Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@08:34:56 GMT

ثبت‌نام ۱۳ هزار قرآن آموز در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۰۵۱۳

ثبت‌نام ۱۳ هزار قرآن آموز در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مسعود میریان افزود: در بیست و ششمین دوره آموزشی «مهد الرضا(ع)» سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، بیش از ۱۳ هزار نوآموز ۵ سال تمام ثبت‌نام کردند که نسبت به سال گذشته افزایش قابل‌توجهی در ثبت‌نام فراگیران داشت.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی  ابراز کرد: نوآموزان در این دوره‌ها قرار است آموزش‌های روخوانی قرآن کریم به روش قصه و بازی و سرگرمی را در ۲۵ شعبه مهد الرضا(ع) در شهر مشهد، شهرستان‌ها و روستاهای اطراف آن فراگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام مهدالرضا(ع) از ۲۹ مرداد در سراسر کشور بیان کرد: مهلت ثبت‌نام در سراسر کشور تا 18 شهریورماه ادامه خواهد داشت و با توجه به روند کاهشی ویروس کرونا و استقبال خوب خانواده‌ها از آموزش‌های این کلاس‌ها، پیش‌بینی می‌شود بیش از ده هزار نوآموز در سراسر کشور در این دوره‌های آموزشی ثبت‌نام کنند.

حجت‌الاسلام میریان بابیان اینکه این دوره آموزشی از مهرماه سال جاری آغاز به کار خواهند کرد و تا خرداد سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: کلاس‌های حضوری یک روز در میان در مساجد سطح شهر و غیرحضوری نیز به همین ترتیب از طریق فضای مجازی در جلسات دوساعته برگزار می‌شود.

وی  با اشاره به طرح آموزش روخوانی قرآن کریم ویژه کودکان در کلاس‌های مهدالرضا(ع) یادآور شد: در این دوره‌های آموزشی، فراگیران در قالب چند داستان، ابتدا با حروف و صداها آشنا شده و سپس قادر به شناسایی و درنهایت خواندن آن‌ها می‌شوند و در ادامه، ترکیبات و کلمه خوانی را فراگرفته تا به توانایی روخوانی قرآن کریم با لحن عربی و رعایت نکاتی از تجوید مقدماتی می‌رسند.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی  خاطرنشان کرد: در این طرح علاوه بر آموزش روخوانی قرآن کریم، امور تربیتی خردسالان نیز بر اساس آموزه‌های قرآنی و سیره اهل‌بیت(ع) و مبانی روان‌شناسی کودک پایه‌گذاری می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

 

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن آموز آموزش قرآن روخوانی قصه و بازی روخوانی قرآن کریم ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۰۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد

یک فعال مسیحی به نام جِید سانبِرگ (Jade Sanberg) تحت حمایت پلیس سوئد، به قرآن هتک حرمت کرد. این اتفاق سه روز پیش در استکهلم رخ داد و تصاویر آن به‌تازگی منتشر شده است.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی