Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@06:25:31 GMT

زنگ خطر در پیروزی قابل‌ پیش‌بینی ایران مقابل مصر

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۰۴۸۷

زنگ خطر در پیروزی قابل‌ پیش‌بینی ایران مقابل مصر

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال مصر به خودی خود یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های مسابقات قهرمانی جهان به حساب می‌آمد. آنها دو ماه مانده به شروع رقابت ها مربی خود را هم تغییر دادند و پس از آن چند بازیکن مهم مصری‌ها نیز کنار گذاشته شدند تا این تیم بیش از پیش تضعیف شود.

مصری ها در مسابقه اول خود برابر هلند حرفی برای گفتن نداشتند و در سه ست پیاپی از حریف شکست خوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با همه این تفاسیر انتظار می‌رفت که یک برد بسیار آسان و ساده در انتظار تیم ملی والیبال ایران مقابل حریف آفریقایی خود باشد.

ملی پوشان والیبال ایران شروع فوق العاده‌ای هم داشتند و در ست اول با نتیجه 25-14 حریف خود را شکست دادند. ست دوم مصر عملکرد نسبتاً بهتری داشت اما باز هم با نتیجه 25-19 کار را واگذار کرد تا ایران در آستانه یک برد ساده قرار بگیرد.

در ست سوم مسابقه اما ورق به شکل کامل برگشت و تیم ملی والیبال مصر موفق شد از اشتباهات پیاپی و زیاد ایران استفاده کند و 25-22 پیروز شود. در ست چهارم ایران به خودش آمد و 24-21 هم از مصر پیش افتادیم اما سه امتیاز پیاپی برای حریف باعث شد که در کمال ناباوری کار به تساوی کشیده شود و اگر اشتباهات لحظه آخری بازیکنان مصر نبود شاید ست چهارم هم به نام آن ها ثبت می‌شد اما هر طور که بود این ست را به سود خود به پایان رساندیم تا سه امتیاز مهم و البته سخت به حساب ایران واریز شود.

ایران با این پیروزی پنج امتیازی شد و صعود خود به مرحله بعدی رقابت های قهرمانی جهان را قطعی کرد اما این برد خیلی هم طعم شیرینی نداشت. امین اسماعیل نژاد باز هم نشان داد که از فرم فوق العاده لیگ ملت ها فاصله گرفته است. اگرچه 10 دفاع در طول مسابقه انجام دادیم اما باز هم مشخص است که در این بخش از هماهنگی قابل قبولی برخوردار نیستیم. میلاد عبادی پور بهترین بازیکن مقابل آرژانتین بود در مسابقه امروز پر اشتباه ظاهر شد. همچنین ایران امروز در توپ گیری داخل زمین نیز عملکرد فوق العاده ای نداشت. در بحث پاس نیز حداقل در این بازی خلاقیت زیادی از سوی محمد طاهر وادی مشاهده نشد و مثل اکثر بازی های قبل کمتر پاس سرعتی ارسال کرد.

البته این بحث هم مطرح است که شاید تیم ملی والیبال ایران مصر را دست کم گرفت و همین موضوع باعث شد که برای بردن این تیم به دردسر بیفتیم اما مسئله مشخص این است که تیم بهروز عطایی در برخی قسمت ها از جمله دفاع روی تور مشکل دارد و ما برای موفقیت در مرحله حذفی مقابل حریفان بزرگتر باید این نقاط ضعف خود را پوشش دهیم و گرنه کاری از پیش نخواهیم برد.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی والیبال ایران بهروز عطایی سرمربی والیبال قهرمانی جهان والیبال قهرمانی جهان 2022 تیم ملی والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۰۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتسال ایران بر بام آسیا ایستاد

تیم ملی فوتسال ایران با پیروزی برابر تایلند برای سیزدهمین بار قهرمان فوتسال آسیا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این دیدار که ساعت ۱۴:۳۰ به وقت تهران در بانکوک آرنا آغاز شد، ملی‌پوشان ایران با ترکیب باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، سالار آقاپور و بهروز عظیمی مقابل حریف صف‌آرایی کردند.

هنوز یک دقیقه از بازی نگذشته بود که در یک حرکت تمرین شده، سالار آقاپور توپ را به مهدی کریمی رساند تا او با چرخش و ضربه پای چپ دروازه تایلند را باز کند. ایران مشابه همین گل را در دیدار مقابل قرقیزستان با حرکت ترکیبی این دو بازیکن به ثمر رسانده بود.

سه دقیقه بعد نوبت هنرنمایی مسلم اولادقباد بود که با گذر از یار روبرو توپ را برای سعید احمدعباسی مهیا ساخت تا او با ضربه پشت پا یکی از زیباترین گل‌های مسابقات را در هیاهوی بیش از ۱۰ هزار تماشاگر تایلندی به ثمر برساند.

این دو گل بازی را برای شاگردان وحید شمسایی روان‌تر کرد، چرا که برخلاف حریفان گذشته تایلند از لاک دفاعی بیرون آمد و مسابقه زیباتر شد ولی حملات دو تیم با درخشش دروازه‌بان‌ها به نتیجه نرسید تا ایران با پیروزی ۲-۰ پیروز به رختکن برود.

در نیمه دوم و در حالی که ایران میدانداری می‌کرد این تایلند بود که روی یک نفوذ و ضربه دقیق سورن‌ویچیان کاپیتان این تیم به گل رسید اما هنوز هواداران تایلندی در حال شادمانی بودند که کاپیتان ایران علی اصغر حسن‌زاده روی یک ارسال از کرنر با ضربه روی پا گل سوم ایران را به ثمر رساند تا بیش از ۲۰۰ هوادار ایرانی حاضر در استادیوم جشن شادمانی بر پا کنند.

در حالی که تیم تایلند در دقایق پایانی بازی برای جبران گل‌های عقب مانده خود دست به پاورپلی زده بود، باقر محمدی دروازه‌بان ایران نمایش خوب خود را با مهار توپ و شوت از زمین خودی تکمیل کرد تا نام او هم در لیست گلزنان دیدار فینال قرار گیرد.

این گل حسن ختام ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ بود تا نتیجه ۴-۱ به عنوان نتیجه نهایی روی تابلوی سالن «بانکوک آره‌نا» نقش ببندند و سفیدپوشان ایران جشن قهرمانی بگیرند.

ایران که با پیروزی مقابل قرقیزستان رسماً جواز حضور در جام جهانی ازبکستان ۲۰۲۴ را به دست آورده بود با این پیروزی برای سیزدهمین بار به عنوان قهرمانی جام ملت‌ها دست یافت تا پرافتخارترین تیم فوتسال قاره کهن باشد.

بازیکنان ایران را در این مسابقات باقر محمدی، سعید مؤمنی، علی خلیلوند، علیرضا رفیعی پور، محمد حسین درخشانی، محمدرضا سنگ سفیدی، علی اصغر حسن زاده، مسلم اولاد قباد، سعید احمدعباسی، سالار آقاپور، مهدی کریمی، علی اکرمی، مسعود یوسف و بهروز عظیمی تشکیل می‌دادند که زیر نظر وحید شمسایی (سرمربی)، شهاب سفال‌منش (دستیار اول)، سیامک داداشی مربی و اصغر قهرمانی مربی دروازه‌بانان به این افتخار دست یافتند.

دیگر خبرها

  • تاجگذاری باشکوه والیبال ایران: قهرمان جهان شدیم
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • فوتسال ایران بر بام آسیا ایستاد
  • تن‌هاخ: منچستریونایتد سرگرم‌کننده ترین تیم است!
  • پیروزی تیم والیبال دانش‌آموزی مقابل چین تایپه/ تقابل با آلمان در فینال جهان
  • حسینی: هرگز حریف را تحقیر نمیکنم
  • تیم والیبال دانش آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر جهان راه یافت
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا| صعود ایران به فینال با پیروزی مقابل ازبکستان در ضیافت پنالتی‌ها
  • صعود دانش‌آموزان والیبالیست ایران به جمع چهار تیم برتر جهان
  • ایتالیا هم زانو زاد: والیبال ایران در جمع ۴ تیم برتر جهان