Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی در جلسه امروز  شورای شهر مشهد  ۵ تن از اعضای شورا به شهردار تذکر دادند.

هاشم دائمی، رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد امروز ۶ شهریورماه در پنجاه‌ویکمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، به شهردار تذکر داد و اظهار کرد: یک هفته به شهردار و معاونت برنامه‌ریزی مهلت خواهم داد تا جلسه خود را برای اصلاح ساختار شهر ترمیمی تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن کریمدادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد نیز در تذکری گفت: یکی از وظایف کمیسیون خدمات شهری بررسی گزارش‌های تحلیلی، شناخت‌ معضلات و نقاط قوت و ضعف شهرداری است. نظارت بر شهرداری در حوزه خدمات شهری، ارتقای سطح کیفی محیط زیست شهری، توسعه متوازن زیرساخت‌ها و توازن‌بخشی به خدمات شهری به ویژه پاکیزگی شهر در دستور کار کمیسیون قرار دارد. با توجه به گزارش‌های واصله از اعتراض و نارضایتی برخی شهروندان در خصوص نظافت و رفت و روب شهری، شهرداری باید نسبت  به بازدیدهای میدانی اقدام کند و با وجود عدم اهتمام جدی معاونت خدمات شهری در اسرع وقت اقدامات لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: کمیسیون خدمات شهری در راستای انجام وظایف نظارتی خود از معاون خدمات شهری برای حضور در جلسات کمیسیون جهت ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته، دعوت کرده است که متاسفانه ایشان برای ارائه پاسخ به نمایندگان مردم شهر در این جلسات شرکت نکرده‌اند، لذا از شهردار می‌خواهم به مجموعه تحت امر خود برای شرکت در جلسات دستور دهند.

تذکر دیگر به شهردار نیز در خصوص عدم اهتمام به ایجاد سایت ویژه بانوان در پارک‌ها و بوستان‌های بزرگ ‌مقیاس بود که توسط موسی الرضا حاجی‌بگلو، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد قرائت شد. 

فاطمه سلیمی، نایب رئیس شورای شهر مشهد نیز به شهردار تذکری داد مبنی بر اینکه دغدغه‌هایی در خصوص همکاران شهرداری وجود دارد که در چندین جلسه و در جلسات خصوصی با شهردار مطرح کردیم و در چندین مرحله پیگیری شده است. باید به جمعیت خانواده شهرداری بیشتر بها داده شود، قرار است به ۳۰ میلیون زائر و ۳.۵ میلیون شهروند  خدمات ارائه کنیم. همچنین در حوزه رفاهیات و سایر موارد کارکنان شهرداری باید توجه ویژه شود. همکاران شهرداری نباید برای ایاب و ذهاب و میزان اضافه کاری و موارد دیگر که تمام کارکنان شهرداری در این روزها درگیر این قضیه هستند، مشکل داشته باشند. شهردار قول دادند در هفته جاری مباحث رفاهیات کارکنان شهرداری رفع و رجوع شود.

همچنین ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد به شهرداری دو تذکر داد و گفت: شهرداری لوایح دوفوریتی را به صحن نیاورد، زیرا وقت صحن را می‌گیرد، بسیاری از بحث‌ها و موضوعات در کمیسیون‌ها قابل بررسی است، تا حد ممکن لایحه دوفوریتی فرستاده نشود. تذکر دوم در این خصوص است که تفاهم‌نامه‌ها قبل از اینکه در شورا و توسط اعضا تصویب نشده، امضا نشود، اینگونه شورا در عمل انجام شده قرار می‌گیرد.

بخشودگی عوارض پروانه ساختمانی مجتمع مسکونی بیماران جذامی 

 در این جلسه لایحه بخشودگی عوارض پروانه ساختمانی زمینی جهت ساخت مجتمع مسکونی بیماران جذامی تصویب شد. براساس این طرح شهرداری مشهد اجازه دارد در راستای مسئولیت اجتماعی مدیریت شهری با همکاری آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص ساخت مجتمع مسکونی بیماران جذامی، بدهی عوارض پروانه ساختمانی، خدمات آتش‌نشانی و قطار شهری زمین واقع در وحید ۸ را  تا سقف مبلغ ۲۰.۸۳۳.۴۶۷.۷۳۹ ریال هبه کند.

در این جلسه طرح دوفوریت با موضوع تاخیر در اجرای مصوبه اصلاح و بازنگری دریافت عوارض از بناهای ابقا شده در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ قانون شهرداری مطرح شد که دوفوریت آن به تصویب نرسید و با رای مثبت اعضا یک فوریت آن به مدت یک هفته به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد.

حسین صاحبی، رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: سال گذشته رای‌هایی که در کمیسیون ماده ۱۰۰ صادر و بهای خدماتی که گرفته می‌شد توسط دیوان ابطال شد. بعد از آن شهرداری لایحه عوارض ابقا را مطرح کرد که مخالفان و از نظر قانونی نیز اشکال داشت، اما در نهایت مصوب شد.

وی ادامه داد: مبالغ آرای کمیسیون‌ ماده ۱۰۰ به شدت بالا است. در حاشیه شهر تخلفات به اجبار انجام می‌شود و مردم مجبور هستند تخلف کنند. مبالغ جرائم بسیار بالا و برای مردم سنگین است و زمانی که عوارض ابقا هم صادر شود برای مردم بسیار سخت می‌شود.

در ادامه این جلسه لایحه طرح تسویه بدهی‌های نقدی شهرداری مشهد به تصویب رسید. براساس این طرح به شهرداری اجازه داده می‌شود برای تسویه بدهی‌های شهرداری با پیمانکاران، بانک‌ها و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق تامین منابع توسط کارگزارانی که توان‌سنجی آن‌ها توسط شهرداری تایید شده، در قبال اعطای مجوزات، اعتبارات و تسویه بدهی‌های ساختمانی با لحاظ تخفیف موضوع مصوبات شورای شهر اقدام کند. شهرداری باید نسبت به شناسایی سایر ظرفیت‌های موجود پیرامون تسویه بدهی نقدی شهرداری اقدام کند.
حق‌ الزحمه کارگزاران حداکثر تا ۳ درصد در خصوص تسویه بدهی‌های غیر نقدی و حداکثر تا ۵ درصد در خصوص تسویه بدهی‌های نقدی با تایید شهردار مشهد قابل پرداخت است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری مشهد شورای شهر مشهد عوارض پروانه ساختمانی شورای شهر مشهد تسویه بدهی رئیس کمیسیون خدمات شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۷۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران بر تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ برای روزهای پایانی سال ۱۴۰۳ تاکید کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دومین هم‌اندیشی شهرداران مناطق 22 گانه شهر تهران در سال 1403 با حضور عباس شعبانی؛ معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی؛ معاون شهرسازی و معماری و لطف‌اله فروزنده؛ معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران به میزبانی معاونت هماهنگی و امور مناطق برگزار شد.

عباس شعبانی؛ معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران ضمن اشاره به تشکیل جلسات تخصصی در راستای برنامه‌ریزی درآمدی سال 1403 مناطق 22 گانه بر ضرورت تحقق برنامه‌ریزی ماهانه مناطق در راستای رسیدن حداکثری به اهداف پیش بینی شده تاکید کرد.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران از در نظر گرفتن برنامه فصلی برای مناطق 22 گانه خبر داد و اظهار کرد: ما امسال به تفکیک هر فصل بر مبنای زمان‌بندی مشخص هدف فصل مورد نظر را محقق خواهیم کرد و هدف‌گذاری برای سال پیش رو با در نظر گرفتن سقف‌های درآمدی پیش‌بینی شده است که باید در راستای ارائه خدمات بهتر و کیفی‌تر به شهروندان صرف شود.

شعبانی حل کردن موضوعات مشترک و تخصصی و موارد خاص مناطق 22 گانه را اولویت 2 ماه ابتدایی سال 1403 دانست و افزود: باید این موارد در راس همه موضوعات قرار بگرد تا همه موضوعات مربوط به مناطق 22 گانه خصوصاً در مباحث مربوط به عوارض و کمیسیون های ماده 5، 7 و ماده 100 برای روزهای پایانی سال 1403 تعیین تکلیف و برطرف شود.

حمیدرضا صارمی؛ معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه ضمن تشکر از معاون هماهنگی و امور مناطق و شهرداران مناطق 22 گانه در راستای فعالیت‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه در سال 1402 افزود: با وجود تغییر متغیرهای مربوط به قانون درآمدهای پایدار شهری با فعالیت همه‌جانبه مناطق، سال 1402 را با تحقق اهداف پیش‌بینی شده پشت سر گذاشتیم.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با توجه به پشت سرگذاشتن روز معمار و تبریک این روز گرامی به همه معماران گفت: ان‌شاءالله آینده شهر تهران بتواند یک شهر با کیفیت برای زندگی شهروندان باشد.

لطف‌اله فروزنده؛ معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ضمن تقدیر از عملکرد مناطق 22 گانه در سال 1402 گفت: هر منطقه باید یک بسته اطلاع‌رسانی پروژه‌های مهم شهری که در راستای خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به شهروندان در حال انجام است را با یک شیوه مدون و اثرگذار تدوین به اطلاع مردم رساند.

فروزنده در ادامه از اختصاص بودجه مختص به مناطق 22 گانه در جهت تحقق فعالیت‌های عمرانی خبر داد.

مهدی شریفیان؛ مدیرکل برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی معاونت هماهنگی و امور مناطق در ادامه این جلسه به ارائه گزارشی از موضوعات تخصصی مناطق در حوزه شهرسازی، و مالی و اقتصاد شهری و ارائه پیشنهادات ویژه مختص هر منطقه برای رفع این موضوعات پرداخت.

در پایان این نشست شهرداران مناطق 22،21،2،1،3،15،13به بیان چالش‌ها و پیشنهادات در خصوص تحقق حداکثری اهداف پیش‌بینی شده برای مناطق در سال 1403 پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد