Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی زندی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به منظور تببین برنامه های مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دادستانی عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان اظهار داشت: یکی از حلقه های مفقوده در حوزه درمان موادمخدر بحث اشتغال است که در این زمینه مرکز جامع درمان، توانمندی و صیانت اجتماعی راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هم اینک سه مرکز در سیستان و بلوچستان برای نگهداری معتادان متجاهر وجود دارد که در زاهدان با همکاری شهرداری و سپاه یک نانوایی راه اندازی شده و معتادین بهبود یافته در آنجا مشغول بکار هستند و همواره در تلاشیم تا مراکز معتادین متجاهر به سمت و سوی توانمندی و اشتغال پیش رود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان افزود: همچنین یک مرکز ماده ۱۶ در زابل و یک مرکز در ایرانشهر وجود دارد و چهار مرکز دیگر در حال راه اندازی هستند.

وی گفت: متاسفانه به دلیل همجواری با ۲ کشور افغانستان و پاکستان معتادین متجاهر زیادی در استان حضور دارند که باید هرچه سریعتر مراکز جدید ماده ۱۶ راه اندازی و معتادین متجاهر در این مراکز توانمند شوند.

زندی افزود: سوله های خوبی در داخل زندان ایرانشهر وجود داشت که تاکنون ۱۷۰ نفر معتاد متجاهر در این سوله ها نگهداری و مقرر شده ۴۰۰ نفر دیگر در آنجا درمان شوند.

وی بیان کرد: در مرکز استان نیز چهار هکتار زمین در جاده میرجاوه برای بانوان معتاد درنظر گرفته شده که سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور در نظر گرفته و تولیت ساخت آن با قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان گفت: در چابهار و سراوان نیز با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مراکز ماده ۱۶ راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: در منطقه سیستان نیز یک مرکز دیگر ماده ۱۶ در کارگاه بتن سازی و بلوکه زنی راه اندازی می شود که برای توسعه و ایجاد اشتغال با همکاری شهرداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یک نانوایی و کارواش برای ایجاد اشتغال بهبود یافتگان در این مکان احداث خواهد شد.

زندی خاطرنشان کرد: در زاهدان سوله های متروکه زیادی متعلق به دستگاه های دولتی وجود دارد اما متاسفانه حاضر به واگذاری برای ایجاد مراکز ترک اعتیاد نیستند. 

وی به داروی متادون نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل وجود مافیای متادون در این زمینه نشتی وجود دارد اما تیم نظارت به صورت مرتب در تمامی مراکز در حال رصد هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: متادون داروی ترک نیست بلکه داروی کاهش آسیب است زیرا بسیاری از مشکلات مانند طلاق، سرقت، خشونت و غیره ناشی از اعتیاد است.

وی همچنین به راه اندازی کارخانه داروسازی در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: علیرغم تلاش های فراوان برای راه اندازی این کارخانه متاسفانه هنوز اسپانسر مالی پیدا نشده است.

مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بیان کرد: آسیب ها در یک چرخه معیوب یکدیگر را دنبال می کنند و هرگاه مداخلات به هنگام صورت نگیرد چرخه از نهاد خانواده به جامعه سرایت می کند که در این زمینه متاسفانه در محله شیرآباد زاهدان با حجم جدی از مشکل مواجه هستیم.

عباسعلی اویسی گفت: سازمان بهزیستی در حوزه ماده ۱۵ حدود ۵۰ مرکز ترک اعتیاد و در ماده ۱۶ نیز یک مرکز در تل سیاه زاهدان احداث کرده و ۱۶ مرکز ذیل ماده ۱۶ نیز راه اندازی شده است.

وی افزود: در حوزه اشتغال نیز این سازمان برای افراد معتادی که ترک می کنند ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان وام چهار درصد اختصاص داده که در سالجاری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته است.

مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در حوزه کاهش آسیب که یکی از مسائل مهم است باید دانشگاه علوم پزشکی همکاری کند و در محله شیرآباد مراکز کاهش آسیب زیادی راه اندازی شود.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان مواد مخدر زاهدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان مواد مخدر زاهدان سیستان و بلوچستان مواد مخدر زاهدان شورای هماهنگی مبارزه سیستان و بلوچستان راه اندازی یک مرکز ماده ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۷۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی با هدف خدمت رسانی به مردم و فراهم شدن فرصت اشتغال برای جوانان استان سیستان و بلوچستان و کسب وکار در سطح استان سیستان و بلوچستان افتتاح شده است.

سرهنگ غلامرضا ملایی در گفت وگو با ایسنا افزود: هفدهم اردیبهشت ماه ۱۳۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری، بسیج سازندگی در کشور تشکیل شد و خدمات بسیار زیاد در حوزه‌های عمرانی، اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و مردم یاری از بدو راه اندازی تا کنون انجام داده و یا در دستور کار برای انجام دارد.

وی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی زیر مجموعه این واحد در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: طی این سال بالغ بر دو هزار پروژه کوچک‌وبزرگ اقتصاد مقاومتی و عمرانی به جز کمک و خدمات مومنانه به مرحله اجرا رسیده است.

ملایی تصریح کرد: ساخت شهرک مراد آباد در حاشیه شهر چابهار که مراحل زیرساختی خود را می‌گذراند، اجرای دهکده سلامت، احداث هزار و پانصد واحد خانه مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد با کمک سپاه پاسداران، بسیج، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خود کمیته امداد، ساخت و مرمت خانه محرومین و چشمه‌های سرویس‌های بهداشتی، اعطای تسهیلات اشتغالزایی به میزان هزار و ۵۶۰ فقره، ایجاد ۹۰۹پروژه اشتغالزایی، اهدای بسته‌های کمک معیشتی، اهدای جهیزیه، کمک و حمایت از بیماران خاص و غیره از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در طی سال گذشته توسط این نهاد بوده است.

وی با اشاره به دو سیل اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان نیز گفت: همه دستگاه‌ها در این دو سیل اخیر در محل حاضر بوده و به فعالیت می‌پرداختند و در رأس آنها نیز استاندار در منطقه حضور داشت و جلسات ستاد مدیریت بحران در مناطق سیل‌زده تشکیل و برنامه ریزی ها صورت می‌گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب