عمرانی استانداری خوزستان راهپیمایی اربعین اربعین حسینی سرویس دهی پایانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۵۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از فردا احتمال رگبار و رعدوبرق در مناطق شمال، شرق و ارتفاعات خوزستان و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دیگر مناطق خوزستان احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست، افزود: همچنین از روز یکشنبه تا سه‌شنبه احتمال بارش‌های پراکنده و وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای در برخی از نقاط استان وجود خواهد داشت.

سبزه زاری اظهار کرد: تا روز یکشنبه روند افزایش دما در خوزستان پیش بینی می‌شود و تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: از روز چهارشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی گفت: در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۸.۳ و ایذه با ۱۳.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در خوزستان گزارش شده‌اند؛ همچنین در همین مدت نیز دمای هوای اهواز به حداکثر ۳۸.۳ و حداقل ۲۱.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 6089013

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود