Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ثبت‌احوال کردستان گفت: در چهار ماهه نخست امسال چهار هزار و ۶۷۱ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده است. - اخبار استانها -

علی جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج به تشریح آمار ولادت در استان پرداخت و اظهار داشت: در پنج ماهه نخست سال‌جاری نه هزار و 618 واقعه ولادت  در کردستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 درصد افزایش داشته، به طوری‌که براین اساس، نرخ خام حاصل از ثبت ولادت تا پایان مرداد ماه امسال 14 در هزار به‌دست آمده است.

وی تعداد ولادت شهری را هفت هزار و 48 مورد و ولادت روستایی دو هزار و 570 مورد در استان ذکر کرد و افزود: ولادت ثبت شده پسران پنج هزار و 15 مورد و ولادت ثبت شده دختران چهار هزار و 603 واقعه بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان کردستان با بیان اینکه بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی 34-30 سال با حدود 30.5 درصد است، خاطرنشان کرد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت برابر108.9 بوده، یعنی در مقابل هر 100 واقعه دختر حدود 109 واقعه پسر به ثبت رسیده است.

وی میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده در استان را 30.53 سال خواند و اعلام کرد: محمد با 293 مورد، آیهان 171، شاهان 142، آراد 124  و هیراد 85 فراوانی 5 نام اول پسران در کردستان را به خود اختصاص داده‌اند.

جوکار اضافه کرد: همچنین فراوانی 5 نام اول دختران در استان کردستان مربوط به آنیا با 186 مورد، دلوین100، نیلا 83 ، ماهلین 73  و سدنا 73  نفر است.

وی به تشریح آمار وفات در استان پرداخت و عنوان کرد: در 5 ماهه نخست سال‌جاری سه هزار و 322 واقعه وفات به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14.5 درصد کاهش داشته که بر این اساس نرخ خام وفات ثبت شده تا پایان مرداد ماه سال جاری 5.6 در هزار به‌دست آمده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان کردستان تعداد وفات شهری را دو هزار و 248 مورد و وفات روستایی در 5 ماهه نخست سال‌جاری در استان را یکهزار و 74 مورد ذکر کرد و بیان داشت: تعداد وفات ثبت شده مردان یکهزار و 906 و وفات ثبت شده زنان یکهزار و 416 واقعه بوده است.

وی میانگین سن مردان فوت شده را 63 تا 67  سال و سن زنان 69 تا 88 سال خواند و ادامه داد: نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات برابر 134.6 است، یعنی درمقابل هر100 واقعه وفات ثبت شده زنان حدود 134 واقعه وفات مردان در کردستان به ثبت رسیده است.

جوکار با اشاره به اینکه در 4 ماهه نخست سال‌جاری چهار هزار و 671 واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده است، افزود: براین اساس نرخ خام حاصل از ثبت ازدواج تا پایان تیر ماه سال جاری 7.9 در هزار به‌دست آمده است.

وی تعداد ازدواج شهری در 5 ماهه نخست سال‌جاری را سه هزار و 804 مورد و ازدواج روستایی را 767 واقعه خواند و اعلام کرد: میانگین سن ازدواج بار اول مردان 27.91 سال و میانگین سن ازدواج باراول زنان 23.72 سال است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان کردستان با اذعان به اینکه در چهار ماهه نخست سال‌جاری یکهزار و 519 واقعه طلاق به ثبت رسیده است، افزود: از این تعداد یکهزار و 331 مورد شهری و 188 مورد روستایی بوده و بر این اساس، نرخ خام حاصل از ثبت طلاق تا پایان تیر ماه سال‌جاری 3 در هزار به‌دست آمده است.    

وی میانگین سن طلاق بار اول  مردان در استان را 36.20 سال و میانگین سن طلاق بار اول زنان 31.51 سال برشمرد و گفت: آمار ازدواج و طلاق برمبنای تاریخ وقوع و براساس گزارش ثبت تا یکم شهریورماه جاری بوده و قابل تغییر است.

جوکار به آخرین وضعیت کارت‌های هوشمند ملی در استان پرداخت و اظهار داشت: جمعیت افراد واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در کردستان یک میلیون و 298 هزار و 184 نفر بوده که از این تعداد تا پایان مردادماه امسال، درخواست یک میلیون و 279 هزار و 489 نفر اخذ شده که 98.5 درصد پوشش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان مردادماه امسال درخواست 131 هزار و 233 نفر کردستانی منجر به صدور کارت ملی هوشمند شده است، اذعان کرد: تاکنون 18 هزار و 695 نفر کردستانی درخواستی برای کارت ملی ارائه نداده‌اند!

موافقت با انتقال فرهنگیان با هدف ازدواج و فرزندآوری از آغاز به کار «سامانه مراکز تسهیل‌گری ازدواج» تا طرح‌های متنوع جمعیت و خانواده در سازمان تبلیغات اسلامی

مدیرکل ثبت‌احوال کردستان یادآور شد: در پنج ماهه نخست سال‌جاری 21 هزار و 981 جلد شناسنامه در ادارات ثبت احوال سطح استان صادر شده که 18 هزار و 411 جلد آن تعویضی و 3 هزار و 570 جلد آن المثنی بوده است.

انتهای پیام/486/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزار به دست آمده ماهه نخست سال جاری مدیرکل ثبت احوال ثبت رسیده استان کردستان وفات ثبت شده چهار هزار حاصل از ثبت میانگین سن تا پایان نرخ خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۸۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای راز ازدواج دوم مرد میانسال بعد از مرگ

 ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه ۱۰ اردیبهشت، زن جوانی هراسان با پلیس تماس گرفت و از مرگ شوهرش خبر داد. گزارش این حادثه از سوی مأموران کلانتری ۱۲۰ سیدخندان به بازپرس محسن اختیاری اعلام شد.

به دستور بازپرس جنایی، تیم تحقیق راهی محل شده و با جسد مرد میانسال در کنار کولر آبی روی پشت بام مواجه شدند. معاینات اولیه متخصصان پزشکی قانونی در محل، حکایت از آن داشت که مرد میانسال هنگام تعمیر کولر دچار برق گرفتگی شده و جانش را از دست داده است.

زن جوان که موضوع را به پلیس اعلام کرده بود، در تحقیقات اولیه گفت: من همسر صیغه ای بهروز بودم. سال ۹۶ به عقد موقت او درآمدم و راز این ازدواج را کسی نمی‌دانست.

 او در هفته چند بار به من سر می‌زد. روز حادثه، به او گفتم هوا گرم شده و بهتر است کولر را راه بیندازیم. می‌خواستم به تعمیرکار زنگ بزنم، اما همسرم گفت خودم آن را درست می‌کنم.

او ادامه داد: بهروز برای تعمیر کولر به پشت بام رفت. ساعتی گذشت و از او خبری نشد. هر چه به تلفن همراهش زنگ زدم جواب نداد. با نگرانی راهی پشت بام شدم، اما در کمال ناباوری دیدم همسرم کنار کولر افتاده و جان باخته است.

بدین ترتیب با مرگ مرد میانسال، راز ازدواج دوم او که مخفیانه انجام شده بود برملا شد. به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی پایتخت، جسد برای مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا ۴ سال یک بار می‌شود؟
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • افشای راز ازدواج دوم مرد میانسال بعد از مرگ
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • تیم ملی فوتسال ایران در سید نخست جام جهانی فوتسال
  • جزئیات تجاوز چهار افغانی به فوتبالیست ایرانی
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • ◄ چهار بانده شدن جاده ملاثانی به مسجدسلیمان به کجا رسید؟