Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدابراهیم حسینی مدیرکل گمرک استان گلستان عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: گمرک استان گلستان به عنوان استان مرزی تمام تجارت بین‌المللی را رصد می‌کند و به عنوان مرزبانان اقتصادی از آنها یاد می‌شود.

وی ادامه داد: آمار صادرات پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ریالی ۵۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرک استان گلستان خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۴۴ هزار تن کالا به ارزش ۸۵ میلیون دلار از گمرک استان گلستان صادر شده است.

حسینی گفت: این در شرایطی است که هیچگونه ویزا از طرف ترکمنستان برای رانندگان یا مسافران صادر نمی‌شود و صادرات به صورت کاملا محدود به صورت کامیون به کامیون شکل می‌گیرد این میزان افزایش صادرات را داشته‌ایم.

وی افزود: عمده کالاهای صادراتی پلی استایلن، پنیر، ید، تخته چئبی، خرما، مفتول، خوراک آماده آبزیان، سازه‌های فلزی و شیرخشک بوده است.

مدیرکل گمرک استان گلستان تصریح کرد: مقصد ۸۹ هزار تن از کالاهای صادراتی استان گلستان به کشور ترکمنستان بوده و پس از آن عراق، افغانستان، قزاقستان بیشترین سهم صادراتی کالاهای استان را به خود اختصاص داده‌اند.

حسینی گفت: هشت هزار تن کالا در طول پنج ماه نخست سال جاری وارد استان گلستان شده که ارزش ریالی آن ۱۵ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ریالی ۹ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: عمده کالاهای وارداتی ماشین‌آلات خط تولید و مواد اولیه بوده است.

مدیرکل گمرک استان گلستان تصریح کرد: با توجه به فعال بودن راه‌آهن استان گلستان، میزان ترانزیت استان در این مدت ۱۱ هزار تن کالا به ارزش ۳۶ میلیون دلار ترانزیت شده که از نظر ارزش ریالی و وزنی افزایش ۳۰۰ درصد را شاهد بوده‌ایم.

حسینی ادامه داد: درآمد گمرک استان گلستان در این مدت ۵۷۸ میلیارد ریال بوده که افزایش ۱۳۰ درصدی داشته است، بیشترین کالاهای ترانزیتی استان گلستان از کشور ترکیه به کشور ترکمنستان و افغانستان بوده است.

مدیرکل گمرک استان گلستان تصریح کرد: در حال حاضر ۶ انبار اختصاصی در استان گلستان داریم که در همان انبارها تشریفات گمرکی برای آنها انجام و کالا ترخیص می‌شود.

حسینی تاکید کرد: با رایزنی‌های انجام شده امسال «ایکس ری» کامیونی در گمرک استان نصب و راه‌اندازی شد که مورد بهره‌برداری قرار گرفت که تاثیر بالایی در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر دارد.

انتهای پیام/83004

منبع: فارس

کلیدواژه: گلستان گمرک گلستان ارزش ریالی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۸۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان

صادق برزگر، ناظر گمرکات گیلان از صادرات ۱۰۵ هزار و ۶۱۸ تن کالای اساسی به ارزش ۵۱ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۲۶ دلار از ابتدای امسال تاکنون به کشور‌های همسایه از طریق گمرکات این استان خبر داد.

او با بیان اینکه این کالا‌ها شامل محصولات کشاورزی، معدنی و غذایی است، افزود: محصولات کشاورزی شامل انواع میوه، کیوی، سیب، پرتقال و سبزیجات و محصولات معدنی هم شامل سیمان، سنگ، نمک و شیشه بوده است. 

به گفته ناظر گمرکات گیلان، محصولات شیمیایی، پلاستیکی و صنایع غذایی شامل بیسکوییت، کلوچه، رب گوجه و کنسانتره نیز در این مدت به دیگر کشور‌ها صادر شده است.

برزگر مقصد کالا‌های صادراتی را کشور‌های هند، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس اعلام کرد.

او تصریح کرد: این مقدار کالا از نظر وزن ۳ درصد و از نظر ارزش یک درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران