Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدراعظم آلمان خواستار گسترش اتحادیه اروپا و در نهایت عضویت اوکراین، مولداوی و گرجستان شد و گفت که انتقال تدریجی به اکثریت آراء، پله ای برای رشد این اتحادیه است.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از رویترز، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در مواجهه با حمله روسیه به اوکراین، از 27 عضو اتحادیه اروپا خواست تا به هم نزدیک شوند، درگیری‌های قدیمی را حل کنند و راه‌حل‌های جدیدی پیدا کنند و گفت آلمان "تا هر زمانی که طول بکشد" به حمایت خود از کی‌یف ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در یک سخنرانی با عنوان "اروپا آینده ماست" گفت: "ما باید نفوذ اروپای متحد خود را بسیار قوی‌تر به کار گیریم... اروپا آینده ماست. و این آینده در دستان ماست."

شولتس بر تعهد آلمان به گسترش اتحادیه اروپا تاکید کرد و گفت که کشورهای بالکان غربی، اوکراین، مولداوی و در نهایت گرجستان نیز باید به این اتحادیه بپیوندند. با این حال، "در این اتحادیه گسترده، اختلافات بین کشورهای عضو تا آنجا که به منافع سیاسی، نفوذ اقتصادی و سیستم های تامین اجتماعی مربوط می‌شود، افزایش خواهد یافت."

شولتس افزود: «در حالیکه امروز به اتفاق آرا نیاز است، خطر استفاده یک کشور از حق وتو و ممانعت از پیشروی سایر کشورها با هر عضو دیگر افزایش یافته است. بنابراین، انتقال تدریجی به رأی اکثریت در سیاست خارجی مشترک، و همچنین در زمینه‌های دیگر، مانند سیاست مالیاتی را پیشنهاد کرده‌ام – با این آگاهی که به خوبی می‌دانم که این امر برای آلمان نیز عواقبی خواهد داشت».

شولتس در سخنرانی خود در دانشگاه چارلز اضافه کرد که آلمان در هفته های آینده سلاح به کی‌یف خواهد فرستاد. شولتس گفت، آلمان می‌تواند علاوه بر ارسال دفاع هوایی پیشرفته، سامانه‌های راداری یا پهپادها، مسئولیت ویژه‌ای را در زمینه ایجاد ظرفیت‌های توپخانه و دفاع هوایی اوکراین بر عهده بگیرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: اولاف شولتس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اولاف شولتس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۷۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

به گزارش العربیه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900763

دیگر خبرها

  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود