Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@07:10:59 GMT

اجرای ۱۰ پروژه زمین شناسی در گیلان

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۵۴۲۳

اجرای ۱۰ پروژه زمین شناسی در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل زمین شناسی گیلان، از اجرای ۱۰ پروژه زمین شناسی خبر داد و گفت: طرح تحول پروژه های استانی بر اساس شاخص های سازمان زمین شناسی کشور از محل اعتبارات ملی اجرایی می شود.

مسلم امانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان گیلان در سال جاری ۱۰ پروژه در دست اجرا دارد، اظهار کرد: این پروژه ها که بر اساس شاخص ها و اهداف سازمان زمین شناسی با موضوع مخاطرات زمین شناختی، اکتشافات معدنی، تهیه نقشه های کاربردی زمین شناسی و زمین شناسی دریایی با هدف مطالعات سواحل و تالاب های استان اجرایی می شود، ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح تحول پروژه های استانی بر اساس شاخص های سازمان زمین شناسی کشور از محل اعتبارات ملی اجرایی می شود.

مدیرکل زمین شناسی گیلان بررسی زمین ریخت شناسی حوزه آبریز کرگانرود، مکان یابی زمین لغزش و مناطق مستعد ناپایداری آزادراه قزوین - رشت، نقشه زمین شناسی زیست محیطی سنگر، زمین شناسی زیست محیطی رودخانه های زرجوب و گوهررود را از جمله پروژه های بخش مخاطرات زمین شناختی و زیست محیطی دانست.

امانی، اجرای پنج پروژه در بخش اکتشافات معدنی شامل نقشه اکتشافی لوشان، طرح پایش اکتشافی شهرستان تالش و طرح اکتشافی آهن آسلار(گیلان) خبر داد و خاطرنشان کرد: ژئومورفولوژی ساحلی بندرانزلی و رضوانشهر با هدف بررسی چگونگی به ‌وجود آمدن اشکال مختلف طبیعی در سطح زمین، نقشه زمین شناسی لوشان، ژئوشیمی رسوبی و آلاینده های زیست محیطی شهرستان های رضوانشهر و هشتپر نیز از جمله پروژه های بخش زمین شناسی و زمین شناسی دریایی است.

وی با اشاره به اجرای پروژه ژئوشیمی رسوبی و آلاینده های زیست محیطی در لسکوکلایه شهرستان آستانه اشرفیه، گفت: هدف از اجرای این پروژه علمی، شناسایی حساسیت ها و اندازه گیری مقادیر آلودگی و سمیت های احتمالی عناصر سنگین است که با ایجاد مشکلات زیست محیطی منجر به تغییر پارامترهای فیزیکی، شیمیایی، هیدرودینامیکی، زیستی و انسانی شده اند. این پروژه هم اکنون پیشرفت صد درصدی داشته و آمادگی داریم تا اطلاعات آن را به ارگان های متقاضی ارائه نماییم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان زمین شناسی رشته ژئومورفولوژی زمین شناسی زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ عزیز قیاسی گفت: حسب پایش‌ها، نمونه برداری‌ها و بررسی‌های انجام از واحد‌های خدماتی و تولیدی شهرستان در اردیبهشت ماه امسال، سه واحد خدماتی شامل بیمارستانی، کشتارگاهی و تصفیه فاضلابی به علت آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی مورد اخطاریه زیست محیطی قرار گرفتند.

او افزود: اگر این واحد‌ها در مهلت مقرر رفع آلایندگی نکنند، نام آنها در لیست فصل اول امسال برای پرداخت عوارض سبز (تا ۱/۵ درصد فروش آنها) درج و به امور مالیاتی معرفی می شوند.

مسئول حفاظت محیط زیست نهاوند تأکید کرد: چنانچه واحد‌های تولیدی و خدماتی اقداماتی در زمینه حفظ محیط زیست اعم از ایجاد فضای سبز مشجر غیر مثمر، ساخت سیستم‌های تصفیه خانه ایی، نصب دستگاه‌های غبارگیر کنند هزینه مربوطه مشمول تا ۵۰ درصد بخشودگی مالیاتی می‌ شوند.

دیگر خبرها

  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • روز جهانی آزادی مطبوعات World Press Freedom Day + شعار و پوستر
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • چین دقیق‌ترین اطلس ماه را منتشر کرد
  • احترام به HSE رویکرد احترام به کارکنان و شهروندان است/هدف برنامه ۱۴۱۰ مباحث زیست‌محیطی است
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها