Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:12:27 GMT

افتتاح فرهنگسرای شعر و ادب استان یزد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۷۹۹۴

افتتاح فرهنگسرای شعر و ادب استان یزد

به گزارش ایرنا رییس سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در این آیین گفت: این مجموعه‌ به وسعت عرصه ۳۰۰ مترمربع و زیربنای ۵۲۰ مترمربع  توسط این سازمان مرمت و بهسازی شد.

حجت الاسلام مجتبی صداقت افزود: برای مرمت مجموعه یاد شده ۴۰ میلیارد هزینه شده است و ظرف مدت ۱۲ ماه عملیات آن انجام و تکمیل شد.

وی هدف از راه اندازی این فرهنگسرا را فراهم کردن پاتوقی صمیمانه برای ادبا و شعرای استان به‌ ویژه جوانان بیان کرد و گفت: راه اندازی پاتوق های فرهنگی، هنری و ادبی در زمینه های مختلف تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صداقت افزود: با راه اندازی این فرهنگسرای ادبی فعالان و جوانان علاقمند در این حوزه از تولید اشعار و متون پرمحتوی استفاده لازم را خواهند برد.

فرماندار یزد هم با بیان اینکه مردمان استان در زمینه شعر و ادب در کشور مشهور هستند گفت: این خطه مهد قلم ، فرهنگ و علم است که در این زمینه باید زیر ساخت های لازم فراهم شود تا ادامه یابد.

سید محمدرضا مدرسی افزود: راه اندازی خانه شهر و ادب در قلب بافت تاریخی بسیار ارزشمند است و نشان از معماری اصیل ایرانی و اسلامی است.

این خانه تاریخی که دارای حیاط مرکزی، هفت اتاق و در ۲ طبقه و تالار است، پس از تملک، مرمت و احیا شده و در اختیار شهرداری برای فعالیتهای فرهنگی و ادبی قرار گرفته است.

افتتاح تالار فرهنگ و هنر شهرداری یزد

در ادامه این برنامه تالار فرهنگ و هنر شهرداری یزد پس از ۳.۵ سال نیم مرمت و نوسازی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی  و ورزشی شهرداری یزد راه اندازی شد.

نوسازی دکور سالن، تعویض صندلی ،  بروزرسانی سیستم های صوت، خرید و تعویض تهویه مطبوع و سیستم گرمایشی و سرمایشی از جمله اقدامات شده در این تالار است.

برای بهسازی و نوسازی این مجموعه ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

برچسب‌ها هفته دولت یزد شهرداری یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت یزد شهرداری یزد هفته دولت یزد شهرداری یزد شهرداری یزد راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۷۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، ویژه‌برنامه «ساغر شکسته» یادمان هنرمند فقید شایان یزدی‌زاده نوازنده و مدرس تمبک، دف و سازهای کوبه‌ای ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

جسخنرانی مهران امیراصلانی نوازنده و مدرس موسیقی، نمایش مستندی از زندگی شایان یزدی‌زاده و نمایش کلیپی از فعالیت‌های این هنرمند در عرصه موسیقی از بخش‌های این برنامه است.

گروه‌نوازی تمبک، گروه «زمان» به سرپرستی محمود جعفری، هم نوازی و ساز و آواز مظفر شفیعی (آواز)، سعید آذرنوش (تار)، امین پرویززاده (کمانچه)، هم نوازی و ساز و آواز پوریا اخواص (کمانچه و آواز)، نازنین پدر ثانی (تمبک)، امیر طاهری (سه‌تار)، تک نوازی تار توسط پانیذ مجاهدنیا، همنوازی و ساز و آواز یمین غفاری (تار)، سعید فهیمی (نی)، مهران امیراصلانی (تمبک)، حسین علیشاپور (آواز) اجراهای موسیقایی این ویژه برنامه را تشکیل می دهند.

شایان یزدی‌زاده (زاده ۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۶ و درگذشته در یکم فروردین ۱۴۰۳) نوازندگی را از ۱۰ سالگی با ساز تمبک آغاز کرد و زیر نظر استادانی همچون مهران امیراصلانی، کامبیز گنجه‌ای، پژمان حدادی و ارژنگ کامکار به فراگیری این ساز پرداخت و از سال ۱۳۸۵ ساز تار را نزد عرفان گنجه‌ای و آیدین علیانسب فرا گرفت.

این هنرمند فقید با گروه‌های مختلفی از جمله آوای رود، بیان(شورانگیز)، باشا و ایل به عنوان نوازنده تمبک همکاری داشته و کنسرت‌های متعددی با علیرضا قربانی، سالار عقیلی، سینا سرلک و علی رستمیان اجرا کرده است.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای شرکت در آن می‌توانید به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنید.

کد خبر 6090251 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌ به بازار اصفهان از ۱۷ اردیبهشت/بودجه مرمت بازار ۵ برابر شد
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت