Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن امیری مقدم زهره دوشنبه در آئین افتتاح بهره برداری از فاز اول اضطراری تصفیه‌خانه غدیر که با هدف از تأمین آب شرب شهر کرمانشاه صورت گرفت، اظهار کرد: با توجه به تنش‌های آبی موجود در ۶۰۰ روستای استان کرمانشاه با همکاری تمامی دستگاه‌ها و مسئولین مربوطه آب مورد نیاز آنها تأمین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کاهش بارندگی‌ها طی سال‌های اخیر در استان کرمانشاه، وی افزود: نگرانی‌های ایجاد شده به دلیل کمبود آب و افت ذخایر آبی استان کرمانشاه پروژه تصفیه‌خانه غدیر راه اندازی شد که برای جلوگیری از مشکلات آبیدر استان تسریع بخشی در روند اجرای پروژه ضروری است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: سال گذشته به دلیل کاهش بارندگی‌ها قرارگاه عملیاتی آبرسانی در استان کرمانشاه تشکیل شد که تاکنون ۴۲ جلسه به منظور رفع مشکلات آب در استان کرمانشاه و جلوگیری از آن به صورت کاربردی برگزار شده است.

امیر مقدم با اشاره به اینکه مشکل تأمین آب شرب شهری مسئله نگران‌کننده‌ای بود، بیان کرد: طی برگزاری جلسات قرارگاه عملیاتی آبرسانی در استان کرمانشاه برای رفع کمبود آب شرب شهر کرمانشاه راه اندازی فاز اضطراری تصفیه خانه غدیر با مشورت دستگاه‌ها تصمیم گیری شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مشکلات قطعی برق و آب در سال‌های گذشته برای مردم اذیت کننده بود، بیان کرد: در سال جاری طبق تدابیر اندیشیده شده سعی شد که قطعی برق و آب به حداقل رسانده شود تا مردم کرمانشاه تابستان بدون قطعی را داشته باشند.

استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه غدیر حدود ۲ متر مکعب در ثانیه آب را وارد مدار شهری می‌کند، ادامه داد: تأمین اعتبار برای راه اندازی فاز اضطراری تصفیه خانه غدیر حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته بود که برای حل کامل مشکل بی آبی نیازمند اعتبار بیشتر هستیم.

امیر مقدم به فعالیت جهادی مسئولین مربوطه در راه اندازی فاز اضطراری تصفیه خانه غدیر اشاره کرد، افزود: در پی رئیس جمهور به کرمانشاه برای بهره برداری کامل این پروژه در سال آینده مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که دستگاه‌های مربوطه باید تا سال آینده این پروژه را تکمیل کنند.

وی با ترکیب برق صرفه جویی مردم در مصرف آب، عنوان کرد: با صرفه جویی در میزان مصرف آب علاوه بر جلوگیری از هدر رفتن آب می‌توان این نعمت الهی را برای نسل‌های بعدی حفظ کرد.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: به دلیل کمبود بارندگی شاهد خشکی چشمه‌ها و سراب‌های استان کرمانشاه از جمله سراب طاق بستان، سراب نیلوفر و سراب قنبر هستیم که باید به عنوان عامل نگران کننده در آینده نزدیک نگاه کرد.

امیر مقدم وی با اشاره به برداشت‌های بی رویه از آب‌های سطحی و زیرزمینی، متذکر شد: تمامی چاه‌های غیر مجاز حفر شده باید شناسایی و به طور جدی با آنها برخورد شود و همچنین شبکه و خطوط انتقال آبی که دچار فرسودگی هستند باید ترمیم و تعمیر شوند تا از هدر رفت آب جلوگیری شود.

کد خبر 5576447

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه آبرسانی تصفیه خانه فاضلاب تصفیه خانه تصفیه آب هفته دولت بوشهر کرمانشاه اربعین حسینی ویروس کرونا اربعین 1401 افتتاح طرح عمرانی خطبه های نماز جمعه گرگان قزوین دولت سیزدهم آمار کرونا اردبیل گناوه اضطراری تصفیه خانه غدیر استان کرمانشاه راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۸۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مرتضی بهزادفر گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح راهسازی در محور بزرگراهی بجنورد- جنگل گلستان، ۳۵ میلیارد تومان برای محور بجنورد -سنخواست، ۳۰ میلیارد تومان برای محور جاجرم- میامی و ۱۰ میلیارد تومان برای محور بجنورد - اسفراین تخصیص یافت.
وی در ادامه همچنین افزود: ۱۱۰ میلیارد تومان برای سد گلمندره در شهرستان گرمه، ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای تاسیسات فاضلاب شهر بجنورد، ۸۶ میلیارد تومان برای اجرای دانشکده داروسازی ابلاغ شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی اضافه کرد: این میزان اعتبار به صورت نقد و از ردیف تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای طرح ملی مصوب سفر دولت به استان ابلاغ شد.
تامین ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر دولت به خراسان شمالی در قالب ۲۰۰ طرح مصوب شد که تا ابتدای امسال ۴ هزارو ۰۰۲ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص یافته بود.

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران به شرقی و غربی در دست بررسی است
  • وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟ 
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی