Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن ابراز رضایت از مناسبات فی‌مابین در حوزه‌های مختلف همکاری‌ها و تاکید بر ضرورت اجرایی شدن توافقات انجام شده، ارتقا مناسبات تجاری - اقتصادی و نیل به بهره گیری از ظرفیت‌های بزرگ موجود در بستر همکاری‌های دو کشور را از اولویت‌های مهم دانست و تسهیل تبادلات تجاری در گذرگاه‌های مرزی، حمل یکسره و نهایی شدن راه آهن بصره – شلمچه و کمک مؤثر آن به افزایش گردشگری و حجم مبادلات را در رسیدن به سطح بالاتری از همکاری‌ها و نزدیک شدن به استفاده از ظرفیت‌های موجود در دو طرف و به نفع منافع فیمابین ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این دیدار با قدردانی از حُسن میزبانی دولت و مردم عراق از زوار اربعین حسینی، تلاش‌های انجام شده در دو کشور برای ایجاد شرایط مناسب به منظور برگزاری شایسته این رویداد بزرگ را با اهمیت ذکر کرد.

وزیر امور خارجه ثبات، آرامش، حفظ وحدت ملی در عراق و احترام به نهادهای قانونی را با اهمیت توصیف و دیدگاه جمهوری اسلامی ایران را در زمینه حل و فصل موضوعات مطروحه در صحنه داخلی عراق در چارچوب فرایندهای قانونی و حفظ اقتدار دولت عراق مورد تاکید قرار داد.

فواد حسین نیز در این دیدار روابط و مناسبات دو کشور را با اهمیت خواند و با قدردانی از دیدگاه مسئولانه جمهوری اسلامی ایران در زمینه تحولات داخلی عراق، به اقدامات دولت عراق در خصوص زیارت اربعین اشاره و تلاش‌های در دست انجام برای برقراری آرامش و ثبات داخلی در عراق را تشریح کرد.

وی امنیت ایران و عراق را در هم تنیده دانست و تاکید کرد کشورش اجازه تهدید جمهوری اسلامی ایران از خاک عراق را نخواهد داد.

همکاری در حوزه‌های امنیتی، خصوصاً جلوگیری از اقدامات گروه‌های معاند، تجزیه‌طلب و تروریست در خاک عراق و اقلیم و برخی مناطق مرزی، قدردانی از نقش تسهیلگر عراق برای برقراری حج سال‌جاری برای حجاج ایرانی بیت‌الله الحرام، توافق دو کشور در زمینه تأسیس سرکنسولگری‌ها در دو کشور (موصل- اصفهان)، تشریح آخرین وضعیت گفت‌وگوهای مربوط به لغو تحریم‌ها، موضوعات کنسولی مربوط به زائرین اربعین از دیگر کشورهای همسایه، وضعیت یکی از حجاج ایرانی دستگیر شده در عربستان سعودی، تحولات مهم منطقه و توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس از دیگر موضوعات مطرح شده در این ملاقات بود.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران و عراق حسین امیرعبداللهیان حسین امیر عبداللهیان فواد حسین جمهوری اسلامی ایران دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۰۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود