Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس با حضور دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور و مسئولان ارشد استانی، نخستین مرکز هوشمند آموزشی درمانی اعتیاد به همت سپاه فجر در فارس افتتاح و راه‌اندازی شد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور دوشنبه هفتم شهریور در مراسم بهره‌برداری از نخستین مرکز هوشمند آموزشی درمانی اعتیاد، که در منطقه باجگاه شهرستان شیراز افتتاح شد، بر مردمی‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای پیشگیری و توانمند سازی و اشتغالزایی بعد از طی شدن دوره درمان با استفاده از ظرفیت خیرین تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار اسکندر مومنی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه ایجاد چنین مراکزی، الگویی برای دیگر نقاط کشورشود، ورود جدی فارس به همت استاندار و همراهی دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان را یادآور شد و گفت: این مرکز با مشارکت سپاه فجر فارس برای درمان معتادین اختصاص یافته است.

مومنی با بیان اینکه عملیات احداث این مرکز، بهمن ماه سال گذشته آغاز و امروز آماده بهره برداری شد، این اقدام را گامی دانست که کافی نیست و گفت: در صورت توافق شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر فارس، این مرکز به دیگر مراکز درمانی خواهد پیوست تا ظرفیت مناسبی برای پذیرش و درمان و آموزش معتادان در شهرستان شیراز ایجاد شود.

دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر بر مردمی‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای پیشگیری و توانمند سازی و اشتغالزایی بعد از طی شدن دوره درمان با استفاده از ظرفیت خیرین تأکید و اضافه کرد: ظرف یکسال گذشته خیرین استقبال بسیار خوبی در این حوزه داشتند و امید است با استفاده از تمام ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌های دولتی و هماهنگی بخش‌های مختلف بتوانیم ساماندهی خوبی در حوزه اعتیاد داشته باشیم. 

مومنی ادامه داد: باتوجه به اینکه اولین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور ریاست جمهوری برگزار شد، ایشان مستمراً پیگیر موضوع معتادین متجاهر در کوتاه مدت هستند و تاکید دارند که موضوع معتادین متجاهر یک اولویت اصلی با انجام کار کوتاه مدت است.

او خاطر نشان کرد: از اصلی‌ترین اولویت‌هایی که رییس جمهور بر آن تأکید بسیاری دارند موضوع پیشگیری است و مجموعه دست اندرکاران نظام، کشور و استان‌ها باید با مشارکت مردم کاری کنند تا فردی گرفتار این حوزه نشود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور لزوم یاری رساندن به معتادان برای رهایی از گرداب اعتیاد، افزود: در این خصوص معتادینی که از خانواده طرد شده و بسیاری از جرائم دیگر را به دلیل ادامه حیات انجام می‌دهند نیازمند یاری بیشتری هستند. اما این اولویت کوتاه مدت و مداوم است و ریاست جمهوری به جد پیگیر این موضوع هستند. 

مومنی همچنین یادآور شد: در وظایف تعریف شده سپاه و نیروی انتظامی، موضوعی به عنوان ایجاد و راه اندازی مراکز نگهداری از معتادین متجاهر قرار ندارد و وظیفه ذاتی این نهادها نیست، اما این دو نهاد مجاهدانه این وظیفه را پذیرفتند و پای کار آمدند تا ایجاد چنین مراکزی با ظرفیت پذیرش ۵۰۰ نفر انجام شود.

مومنی خاطرنشان کرد: این آغاز کار است و از همه دستگاه‌های اجرایی و به ویژه استانداری فارس این درخواست را داریم تا استان فارس که در بیشتر موارد نمونه است، در این زمینه هم الگو و نمونه کشوری باشد.

او افزود: امید است طی چند ماه آینده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن موضوع معتادین متجاهر را در فارس و شهر شیراز به اتمام برسانیم و به سمت توانمندسازی و مأموریت اصلی و راهبرد اساسی خود که اقدامات پیشگیرانه می‌باشد، قدم برداریم. 

این مقام مسئول همچنین اضافه کرد: در حوزه مواد مخدر ۴ حوزه مقابله با عرضه و توزیع مواد مخدر، درمان، اقدامات پیشگیرانه و توانمند سازی دنبال می‌شود. 

مومنی با اشاره به اجرای طرح‌های پیشگیری، گفت: در حوزه پیشگیری طرحی با عنوان یاریگران زندگی تصویب شد که در این طرح از تمام ظرفیت‌های کشور از جمله نهادهای فرهنگی، مردمی و دولتی استفاده شود تا موضوع پیشگیری دنبال شود و در این طرح که با اولویت آموزش و پرورش آغاز شد تاکنون ۴۰ هزار مدرسه تحت پوشش قرار گرفته است. 

دبیر کل ستاد هماهنگی مبارزه با موادمخدر کشور خاطرنشان کرد: مقرر شده است تا طرح یاریگران زندگی ظرف یکساله آینده در یک هزار مدرسه اجرا شود. 

به گزارش ایسنا، انعقاد تفاهمنامه با نهادهای فرهنگی، حوزه علمیه، صدا و سیما، وزارت ارشاد و نهادهای مردمی و فعالیت ۳ هزار سازمان مردم نهاد در حوزه اجرای اقدامات پیشگیرانه در حوزه اعتیاد از دیگر اقداماتی بود که دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در پایان این مراسم به آن اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور حوزه علمیه شيراز دبیر کل ستاد مبارزه با مواد ستاد مبارزه با مواد مخدر مبارزه با موادمخدر استفاده از ظرفیت معتادین متجاهر مخدر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت، نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها و رشد شاخص های توسعه استان دارد.

محمدرضا حسین نژاد در آیین آغاز عملیات عمرانی بیمارستان تخصصی مادر و کودک که با حضور دکتر کریمی معاون وزیر بهداشت در ۸ اردیبهشت ماه انجام شد، گفت: افتتاح پروژه های حوزه سلامت، نقش مهمی در رفع محرومیت ها و رشد شاخص های توسعه استان دارد.

وی با اشاره به آغاز کلنگ زنی و عملیات اجرایی بیمارستان مادر و کودک، افزود: هدفگذاری اجرای این پروژه و سایر پروژه های مورد نیاز در بخش های مختلف استان، رفع نیازهای درمانی و تکمیل مراکز د تجهیزات درمانی استان است.

حسین نژاد با بیان اینکه اسکلت بندی بیمارستان شهرستان راز و جرگلان که در زمره ی مصوبات سفر رئیس جمهور قرار گرفته نیز  به اتمام رسیده است، اظهار امیدواری کرد: با همدلی و هماهنگی مدیران، ساخت این بیمارستان نیز در سال جاری به پایان برسد.

وی تاکید کرد: یک حرکت جهادی برای رفع کمبودها نیاز است تا محرومیت های موجود در استان رفع شود.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه تمام پروژه های در حال انجام براساس نیازسنجی و بر حسب نیاز استان پیگیری و با هدف ارایه خدمات بهتر به شهروندان به ظرفیت درمانی استان افزوده شد، گفت: امیدواریم با همدلی و هم افزایی و پیگیری مدیران و حمایت نمایندگان در دولت سیزدهم شاهد اجرا و به نتیجه رسیدن پروژه های بزرگتر در حوزه های مختلف استان و شاهد ارتقای جایگاه خراسان شمالی در شاخص های توسعه باشیم.

حسین نژاد افزود: در بخش سلامت با پیگیری های خوبی که انجام شده، در حال حاضر ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه در حال افتتاح و ۲۰۰ هزار مترمربع پروژه نیز در استان هدفگذاری و در حال اجراست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهرکرد به عنوان بام ایران معرفی شود
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور افتتاح شد
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور در شیراز افتتاح شد
  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند