Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی ، روز دوشنبه به نقل از  احمد باهوش اظهار کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی، در دوره یک‌ساله دولت سیزدهم، با توجه به تأکیدهای مقام عالی وزارت، همچنین مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، اقدامات بسیار حیاتی و کلیدی را در راستای افزایش توان تولید و فراورش گاز و محصولات جانبی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به میزان تولید اتان طی یک سال گذشته فعالیت دولت سیزدهم افزود: در این بازه زمانی، بالغ بر ۳۱ میلیون تن گاز اتان تولید شده که این میزان تولید در راستای مصرف پتروشیمی‌های منطقه پارس جنوبی به خط هدر (Header) اتان تزریق شده است.

باهوش با اشاره به تمرکز مجتمع گاز پارس جنوبی برتامین پایدار امنیت انرژی کشور، تصریح کرد: همچنین طی یک سال دولت سیزدهم، بیش از ۲۵۱ میلیون بشکه میعانات گازی تولید شده که این میزان تولید، نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور دارد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی  با اشاره به توان بالای متخصصان و کارکنان مجتمع و استفاده از اقدامات نوآورانه که زمینه رشد تولید محصولات جانبی را به همراه داشته است گفت: طی یک سال  گذشته تولید گاز مایع  LPG شامل پروپان و بوتان تولیدی مجتمع گاز پارس جنوبی بالغ بر چهار میلیون و ۷۳۱ هزار تن و گاز ترش تولیدی مجتمع نیز، حدود ۲۰ هزار و ۵۴۰ میلیون  متر مکعب بوده که نزدیک به ۳۵ درصد آن، در چهار ماه نخست ۱۴۰۱ تولید شده است.

برچسب‌ها بوشهر دولت سیزدهم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر دولت سیزدهم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی بوشهر دولت سیزدهم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی مجتمع گاز پارس جنوبی دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل پتروشیمی گچساران گفت: محصول تولیدی این مجتمع بزرگ صنعتی، اتیلن است که برای تامین نیاز صنایع جانبی وارد لوله اتیلین غرب کشور شد.
مصدقی فر افزود: سالانه یک میلیون تن اتیلن و ۸۴ هزار تن برش پروپان در این مجتمع تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی گچساران با سرمایه گذاری بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد یورو ساخته شده است اضافه کرد: مراحل طراحی و ساخت این صنعت به دست متخصصان داخلی اجرا شده است.
 مدیرعامل پتروشیمی گچساران با اشاره به اینکه ۸۳ درصد از تجهیزات بکار رفته در این مجتمع ساخت داخل است گفت:۷۰ شرکت دانش بنیان داخلی در ساخت این مجتمع نقش داشته اند.
مصدقی فر افزود: بومی سازی مجتمع پتروشمی گچساران دست کم ۲۶۹ میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته است.
وی با بیان اینکه بیش از هزار و ۵۰۰ تن در قسمت‌های مختلف این مجتمع مشغول بکار هستند اضافه کرد: میزان اشتغال غیر مستقیم آن نیز ۴ هزار نفر برآورد شده است.
دو صنعت جانبی پتروشیمی در استان در حال ساخت است که با بهره برداری از آنها زنجیر تولید فراورد‌های گازی استان تکمیل می‌شود.

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد
  • آغاز اردوی تیم ملی فوتبال هفت نفره بعد از یکسال
  • تکمیل مجتمع فرشته جنوبی تبریز تا پایان امسال
  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • مجتمع فرشته جنوبی تبریز امسال به بهره برداری می‌رسد
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد